Forfatter Emne: Idiot på 2 hjul.  (Læst 5416 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Idiot på 2 hjul.
« Dato: December 10, 2011, 06:54:05 pm »
Yes, det er mig selv jeg snakker om :-(

Cyklen har stået stille i en måned, så jeg valgte at trække den udenfor og lige varme den igennem. Da jeg så desværre vælger at sætte mig op på den (det lokkede jo) og gav den lidt høne, så blokerer forhjulet bare og den skrider og kurer hen af jorden! Vræl!

Nå. Men efter at ha slået mig selv hårdt i hovedet mange gange for at være en kæmpe idiot måtte jeg inspicere skaderne.

Bremsepedal knækket.

Gashåndtag knækket (ude i enden, så håndtag kan ikke selv gå tilbage på plads)

Kåbe flækket. Men skulle alligevel have den omlakeret så det var en af de "bedre" skader.

Spejl har fået lidt ridser, en lille bule på tanken, udstødning med lidt ridser men ellers ikke noget slemt.

Hvad kommer det til at koste for bagbremse arm + nyt gas
håndtag? Det skal siges jeg har varme i dem og er glad for dem, så et par i samme stil er at foretrække.

Til sidst er der ikke andet end bare at sige sur røv, det var top top dumt, men så har jeg lært det på den hårde måde :-(

Tak for jeres hjælp.

Mvh Martin
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #1 Dato: December 10, 2011, 08:58:17 pm »
Der er udsalg her: http://www.banditmaniashop.co.uk/everything-else-208-c.asp

bremsepdal til 15 pund (har den selv - med flip up) - virker perfekt - suzuki koster svjh ca 1000.- bobs

og der var sgi en original her: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Suzuki-SV1000-Rear-Brake-Lever-Pedal-2003-2008-/230712780906?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item35b78da86a hvis du er hurtig
« Senest Redigeret: December 10, 2011, 09:32:59 pm af Søren F »
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Idiot på 2 hjul.
« Svar #2 Dato: December 11, 2011, 12:07:19 am »
Fedt. Tusind tak. Den skal jeg ha bestilt med det samme.

Hvis nogen ved hvad et nyt gas håndtag koster komplet, med eller uden varme, så giv endelig lyd fra jer.

Udover skaderne kostede det mig 4 timer på skadestuen med en smadret skulder :-(
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #3 Dato: December 14, 2011, 11:25:50 am »
kørte du efter 1 december? uden forsikring er det godt det "kun" var dig der var involveret ellers kunne det blive monsterdyrt (ingen ansvarsforsikring ved trafikuheld) :hand:
håber skulderen har det bedre og du slipper uden men. :)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #4 Dato: December 14, 2011, 12:07:21 pm »
kørte du efter 1 december? uden forsikring er det godt det "kun" var dig der var involveret ellers kunne det blive monsterdyrt (ingen ansvarsforsikring ved trafikuheld) :hand:
håber skulderen har det bedre og du slipper uden men. :)

Det kommer da helt an på hvilken forsikring?

Ved If forsikring der dækker din ansvarsforsikring hele året!!!
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #5 Dato: December 14, 2011, 12:12:38 pm »
Ved If forsikring der dækker din ansvarsforsikring hele året!!!
Det skulle jeg mene den gør alle steder, med mindre du deponerer nummerpladen?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Idiot på 2 hjul.
« Svar #6 Dato: December 14, 2011, 12:13:06 pm »
Jeps, det var forleden dag hvor solen skinnede og alting var så smukt, lige indtil jeg crashede...  Solo uheld på en aflukket p-plads.

Skulderen er på plads igen, så nu skal jeg bare lige have fundet et sæt nye styrender, bremsearmen er allerede på vej med posten, så jeg slap billigt ihvertfald :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #7 Dato: December 14, 2011, 12:36:57 pm »
Ved If forsikring der dækker din ansvarsforsikring hele året!!!
Det skulle jeg mene den gør alle steder, med mindre du deponerer nummerpladen?

Ja det tror jeg også! :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #8 Dato: December 14, 2011, 03:25:40 pm »
og gav den lidt høne, så blokerer forhjulet bare og den skrider og kurer hen af jorden! Vræl!



//Kloge-Åge ON//

Hvorfor giver du gas og bremser samtidig?? Ville du lave brænder?

//Kloge-Åge OFF//

Surt "sjov"!!

Er det inderrøret på gashåndtaget der er knækket, eller er det styrenden der er slået skæv, så den forhindrer at gummihåndtaget frit kan dreje retur?
Under alle omstændigheder er eBay.de din gode ven. Motorcykelgalleri og DBA kan også bruges, og så kan stumper fra SV650 eller andre Zouk modeller muligvis også bruges, så der er nok at få vinteraftenerne til at gå med.

God bedring med skulderen!! Hvor øv!!!



Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Idiot på 2 hjul.
« Svar #9 Dato: December 14, 2011, 05:24:39 pm »
og gav den lidt høne, så blokerer forhjulet bare og den skrider og kurer hen af jorden! Vræl!



//Kloge-Åge ON//

Hvorfor giver du gas og bremser samtidig?? Ville du lave brænder?

//Kloge-Åge OFF//

Surt "sjov"!!

Er det inderrøret på gashåndtaget der er knækket, eller er det styrenden der er slået skæv, så den forhindrer at gummihåndtaget frit kan dreje retur?
Under alle omstændigheder er eBay.de din gode ven. Motorcykelgalleri og DBA kan også bruges, og så kan stumper fra SV650 eller andre Zouk modeller muligvis også bruges, så der er nok at få vinteraftenerne til at gå med.

God bedring med skulderen!! Hvor øv!!!

Nej, jeg kom bare rundt i et sving for hurtigt, og så panikkede jeg nok lidt for meget, så forhjulet blokerede.

Det er styrenden der er slået skæv, har fået pillet den af nu, og gashåndtaget virker fint. Så det er vel bare et sæt nye styrender der skal på.

Tak for opmuntringen, det er nu mest skulderen som det gik hårdest udover, og den kan man ikke reparere for penge :-P Men lesson learned må man sige :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #10 Dato: December 17, 2011, 10:06:35 am »
kørte du efter 1 december? uden forsikring er det godt det "kun" var dig der var involveret ellers kunne det blive monsterdyrt (ingen ansvarsforsikring ved trafikuheld) :hand:
håber skulderen har det bedre og du slipper uden men. :)

Det kommer da helt an på hvilken forsikring?

Ved If forsikring der dækker din ansvarsforsikring hele året!!!

http://www.if.dk/web/dk/SiteCollectionDocuments/Private/Motor/Suzuki_MC_Feb2010_low%20res.pdf
hos IF dækker ansvar KUN hvis du har betalt for vinterkørsel, din kasko dækker brand, tyveri og anden skade der IKKE er foresaget af kørsel. Bemærk at der i reklamen står uden vinterkørsel.  :innocent:
(hvorfor skulle de ellers lave en forsikring hvor man ikke må køre hvis den stadig dækker?) :?
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #11 Dato: December 17, 2011, 12:04:27 pm »
kørte du efter 1 december? uden forsikring er det godt det "kun" var dig der var involveret ellers kunne det blive monsterdyrt (ingen ansvarsforsikring ved trafikuheld) :hand:
håber skulderen har det bedre og du slipper uden men. :)

Det kommer da helt an på hvilken forsikring?

Ved If forsikring der dækker din ansvarsforsikring hele året!!!

http://www.if.dk/web/dk/SiteCollectionDocuments/Private/Motor/Suzuki_MC_Feb2010_low%20res.pdf
hos IF dækker ansvar KUN hvis du har betalt for vinterkørsel, din kasko dækker brand, tyveri og anden skade der IKKE er foresaget af kørsel. Bemærk at der i reklamen står uden vinterkørsel.  :innocent:
(hvorfor skulle de ellers lave en forsikring hvor man ikke må køre hvis den stadig dækker?) :?
og hvor står det at det er uden vinter kørsel? Har ikke lige fået mine kontaktlinser i så har lidt svært ved at se det? Ja din kasko dækker ikke i kørsel i vintermdr... Men de kan ikke tage dinansvarsforsikring fra dig, ergo må man godt køre om vinteren? 

Fik oplyst hos IF da jeg ringede til at at det kun var din Ansvarsforsikring der dækkede hvis du kørte om vinteren!
« Senest Redigeret: December 17, 2011, 12:17:04 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #12 Dato: December 17, 2011, 12:14:00 pm »
Det er styrenden der er slået skæv, har fået pillet den af nu, og gashåndtaget virker fint. Så det er vel bare et sæt nye styrender der skal på.

Jeg har et sæt originale styrender som jeg har pillet af min SV650. Dem kan du få for en 100mand + porto - med mindre du bor i Aarhus/Skanderborg området - så kan du bare komme og hente dem.

Jeg mener at de ser ud som nye, men det kan jeg lige kigge efter når jeg kommer på arbejde på mandag (hvor de befinder sig...).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #13 Dato: December 17, 2011, 01:23:55 pm »
hos IF dækker ansvar KUN hvis du har betalt for vinterkørsel, din kasko dækker brand, tyveri og anden skade der IKKE er foresaget af kørsel. Bemærk at der i reklamen står uden vinterkørsel.  :innocent:
(hvorfor skulle de ellers lave en forsikring hvor man ikke må køre hvis den stadig dækker?) :?
Undskyld mig, men det tror jeg simpelthen ikke på. Det er ret simpelt - for at have en nummerplade på din mc, er det et krav at du har en gyldig ansvarsforsikring. Dækker din ansvarsforsikring ikke, er det af med pladen.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Idiot på 2 hjul.
« Svar #14 Dato: December 17, 2011, 02:02:38 pm »
Nå, jeg kan godt se, at Ifs betingelser er formuleret på en måde, så de kan tolkes begge veje. Det er helt sikkert ikke et tilfælde. Jeg har skrevet til FDM om en forklaring. Jeg vender tilbage, hvis/når jeg hører mere.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).