Forfatter Emne: Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne  (Læst 5606 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Dato: December 07, 2011, 02:40:13 pm »
Hej

Jeg for nogle armerede bremse slanger i næste uge.
Nogle trin for trin guide til Mont. Og påfyldning/udluftning af bremseslanger/væske?
Evt. Gode råd til samme?
Skal mont. En banjobolt med bremselys kontakt, noget specielt jeg skal være opmærksom på?

2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #1 Dato: December 07, 2011, 11:36:42 pm »
Hej

Jeg for nogle armerede bremse slanger i næste uge.
Nogle trin for trin guide til Mont. Og påfyldning/udluftning af bremseslanger/væske?
Evt. Gode råd til samme?

Hvis du har adgang til en kompressor, vil en bremseudlufter være din bedste investering ever... Hvis ikke, må du på den med den gamle metode som hedder:

påfylde bremsevæske med lukket luftskrue på kalipre
pumpe 3 gange og hold inde / nede
åbn og luk luftskrue
pump 3 gange og hold inde
osv osv osv osv...

Man stopper når der kommer ren væske ud og bremsen er stram - og MAN HUSKER AT HOLDE RESERVOIRET FYLDT!   :club:

Citér
Skal mont. En banjobolt med bremselys kontakt, noget specielt jeg skal være opmærksom på?

Pas på ledningen - den kan være lidt sart, men udover det er der ingen problemer.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #2 Dato: December 07, 2011, 11:37:27 pm »
Du kommer fra københavn - så du er velkommen til at komme og låne min bremseudlufter, som kører på trykluft...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #3 Dato: December 08, 2011, 09:51:34 am »
Tusind tak saimon. Kan hente den i bil, men har ingen kompressor.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #4 Dato: December 13, 2011, 09:53:45 am »
Så fik jeg mine bremseslanger og mit PP tuning rearset. Men selv om jeg havde spurgt det tyske firma om der var mere jeg skulle bruge, mangler der en banjo bolt som kan klare 2 slanger, da de har sendt et 2 slanger bremseslange sæt, og ikke et 1 ned og en over dækket som det originale. Er der nogen som ligger inde med en sådan evt. Sort?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #5 Dato: December 17, 2011, 09:12:39 am »
Hjælp!

Hey Folkens.

Nå så prøvede jeg at Mont. Og rearset'tet var lige til, er dog lidt i tvivl om hvad vej geararmen skal vende.

Bremseslangerne for var rigtig længde men jeg skal bruge en længere banjo bolt, da de nye slanger begge køre fra grebet.

Banjo bolten med bremselys kontakt var også lige til, hvis ledningen ikke var 5 cm for kort. Har dog forlænget dem, så nu spiller det.

Bremsealangen bag på, var alt for kort, tror det er på grund af rearset'tet, og fittings vender forkert, selv den som følger med fra PP tuning var forkert i fittings, dog rette længde, så nu skal jeg beskrive hvordan den skal være, så firmaet kan sende mig en ny.

Hjælp til:

Hvordan skal geararmen vende, den lille arm som sidder direkte på gear akslen(den med stråler i og bolt på tværs)? billedet er på hovedet.


Og er der en som har eller kan tage et billede af den originale bremseslange bag, så jeg kan se hvordan fittings skal vende?
« Senest Redigeret: December 17, 2011, 12:40:48 pm af MMN »
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #6 Dato: December 17, 2011, 05:03:59 pm »
Jeg tror jeg har sådan en dobbelt banjo fætter i sort liggende fra det sæt jeg købte som ikke er blevet brugt, hvis du stadig mangler
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #7 Dato: December 17, 2011, 05:15:10 pm »
Jeg mangler stadig rigtig meget. Hvad er prisen? Hvor kan den hentes?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #8 Dato: December 24, 2011, 12:50:39 am »
Du har da originalt en dobbelt på den ene caliper, som du bytter med den fra bremsemasteren, og så passer det da? :?:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #9 Dato: December 24, 2011, 04:17:36 pm »
Nope ingen dobbelt på en 650 fra 05. Slangen går ned fra grebet til et fordelings stykke forand, så 1 slange går ned og 1 over.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #10 Dato: Januar 09, 2012, 10:08:28 am »
Du har da originalt en dobbelt på den ene caliper, som du bytter med den fra bremsemasteren, og så passer det da? :?:

På min var der forskellige gevind i master og slave  :evil:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Udskiftning af bremseslanger/Bleede bremserne
« Svar #11 Dato: Januar 21, 2012, 09:19:30 am »
Fik så endelig monteret forbremseslangerne igår og udluftet bremsen, med alle de triks jeg kan fra cykelbranchen. Meeen helt hård synes jeg ikke bremsen blev, det er jo ellers dot væskens egenskaber og med de armerede slanger.
Nogle forslag?
Venter stadig på en rigtig slange til bag på.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.