Forfatter Emne: SV 650 S Crash:(  (Læst 3099 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
SV 650 S Crash:(
« Dato: November 21, 2011, 02:01:27 pm »
Hejsa.

Så sluttede jeg lige sæsonen af med at glide i noget grus/sand og dermed miste herredømmet over min SV 650 S. Resultatet var at jeg faldt indover en kantsten og gled hen af en cykelsti. Kørte med 50 km/t så heldigvis ikke det vilde, men har da fået lidt knups. Sv'eren ser ikke ret godt ud, så nu skal taksatoren ud at besigtige skaderne, så det var en øv afslutning. Er der nogle af jer, der har erfaringer med, at der virkelig skal SÅ lidt til at vælte...?Kunne heldigvis køre derfra, så det er op på hesten igen til foråret, men det får da lige en til at tænke en ekstra gang... Men hvad, er der ikke en uskreven regel om at man skal prøve at vælte? (det var min første og forhåbentligt sidste gang)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #1 Dato: November 21, 2011, 02:19:47 pm »
Det var sq en bitter afslutning på sæsonen!

Jeg har kun erfaringer med at vælte på cross-bane... Heldigvis aldrig på vejen  :?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #2 Dato: November 21, 2011, 02:34:29 pm »
Lit grus, lidt sand, smagen af asfalt. Jeg har i hvert fald været der og kan kun svare bekræftende: Ja, man skal en tur ned og ligge. Betragt det som en mødom, der er taget  :twisted:

Og der er ikke så meget at gøre end at ryste det af. Det er pisse træls, men vend det til noget positivt og se, om der ikke kan blive tid og råd til at lave lidt forbedringer i forbindelse med reparation af maskinen.

Jeg blev selv kørt ned d. 30. november forrige år, og der kan man jo så også trøste sig med, at man ikke går glip af en masse dejlige solskinstimer  :D
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #3 Dato: November 21, 2011, 02:41:47 pm »
Hejsa.

Så sluttede jeg lige sæsonen af med at glide i noget grus/sand og dermed miste herredømmet over min SV 650 S. Resultatet var at jeg faldt indover en kantsten og gled hen af en cykelsti. Kørte med 50 km/t så heldigvis ikke det vilde, men har da fået lidt knups. Sv'eren ser ikke ret godt ud, så nu skal taksatoren ud at besigtige skaderne, så det var en øv afslutning. Er der nogle af jer, der har erfaringer med, at der virkelig skal SÅ lidt til at vælte...?Kunne heldigvis køre derfra, så det er op på hesten igen til foråret, men det får da lige en til at tænke en ekstra gang... Men hvad, er der ikke en uskreven regel om at man skal prøve at vælte? (det var min første og forhåbentligt sidste gang)

Sur urt, har desværre ikke selv været der og håber da heller ikke at få taget den "mødom" med det samme.

Godt der ikke skete noget med dig, har været ved at vælte i grus/jord (skide bønder!!) med har reddet den indtil nu, men enig i at der ikke skal meget til. Slet ikke ved lave hastigheder.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #4 Dato: November 21, 2011, 03:55:47 pm »
Super ærgerlig afslutning! Men så er det jo godt med en Kasko forsikring :evil: og kanon der ikke skete noget alvorligt med dig.

Tænkte på, hvad havde du på af udstyr og hvordan klarede det turen i asfalten?

Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #5 Dato: November 23, 2011, 08:35:52 am »
Tak for jeres indlæg:) Ja mht. udstyr så var jeg jo lidt en klovn, var ude på min sidste tur for sæsonen og det var blot en lille tur, hvor jeg skulle ud at betale min nye bil (skæbne, skæbne...) Så det var en tur på 5 km og havde hjelm, handsker og rygskjold på, det plejer jeg at køre med (havde dermed ikke mit langtursgear på, som også inkluderer støvler, bukser og rigtig MC jakke).
Jeg ramte ned udelukkende på benene og skulderen, har fået et sår på foden. Det er det værste, så man ærgrer da sig over, at man ikke havde støvlerne på! Havde jeg haft det hele på, var jeg sluppet for en tur på skadestuen, men så kan man lære det! Intet brækket eller alvorligt beskadiget, så var heldig.
Men i fremtiden er det på med ALT gear for mit vedkommende, gider ikke humpe rundt igen, som jeg har fornøjelsen af at gøre pt...

