Forfatter Emne: Sv650 el. SV1000?  (Læst 5309 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv650 el. SV1000?
« Dato: Oktober 18, 2005, 07:20:02 pm »
Jeg er kommet i den dejlige situation, at konen vil sponsorere en mc (jeg er stud.). Jeg havde først bestemt mig for en SV650Sk5, men er kommet i tvivl efter jeg havde set et tilbud på en SV1000. Hvor meget forskel er der på de to modeller - både med hensyn til bundtræk og kørestabilitet?
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv650 el. SV1000?
« Svar #1 Dato: Oktober 18, 2005, 08:27:26 pm »
Tja, der kan vist ikke være tvivl om at 1000'eren har mere bundtræk....
Hvad kørestabiliteten angår, kan jeg kun udtale mig på baggrund af Paw's gamle som jeg prøvede for noget tid siden.  Det er vel nogenlunde det samme, selvom Paw havde et gammelt firkantet dæk på...  :wink:
650'eren er dog lidt hurtigere at lægge ind i svingene.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv650 el. SV1000?
« Svar #2 Dato: Oktober 18, 2005, 08:45:04 pm »
Mit råd er: Køb 1000'eren, hvis ikke du vil ha' en cykel du kan være glad for i mange år..

men det kommer an på mange ting:

650'eren er en fin maskine og lægge ud med, men kunne måske i længden gå hen og kede dig en smule (afhænger selvfølgeligt af temperament osv.)
Er du en af de fornuftige og iøvrigt har for mange penge  :D , kan du jo altid starte på 650'eren og så senere skifte til 1000. Men husk nu at køber du spritny cykel, så taber den altså mange mange penge, første gang du kører på den. Så det med at skifte om et år eller to, kan være dyrt.

1000'eren bliver du nok ikke træt. Det er vidst mere en cykel du kan have glæde af længe. Den har moment, heste og mere brugbarhed i længden. Du kan toure med den, hvis du en dag beslutter dig for at tage på MC ferie etc. SV 1000'eren virker som en rigtig fornuftig cykel (hey , jeg roser en SV'er  :D  )  

med 1000'eren skal du bare tage det lidt mere med ro hvis du er helt ny på en MC.. Men intet problem, min fætter har købt SV1000s som første MC. Du skal bare kende dine grænser og holde dig til dem.

konklusion:

start evt på en 650'er , men start så på en brugt, da du ikke vil tabe nær så mange penge på den, hvis du skulle gå hen og ville ha storesøsteren et par år efter.

Eller go ahead med det samme og køb 1000'eren, det vil du nok aldrig fortryde  :D

Et lille praj om hvilken cykel folk beholder i længden.. sidst jeg var på dba.dk for at lede efter cykel til min fætter, der var ikke nogle brugte 1000'ere til salg. Det tolker jeg som om at folk stadig er glade for deres cykel.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej om ikke andet held og lykke med at få købt din ged  :D

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv650 el. SV1000?
« Svar #3 Dato: Oktober 18, 2005, 08:49:36 pm »
Citat fra: nyg

650'eren er dog lidt hurtigere at lægge ind i svingene.


det er vel bare at sætte cykel dæk på 1000'eren så vælter den også let ind i svinget..   :D  

1000'eren kører jo med "180" på bagdækket, fremfor 650'erens "160"

Ja ok, vægten har vel også lidt gøre..  hvormeget tungere er 1000'eren egentlig i forhold til 650'eren ??  anyone??

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv650 el. SV1000?
« Svar #4 Dato: Oktober 18, 2005, 08:53:39 pm »
sv1000k4 186kg tør
sv650K4  169kg tør
sv1000sk4 187kg tør
sv650sK4  169kg tør
   

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Sv650 el. SV1000?
« Svar #5 Dato: Oktober 18, 2005, 10:01:27 pm »
Og husk lige at undersøge prisen på forsikring - der kan være en væsentlig forskel. Specielt værd at overveje når du er studerende.
 :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv650 el. SV1000?
« Svar #6 Dato: Oktober 18, 2005, 10:10:54 pm »
Ok, mange tak for jeres hjælp. Fik her til aften samtidig tilbud fra Tryg på forsikring (kasko+ansvar). 5400,- årligt for 650'eren og 12.500,- for 1000'eren vel at bemærke for SV1000SK4 modellen - For: "så er det jo en sportsmodel" sagde agenten...Hvis jeg købte SV1000 modellen "naked" ville prisen stort set være det samme som for 650'eren....heh! dobbelt pris grundet en halvkåbe..tsk tsk:-)
- En anden ting: hvis man gerne samtidigt vil have en fed lyd på kværnen uden samtidigt at købe nyeluftfiltre, powercommander ændre dysning osv. men kun er interesseret i lyden hvad skal man investere i(slip-on)? - jeg tænkte på alternativer istedet for de noget dyre Akroprovic og Yoshimura?
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv650 el. SV1000?
« Svar #7 Dato: Oktober 18, 2005, 10:12:22 pm »
LeoVinci og Holeshot lyder fint på en SV'er, og de er ikke så dyre :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv650 el. SV1000?
« Svar #8 Dato: Oktober 18, 2005, 11:26:14 pm »
ryk 'snorklen' som suger luft ind i luftfilterkassen af for at få mere lyd - det er gratis!

