Forfatter Emne: Smartphone  (Læst 6049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Smartphone
« Dato: November 26, 2011, 09:30:05 am »
Er der nogle herinde som kender HTC Desire S smartphone?

Er det en god stabil smartphone, hvad er godt og hvad er ikke så godt?

Jeg har i øjeblikket en Sony Ericsson x10 mini pro med android 2.1 men den kan ikke opgraderes til Android 2.3 fordi Sony Ericsson ikke lave flere
opdateringer til den telefon, lidt irriterende.  :(, så jeg skal ikke have en Sony Ericsson igen. Jeg er rigtig glad for Android systemet så derfor ser jeg
lidt på HTC som ny smartphone.

Hvad er jeres erfaringer med HTC?


Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Smartphone
« Svar #1 Dato: November 26, 2011, 10:00:13 am »
På trods af mange advarsler mod HTC, købte jeg en Desire HD som jeg har været og stadig er super glad for.

Det ER ikke den kvikkeste telefon hvis man sammenligner med Samsung Galaxy S2 som er dual core, og den har heller ikke verdens bedste batteritid før man installerer JuiceDefender og får styr på sine services, men den er stadig væsentligt kvikkere end din X10.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Smartphone
« Svar #2 Dato: November 26, 2011, 11:13:11 am »
Er der nogle herinde som kender HTC Desire S smartphone?

Er det en god stabil smartphone, hvad er godt og hvad er ikke så godt?

Jeg har i øjeblikket en Sony Ericsson x10 mini pro med android 2.1 men den kan ikke opgraderes til Android 2.3 fordi Sony Ericsson ikke lave flere
opdateringer til den telefon, lidt irriterende.  :(, så jeg skal ikke have en Sony Ericsson igen. Jeg er rigtig glad for Android systemet så derfor ser jeg
lidt på HTC som ny smartphone.

Hvad er jeres erfaringer med HTC?

HTC er glimrende!

Men hvor der er vilje, er der .. ja. Har også en x10 mini, der i øjeblikket kører android 2.4.5 (Cyanogenmod) ;)
Hvis du har lidt tålmodighed og en smule teknisk forståelse (softwaremæssigt) er det faktisk ret nemt at installere. Søg rundt på google - der er masser af sites og youtube links med guides 'how to'.

Men ellers er jeg også dybt skuffet over SonyEricsson og deres manglende opdatering. Telefonen er jo 100x federe med det nyeste android, og kører ligefrem bedre! Så også den sidste SE telefon for mig ...

« Senest Redigeret: November 26, 2011, 11:20:17 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Smartphone
« Svar #3 Dato: November 26, 2011, 11:39:29 am »
Jeg ville snuppe en Galaxy S2 hvis det skal være Android. Det er kongen over alle.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Smartphone
« Svar #4 Dato: November 26, 2011, 11:43:37 am »
Har også en desire hd. Den duer bare! Så kan kun anbefale HTC.
Suzuki SV 650 S k3

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Smartphone
« Svar #5 Dato: November 26, 2011, 12:22:23 pm »
Jeg ville snuppe en Galaxy S2 hvis det skal være Android. Det er kongen over alle.
Arj, kongen pt. må da vist være Galaxy Nexus. Jeg har haft den et par dage nu, og jeg kan kun sige at man bør glæde sig gevaldigt til ICS-opdateringerne kommer til de andre telefoner. Det er godt nok blevet lækkert, stilet og afpudset. Præcis hvad Android har manglet.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Smartphone
« Svar #6 Dato: November 26, 2011, 01:37:39 pm »
Jeg ville snuppe en Galaxy S2 hvis det skal være Android. Det er kongen over alle.
Arj, kongen pt. må da vist være Galaxy Nexus. Jeg har haft den et par dage nu, og jeg kan kun sige at man bør glæde sig gevaldigt til ICS-opdateringerne kommer til de andre telefoner. Det er godt nok blevet lækkert, stilet og afpudset. Præcis hvad Android har manglet.

My bad :D
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Smartphone
« Svar #7 Dato: November 26, 2011, 02:27:20 pm »
Desire S, kan ikke opdateres meget længere.
Samsung gs2, eller nexus... Hvis du skal have de nyeste opdateringer, men de er IKKE livsnødvendige de opdateringer, for at have en fed telefon.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Smartphone
« Svar #8 Dato: November 26, 2011, 07:04:53 pm »
Desire S, kan ikke opdateres meget længere.
Samsung gs2, eller nexus... Hvis du skal have de nyeste opdateringer, men de er IKKE livsnødvendige de opdateringer, for at have en fed telefon.
Det er ikke bekræftet at Desire S ikke for ICS  :angel: Den er bare ikke med i den første batch Ice Cream Sanswich fra HTC. Jeg har selv en Desire S som jeg er MEGET glad for! Det er min første smartphone (forhenværende Nokia dumbphone fanboy) og nej den er ikke det hurtigste i skoven, men den har kørt alt hvad jeg har smidt efter den flydende. Så hvorfor betale mere for noget man ikke har brug for?

Find den skærmstørrelse der passer i din lomme og til dine øjne, og find derefter tlf efter det kriterie. Det hjalp mig med at finde vej i tlf-junglen  :lmao:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Smartphone
« Svar #9 Dato: November 26, 2011, 08:16:43 pm »
Hvad med den nye HTC med windows på? Den så utrolig lækker ud i styrestyresystemet...

Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Smartphone
« Svar #10 Dato: November 27, 2011, 07:29:48 am »
Windows på mobilen... Tja den ligger meget op til xbox live... Og ik så stort app udvalg som iphone og android

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Damage

  • Gæst
Sv: Smartphone
« Svar #11 Dato: November 27, 2011, 07:41:02 am »
Jeg har været lidt inde og se på samsung galaxy II, den koster lidt over 4000,- og det synes jeg er lige i overkanten for en smartphone. Derudover synes jeg også størrelsen på telefonen har betydning. De telefoner med 4" skærm er ret store og min x10 mini pro er meget lille, så et eller andet sted midt imellem og
der ligger HTC Desire S. Jeg er dog ikke så glad for at købe en smartphone som ikke kan opdateres de næste par år, det har jeg prøvet med min Sony Ericsson!
Det skal være en Android telefon, jeg er ikke fan af Apple og Windows telefoner...sorry.

Hvad er ICS-opdatering, og hvad har det af betydning?

Jeg kan se at Desire S ikke er med i den opdatering, kommer det senere?

Damage

  • Gæst
Sv: Smartphone
« Svar #12 Dato: November 27, 2011, 10:02:27 am »
Er der nogle herinde som kender HTC Desire S smartphone?

Er det en god stabil smartphone, hvad er godt og hvad er ikke så godt?

Jeg har i øjeblikket en Sony Ericsson x10 mini pro med android 2.1 men den kan ikke opgraderes til Android 2.3 fordi Sony Ericsson ikke lave flere
opdateringer til den telefon, lidt irriterende.  :(, så jeg skal ikke have en Sony Ericsson igen. Jeg er rigtig glad for Android systemet så derfor ser jeg
lidt på HTC som ny smartphone.

Hvad er jeres erfaringer med HTC?

HTC er glimrende!

Men hvor der er vilje, er der .. ja. Har også en x10 mini, der i øjeblikket kører android 2.4.5 (Cyanogenmod) ;)
Hvis du har lidt tålmodighed og en smule teknisk forståelse (softwaremæssigt) er det faktisk ret nemt at installere. Søg rundt på google - der er masser af sites og youtube links med guides 'how to'.

Men ellers er jeg også dybt skuffet over SonyEricsson og deres manglende opdatering. Telefonen er jo 100x federe med det nyeste android, og kører ligefrem bedre! Så også den sidste SE telefon for mig ...



Jeg har googlet lidt mht. at opdatere min x10 mini pro. Jeg kan ikke finde ud af om Cyanogenmod understøtter DK. Når jeg ser på de guides til opdateringen, unlock bootloader, Root osv. så ser det ikke så nemt ud synes jeg. Derudover læser jeg at der er en del som har problemer med den opdatering. Der er problemer med tastaturet, FM radioen og at skærmen er så lille og dermed ikke kan scalere rigtigt.
Hvilke problemer har du haft og har du en nem guide til opdatering af x10 mini pro?

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: Smartphone
« Svar #13 Dato: November 27, 2011, 10:46:46 am »
De telefoner med 4" skærm er ret store og min x10 mini pro er meget lille, så et eller andet sted midt imellem og
der ligger HTC Desire S. Jeg er dog ikke så glad for at købe en smartphone som ikke kan opdateres de næste par år, det har jeg prøvet med min Sony Ericsson!

Hvis du vil have en telefon der ikke er så fysisk stor, synes jeg faktisk du skal overveje Sony Ericsson igen. Der er både Ray og den nye serie af Mini'erne. Det er lovet, at ICS også kommer til dem, og Sony Ericsson er også en del af dem, der lover opdateringer i mindst 18 måneder efter enheden er kommet på gaden (http://www.theverge.com/2011/05/10/google-promises-android-devices-updates-18-months/)

Der er kommet en del opdateringer til min kones Arc siden hun fik den, mit indtryk er, at Sony Ericsson er blevet noget bedre til det der.

De telefoner Hvad er ICS-opdatering, og hvad har det af betydning?

Det er den nyeste Android version, 4.0. Den nuværende (forrige) version 2.3.x har nu et år på bagen og er at opfatte som udgået. Hvis du får en telefon med 2.3.x, hvor der ikke er lovet en opdatering til, er den faktisk allerede for gammel. Bevares, apps vil stadig blive lavet til den serie i et par år endnu, men telefonen bliver ikke bedre end du får den.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Re: Smartphone
« Svar #14 Dato: November 27, 2011, 10:56:20 am »
Windows på mobilen... Tja den ligger meget op til xbox live... Og ik så stort app udvalg som iphone og android

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Mon ikke det kommer?  :innocent:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256