Forfatter Emne: Salg af MC i vinterperiode  (Læst 4537 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Salg af MC i vinterperiode
« Dato: November 22, 2011, 09:12:19 am »
Hej,

Det nemmeste var jo helt klart at jeg havde solgt min MC for flere måneder siden - det er så ikke lige sket :)

Nu har jeg besluttet at jeg vil af med den - men hvad gør man om vinteren - jeg ser 2 udfordringer.

1: Der er ikke forsikring på lortet i vinterperioden og folk køber vel næppe uprøvet
2: Jeg er ikke meget for at den skal ud og køre i salt.

Hvad gør folk?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #1 Dato: November 22, 2011, 09:57:23 am »
Tja, hvis du ikke er presset til at sælge, så ville jeg vente til foråret. Du betaler ikke meget i forsikring og vægtafgiften på cirka 500 om året er jo klaret.

Hvis du så gør den "køreklar" til foråret og starter salget tidligt, så burde den vel ryge?

Udfordringen med at sælge den nu er jo også at køber skal have den staldet op og folk forventer en billig pris. (det gør de selvfølgelig også til foråret! og her er der vel også flere til salg?)

Til din spørgsmål, hvis du piller pladen, så kan du vel leje en prøveplade hvor der er forsikring på, hvis den skal prøvekøres?

Spørgsmål 2, så skal du meget hurtigt af med den. (læs billig pris) øv
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #2 Dato: November 22, 2011, 12:43:32 pm »
Jeg har fjernet min fra DBA, markedet er dødt  :dead: Der er kun skambyderne tilbage  :brok: :brok:
Til foråret kommer den på igen, så er den almindelige dansker vel klar til at bruge lidt mønt  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #3 Dato: November 22, 2011, 01:08:41 pm »
Jeg er ikke presset til at sælge - så havde jeg taget mig sammen til at gøre det i forået 2011.

Jeg må bare indse at jeg ikke har timer nok i døgnet til at passe arbejde, familie, træning og så samtidigt også få luftet en MC til 100.000kr som bare står og samler støv.

Jeg må vente til foråret - for der er jo ingen der køber en MC uden at have prøvet den - og jeg gider ikke have besværret med prøveplader osv.

Olfert>Skal du ikke handle en Triumph så? - vi kan lave en bytter :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #4 Dato: November 22, 2011, 01:40:29 pm »
Det er jo godt at du ikke er presset til at sælge, jeg ved sgu ikke om du kan få mest for den nu eller til foråret. Der skal jo laves en lille investering ved at gøre den klar-til-sæson mod at skyde den af nu. (hvor folk gerne vil tro de gør en god handel, fordi det er vinter snart)

Så der må være nogen der har handlet mere end mig der skal på banen :)

Ihvertfald good luck
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #5 Dato: November 22, 2011, 03:34:49 pm »
Jeg har fjernet min fra DBA, markedet er dødt  :dead: Der er kun skambyderne tilbage  :brok: :brok:
Til foråret kommer den på igen, så er den almindelige dansker vel klar til at bruge lidt mønt  :D

Olfert - min papsvoger kunne godt være interesseret. Så kontakt mig inden du du sætter den på DBA igen. De skal lige have købt bil i år
men jeg kunne godt forestille mig at han kunne være interesseret ! Blot lige til info... 

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #6 Dato: November 22, 2011, 04:18:56 pm »
Hej,

Det nemmeste var jo helt klart at jeg havde solgt min MC for flere måneder siden - det er så ikke lige sket :)

Nu har jeg besluttet at jeg vil af med den - men hvad gør man om vinteren - jeg ser 2 udfordringer.

1: Der er ikke forsikring på lortet i vinterperioden og folk køber vel næppe uprøvet
2: Jeg er ikke meget for at den skal ud og køre i salt.

Hvad gør folk?

Køber for lov at prøve min MC hvis de har afleveret salgsprisen kontant i hånden på mig ! ... længere er den ikke

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #7 Dato: November 22, 2011, 04:43:18 pm »
Jeg har købt to mc'er nu uden at prøvekøre dem, og solgt en. Jeg ser det altså ikke som en nødvendighed at de bliver prøvekørt, så man kan sagtens sælge her i løbet af vinteren.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #8 Dato: November 23, 2011, 09:45:38 am »
Olfert - min papsvoger kunne godt være interesseret. Så kontakt mig inden du du sætter den på DBA igen. De skal lige have købt bil i år

Mvh Per
Will do.....
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #9 Dato: December 10, 2011, 11:25:39 pm »
Ville personligt aldrig købe en brugt mc uden at have prøvekørt den, færdig slut. Jeg har dog før og underskriver gerne en kontrakt/aftale om at dække selvrisikoen ved evt. uheld eller andet.

Held og lykke med salget til foråret :)

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Salg af MC i vinterperiode
« Svar #10 Dato: December 11, 2011, 06:18:02 pm »
Jeg må vente til foråret - for der er jo ingen der køber en MC uden at have prøvet den - og jeg gider ikke have besværret med prøveplader osv.
Jeg har købt flere mc'er uden at prøve. Jeg køber gerne om vinteren, for så er de billigst, og der vil hverken jeg eller sælger have den ud på isglatte veje. Hvis man bare får den startet og den lyder sund, sælger virker fornuftig, der er service på svinet osv., så ville jeg ikke være bange for at købe.

Sæt den til salg i Den Blå Avis eller lignende - det koster jo ikke noget, så hvis nogen henvender sig er det da bare at prøve at sælge :)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury