Forfatter Emne: NOS på sv...  (Læst 3420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dan P

  • Gæst
NOS på sv...
« Dato: December 06, 2011, 04:20:32 pm »
hey, i bilen på vej hjem fra job idag, kom jeg til at tænke på om der var nogle der havde erfaringer med lattergasanlæg på deres motorcykler?
Det var mest for at lave noget anderledes, og noget man ikke ser så tit :)
Kan det lade sig gøre? det skal nok helst være et "vådt sæt" men det var nu ikke et 150 hk sæt jeg tænkte på ;)
Eller er det en dødfødt ide?

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: NOS på sv...
« Svar #1 Dato: December 06, 2011, 05:59:08 pm »
Har Snakket med mester om det på min for sjov, men han har prøvet at køre med det og det skulle være svært at styre på en V-motor, den skulle virkelig blive livlig ved et lille skud..

Mvh 
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Dan P

  • Gæst
Sv: NOS på sv...
« Svar #2 Dato: December 06, 2011, 06:02:19 pm »
Livlig? Det skal naturligvis ikke være sådan at det ikke er til og styre cyklen, når gassen bliver trykket af...

allan s

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
  • sv 1000s
Sv: NOS på sv...
« Svar #3 Dato: December 06, 2011, 08:23:19 pm »
hvad koster sådan et sæt evt link

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: NOS på sv...
« Svar #4 Dato: December 06, 2011, 09:36:25 pm »
Overvej lige at en SV motor ikke kan hold til det i længden hvis den bliver knaldet for højt op :)   http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=79717

Dan P

  • Gæst
Sv: NOS på sv...
« Svar #5 Dato: December 06, 2011, 09:46:48 pm »
Lyder godtnok lidt som det, er en dødfødt ide. Men som tidligere skrevet, så var det også bare en ide :)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: NOS på sv...
« Svar #6 Dato: December 06, 2011, 09:49:41 pm »
Det kan lade sig gøre, men det er ikke et amatør projekt ved jeg, har en ven der har lugtet/set lidt til det. Og skal det laves ordentligt er det noget af en omgang. Og jeg kunne godt finde på andre ting at bruge de penge på. SV jo en yderst velkørende maskine i forvejen

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: NOS på sv...
« Svar #7 Dato: December 06, 2011, 10:46:49 pm »
Livlig ment med, ja den skulle blive svær at styre..

Ved den tidligere ejer af autobremsen som der også sælger nos-kits havde det på sin rsv 1000 inden han crashede og døde på den og det skulle også være ustyrligt..   Ved han monterede det i luftfilterkassen.

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: NOS på sv...
« Svar #8 Dato: December 07, 2011, 08:20:44 pm »
Ved den tidligere ejer af autobremsen som der også sælger nos-kits havde det på sin rsv 1000 inden han crashede og døde på den og det skulle også være ustyrligt..   Ved han monterede det i luftfilterkassen.

Mvh

Synes dit indlæg lyder lidt for meget som om at hans NOS kit tog livet af ham fordi maskinen var ustyrlig, det er vist ikke sanheden. Han blev pløjet ned af en billist og han overholdt hastighedsgrænsen efter hvad jeg har forstået.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: NOS på sv...
« Svar #9 Dato: December 07, 2011, 11:10:26 pm »
Ved den tidligere ejer af autobremsen som der også sælger nos-kits havde det på sin rsv 1000 inden han crashede og døde på den og det skulle også være ustyrligt..   Ved han monterede det i luftfilterkassen.

Mvh

Synes dit indlæg lyder lidt for meget som om at hans NOS kit tog livet af ham fordi maskinen var ustyrlig, det er vist ikke sanheden. Han blev pløjet ned af en billist og han overholdt hastighedsgrænsen efter hvad jeg har forstået.

Sry min fejl, kan nok misforståes, men nævner ikke at det er grundet gas han crashede - Flasken var også tom ved ulykken. Men præsis den cykel var en af dem min mester har kørt og som var svær at kontrollere...   
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Dan P

  • Gæst
Sv: NOS på sv...
« Svar #10 Dato: December 08, 2011, 06:42:34 pm »
Lyder godtnok som om, der er en del ulemper, fremfor fordele ved et sådan sæt...
Tror bare jeg holder mig til std. motor...