Det skal regne rigtig meget, eller spules ind før det giver et vådt luftfilter.

Det kan få det til at vibrere i tanken når man giver lidt gas.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Sv650 el. SV1000?
« Svar #9 Dato: Oktober 19, 2005, 08:37:54 am »
Citat fra: Drlund
- En anden ting: hvis man gerne samtidigt vil have en fed lyd på kværnen uden samtidigt at købe nyeluftfiltre, powercommander ændre dysning osv. men kun er interesseret i lyden hvad skal man investere i(slip-on)? - jeg tænkte på alternativer istedet for de noget dyre Akroprovic og Yoshimura?


Blueflame 4EVER!

Specielt hvis du køber 650'eren, der lyder Blueflamen helt fantastisk!

Om du skal købr 650 el. 1000 afhænger nok mest af den personlighed og kørestil.... men hvis du aldrig har haft MC før er 650eren nok det rigtige sted at starte. Jeg købte en 650 i foråret og er ovenud tilfreds med den. Kan snildt følge med 1000 drengene med mindre man bare skal køre stærkt ligeud, som alligevel ikke rigtigt siger mig noget (nårh ja, så trækker de også lidt hurtigere fra 130-200 som det er alligevel er yderst sjældent at jeg gør).

Dog skal man arbejde lidt mere i gearne på 650 for at holde omdrejningerne oppe, men det er for mig helt klart med til at gøre det sjovere at køre!

Lige en sidste ting, køb en and!!! (slang for den nøgne model). Hvad sørensen er det for nogen kyllinger der skal have en skærm at gemme sig bag ved?? UUUhhhh der kommer noget faaaaarligt vind, jeg må hellere gemme mig bag skærmen så det ikke blæser på mig! Kyllinger, hele bundet!!!  :wink:  :wink:  :lol:  :lol:
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Sv650 el. SV1000?
« Svar #10 Dato: Oktober 19, 2005, 08:49:31 am »
Jeg har gjort som nyg siger - ud med snorklen, det virker og det med regn er jeg ikke bekymret for. Jeg er meget i tvivl om det er en god ide med power commander, Tre-mod o.s.v. Jeg har skifter til et KN-filter mest for at spare lidt penge i længden ikke så meget for ydelsen for jeg synes der er nok træk i den som standard men lyden er da dejlig fra en stor V-Twin med åbne potter :-).  

Prøv at kigge lidt i mit billed arkiv. Jeg har monteret et sæt Rombo potter og de er både billige (1950 kr for et sæt) og det tyder på de kan holde. Jeg har kørt 12000km med mine og de lyder stadig fint :-). Dog siger de ikke så meget som f.eks. Scorpion potter.

og til sidst - Køb en SV1000K3 og glem en 650'er. Du skifter alligevel senere - men der går længere tid hvis du starter med en 1000'er.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv650 el. SV1000?
« Svar #11 Dato: Oktober 19, 2005, 11:02:41 am »
Citat fra: Havenissen


Dog skal man arbejde lidt mere i gearne på 650 for at holde omdrejningerne oppe, men det er for mig helt klart med til at gøre det sjovere at køre!

Lige en sidste ting, køb en and!!! (slang for den nøgne model). Hvad sørensen er det for nogen kyllinger der skal have en skærm at gemme sig bag ved?? UUUhhhh der kommer noget faaaaarligt vind, jeg må hellere gemme mig bag skærmen så det ikke blæser på mig! Kyllinger, hele bundet!!!  :wink:  :wink:  :lol:  :lol:

Jeg vil gi dig ret i det første  :D
Men det andet............ efter 20 år på naked bikes er jeg pææænt træt af modvind  :wink:  :D

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Re: Sv650 el. SV1000?
« Svar #12 Dato: Oktober 19, 2005, 11:03:07 am »
Citat fra: Drlund
Jeg er kommet i den dejlige situation, at konen vil sponsorere en mc (jeg er stud.). Jeg havde først bestemt mig for en SV650Sk5, men er kommet i tvivl efter jeg havde set et tilbud på en SV1000. Hvor meget forskel er der på de to modeller - både med hensyn til bundtræk og kørestabilitet?


