Mit råd er: Køb 1000'eren, hvis ikke du vil ha' en cykel du kan være glad for i mange år..
men det kommer an på mange ting:
650'eren er en fin maskine og lægge ud med, men kunne måske i længden gå hen og kede dig en smule (afhænger selvfølgeligt af temperament osv.)
Er du en af de fornuftige og iøvrigt har for mange penge
, kan du jo altid starte på 650'eren og så senere skifte til 1000. Men husk nu at køber du spritny cykel, så taber den altså mange mange penge, første gang du kører på den. Så det med at skifte om et år eller to, kan være dyrt.
1000'eren bliver du nok ikke træt. Det er vidst mere en cykel du kan have glæde af længe. Den har moment, heste og mere brugbarhed i længden. Du kan toure med den, hvis du en dag beslutter dig for at tage på MC ferie etc. SV 1000'eren virker som en rigtig fornuftig cykel (hey , jeg roser en SV'er
)
med 1000'eren skal du bare tage det lidt mere med ro hvis du er helt ny på en MC.. Men intet problem, min fætter har købt SV1000s som første MC. Du skal bare kende dine grænser og holde dig til dem.
konklusion:
start evt på en 650'er , men start så på en brugt, da du ikke vil tabe nær så mange penge på den, hvis du skulle gå hen og ville ha storesøsteren et par år efter.
Eller go ahead med det samme og køb 1000'eren, det vil du nok aldrig fortryde
Et lille praj om hvilken cykel folk beholder i længden.. sidst jeg var på dba.dk for at lede efter cykel til min fætter, der var ikke nogle brugte 1000'ere til salg. Det tolker jeg som om at folk stadig er glade for deres cykel.
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej om ikke andet held og lykke med at få købt din ged