Forfatter Emne: Vælte på støttefod  (Læst 4874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Vælte på støttefod
« Dato: December 24, 2011, 07:42:51 am »
Har i prøvet at jers sv er væltet mens den er stået på støttefod ? Jeg bruger tit min sidestøtteben når den bliver tændt op, og der står den et par min inden afgang.. Min står altid på jævnt underlag når den er startet, og jeg giver lidt gas mens den står, men nu tør jeg snart ikke.. Hvad er jeres erfaringer ?
« Senest Redigeret: December 26, 2011, 10:22:58 pm af Mr.Sv »
Sv1000N K6

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #1 Dato: December 24, 2011, 08:17:34 am »
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
 :afro:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #2 Dato: December 24, 2011, 04:59:01 pm »
En SV'er skal flyttes en del for at støttebenet slår op, så ingen bekymring herfra.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #3 Dato: December 24, 2011, 11:37:24 pm »
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
 :afro:

Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #4 Dato: December 25, 2011, 01:35:19 pm »
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
 :afro:

Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)

Den vælter ikke - den lægger sig bare ned i håb om at den ikke skal ud og køre - lidt ligesom det føl det er ;)
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #5 Dato: December 25, 2011, 02:10:07 pm »
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
 :afro:

Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)

Den vælter ikke - den lægger sig bare ned i håb om at den ikke skal ud og køre - lidt ligesom det føl det er ;)

Min Kawa var dælme også nem at skubbe af støttebenet... Har aldrig haft problemer med det på mine SVere.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #6 Dato: December 26, 2011, 05:13:58 pm »
Det har været oppe før, at visse modeller ikke skal skubbe særligt langt fremad før støttebenet klapper op, men parkerer du på en vandret flade eller med forhjulet lidt opad i forhold til baghjulet, så er der ingen problemer.
 :afro:

Spørg Mikkel hvor meget der skal til for at en ZX6R vælter fra støttebenet ;-)

Den vælter ikke - den lægger sig bare ned i håb om at den ikke skal ud og køre - lidt ligesom det føl det er ;)

Min Kawa var dælme også nem at skubbe af støttebenet... Har aldrig haft problemer med det på mine SVere.

Enig - SV'eren virker MEGET stabil på støttebenet - ikke noget jeg ville bekymre mig om  :)
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #7 Dato: December 26, 2011, 09:30:38 pm »

Enig - SV'eren virker MEGET stabil på støttebenet - ikke noget jeg ville bekymre mig om  :)

En SV1000 bliver faktisk aldrig mere stabil end når den står på støttebenet. Enkelte opnår endda deres maximale nedlægning på støttebenet! (!!!)   :mrgreen:

SKÅÅL! :orkester:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #8 Dato: December 26, 2011, 09:45:03 pm »
min knægt har flere gange klatret op på maskinen inden jeg kom ud til den uden den væltede. (sv 650s og knægt på 10) jeg ville ikke være nervøs  :thumbsup:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #9 Dato: December 26, 2011, 10:24:09 pm »
Super.. Tak for svar. Så tør jeg godt til foråret starte den op inden jeg kører, som jeg plejer for at få lidt varme i motoren, inden jeg skal ud og lege superhelt som har travlt  :-)
Sv1000N K6

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Vælte på støttefod
« Svar #10 Dato: December 27, 2011, 09:45:11 am »
Det giver vist ikke noget varme af nogen betydning..... Bare start og kør, kig på temp. , og giv gas når den er klar (eller når du ikke kan vente længere).
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #11 Dato: December 27, 2011, 12:52:01 pm »
Det giver vist ikke noget varme af nogen betydning..... Bare start og kør, kig på temp. , og giv gas når den er klar (eller når du ikke kan vente længere).

Enig - det har også virket for mig i mange år  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #12 Dato: December 27, 2011, 02:35:45 pm »
Super.. Tak for svar. Så tør jeg godt til foråret starte den op inden jeg kører, som jeg plejer for at få lidt varme i motoren, inden jeg skal ud og lege superhelt som har travlt  :-)
Motoren har bedre af at blive kørt varm end at stå i tomgang og varme op.. man skal bare ikke fare afsted med nålen i det røde felt, bare køre stille og roligt til at den er varm. Så har man også fået lidt varme i dækkene sådan at man har et solidt vejgreb :-)
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Mr.Sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Sv: Vælte på støttefod
« Svar #13 Dato: December 27, 2011, 05:04:11 pm »
Super.. Tak for svar. Så tør jeg godt til foråret starte den op inden jeg kører, som jeg plejer for at få lidt varme i motoren, inden jeg skal ud og lege superhelt som har travlt  :-)
Motoren har bedre af at blive kørt varm end at stå i tomgang og varme op.. man skal bare ikke fare afsted med nålen i det røde felt, bare køre stille og roligt til at den er varm. Så har man også fået lidt varme i dækkene sådan at man har et solidt vejgreb :-)

 Nu skal det lige forstås sådan her : Jeg starter kværnen op, og lader den så stå selv imens jeg tager hjem og handsker på, samt lukker ind til skuret, og måske lige lidt andre ting, dog maks i 5 min .. Det var bare om det var dumt at starte den op, og så gå fra den, hvis den nu havde tendens til at kunne vælge
Sv1000N K6

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Vælte på støttefod
« Svar #14 Dato: December 27, 2011, 10:48:52 pm »
Næ - det oser bare og koster dig lidt $$ ;-) Du har vist ikke nogen nytteeffekt af det.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3