Jeg vil anbefale dig at købe en cykel som passer nogenlunde til dine kørefærdigheder + lidt ekstra (nybegynder = max 650'er), selvom det er fristende at købe "fremtidssikret". Ud over at en 650'er er nok til de fleste (der er trods alt en del garvede folk herinde som stadig køre 650'er) så bestemte jeg mig selv for en 650'er som første mc efter at have læst en artikel hvori en mc instruktør frarådede folk at købe store/fremtidssikrede mc'er. Det var selvf hørt før og hans ene argument var også netop at folk oftere ryger i asfalten på store maskiner. Men derudover havde han en anden interessant vinkel - at det faktisk også sænkede folks udvikling som mc kørere fordi man holder igen. Hvis man kører på en mc man tør presse lidt, presser man også typisk sig selv lidt rent køreteknisk.

Jeg har nu kørt på sv650'eren i små 1½ år og kan godt mærke at den ikke længere er så vild som den har været - men den er stadig utrolig sjov - og hurtig nok (jvf. at jeg fik 2k fartbøde + klip den anden dag  :oops: ). Og ja så er den oxo billigere i forsikring som du selv opdagede ;)

Mht lyd: Blueflame eller Wolf hvis det skal være nogenlunde billigt.
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Saaby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 50
Sv650 el. SV1000?
« Svar #13 Dato: Oktober 19, 2005, 04:43:47 pm »
Hey!

Ja, jeg vil ikke gøre mig klog på det eller noget (Mest fordi jeg ikke er det), men jeg stod i netop samme situation for lidt over 2 mdr. siden. - Jeg købte en SV1000N (And) og må da indrømme at den var lettere skræmmende den første uge eller to(!!), men jeg er vildt glad for den nu!!! - Jeg vil som sagt ikke give råd eller vejledning, men min SV1000 eller lige så gammel som mit pap på de to mdr. og jeg ville bestemt ikke bytte!

- OK... Kan ikke lade helt være... Har et lille bitte råd. :-) - Jeg hører nok ikke til de mest forsigtige af natur, og det var jeg HELT klar over inden jeg investerede i 1000'eren. Er man lidt mindre "frisk" , så tror jeg måske det er en god ide at gå efter 650'eren. (Har et par venner som har svoret det er sidste gang de har prøvet en tur på min :-) )

...Så sæt dig i zen-stilling (Hvis der er noget der hedder det...?) - Ryg noget tjald eller andet dope, hvis det er det der gør det for dig... Hop ud fra 3. sal... Whatever... Og find ud af hvad du er lavet af...!!! ;-)   ...Så ved du om det skal være en tunet Puch maxi, GS500, SV650 eller SV1000... Eller Busa...? ;-)

My 5 cents.  8)
Honda CBR929RR

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Sv650 el. SV1000?
« Svar #14 Dato: Oktober 19, 2005, 05:36:54 pm »
Citat fra: Saaby
Hey!

- OK... Kan ikke lade helt være... Har et lille bitte råd. :-) - Jeg hører nok ikke til de mest forsigtige af natur, og det var jeg HELT klar over inden jeg investerede i 1000'eren. Er man lidt mindre "frisk" , så tror jeg måske det er en god ide at gå efter 650'eren. (Har et par venner som har svoret det er sidste gang de har prøvet en tur på min :-) )



Fra dag 1, har jeg været vil med SV650, dog skal det nævnes, at det var udseendet jeg faldt får. Fik lov til at prøve en af mine venners og jeg græd salte tåre, da jeg kom tilbage.  :cry: Sad "mærkeligt" og følte mig ikke rigtig hjemme på den. Min bedre/værre halvdel gav ikke op og som skrevet før, gav ham mig SV1000´eren i fødselsdagsgave. Den sidder jeg perfekt på og jeg er endnu ikke, (men den dag kommer forhåbentligt) én af dem, der kører mest frisk til, men for h..... - den er en drøm at køre på.  :D (Det skal dog også nævnes, at jeg har nok haft et lille forspring ved at "øve" mig på vores TL1000S og TL1000R.
MEN - uanset hvilken én du køber, så er det altid et godt valg at købe en SV´er  :wink:
SV1000S K4