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #6 Dato: November 23, 2011, 10:07:25 am »
Tak for jeres indlæg:) Ja mht. udstyr så var jeg jo lidt en klovn, var ude på min sidste tur for sæsonen og det var blot en lille tur, hvor jeg skulle ud at betale min nye bil (skæbne, skæbne...) Så det var en tur på 5 km og havde hjelm, handsker og rygskjold på, det plejer jeg at køre med (havde dermed ikke mit langtursgear på, som også inkluderer støvler, bukser og rigtig MC jakke).
Jeg ramte ned udelukkende på benene og skulderen, har fået et sår på foden. Det er det værste, så man ærgrer da sig over, at man ikke havde støvlerne på! Havde jeg haft det hele på, var jeg sluppet for en tur på skadestuen, men så kan man lære det! Intet brækket eller alvorligt beskadiget, så var heldig.
Men i fremtiden er det på med ALT gear for mit vedkommende, gider ikke humpe rundt igen, som jeg har fornøjelsen af at gøre pt...

husk at få dækket din hjelm hvis du har slået den. Hvis den har fået den mindste så virker den ikke optimalt. Mener faktisk din indboforsikring dækker eller kan den måske gå med i takseringen?
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #7 Dato: November 23, 2011, 11:35:25 am »
Jeps jeg har meldt det til min indbo, min kasko vil ikke forholde sig til løsøre, så kun motorcyklen... Havde også lige min iphone 4S i lommen, som fik et fint stenslag, heldigvis kun på bagsiden, så nu må vi se om indboen vil hjælpe...

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #8 Dato: November 23, 2011, 11:59:34 am »
damn, ser ikke for godt ud. Lesson learned and passed on :)

Godt der ikke skete mere.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #9 Dato: November 23, 2011, 12:03:54 pm »
Tør simpelthen ikke køre uden støvler, synes man hører alt for ofte om mistede fødder eller brækkede knogler der giver mén selv ved lav hastighed.

God bedring med foden!
GSX-R 600 K7

Daarup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
  • SV 650 S K3
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #10 Dato: November 24, 2011, 11:21:50 am »
Nej jeg har også lært min lektie og tråden var ikke en skræmmekampagne overhovedet, jeg glæder mig skam meget til foråret. Men det bliver bare lige med en klogere tilgang til MC-turene:)

Rosiak

  • Gæst
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #11 Dato: November 24, 2011, 12:16:03 pm »
Jeg lærte det sgu på den hårde måde første gang jeg var ude at køre mc.
Efter en lang fin dag på køreteknisk blev vi "overladt til os selv", og jeg valgte at lægge cyklen ned med 30km/t. Det resulterede så i en brækket arm med brud 2 steder. Selvom påklædningen var efter foreskrifterne.

Men ja, efterfølgende er man da noget mere forsigtig :-)


Ivo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #12 Dato: November 26, 2011, 04:22:32 pm »
Jeg lærte det sgu på den hårde måde første gang jeg var ude at køre mc.
Efter en lang fin dag på køreteknisk blev vi "overladt til os selv", og jeg valgte at lægge cyklen ned med 30km/t. Det resulterede så i en brækket arm med brud 2 steder. Selvom påklædningen var efter foreskrifterne.

Men ja, efterfølgende er man da noget mere forsigtig :-)
jeg har altid fin påklædning på men efter en fint Harz-Tour , jeg nåede ikke og afslutte touren, var resultat 2 brækket ellebue og ja man kør mer forsigtig efter en ulykke
90°V2 the one and only SV 650 K3

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #13 Dato: November 26, 2011, 08:15:39 pm »
Ja det sku også for dumt at køre uden MC tøj...... Efter min mening....  :dead:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Sv: SV 650 S Crash:(
« Svar #14 Dato: November 28, 2011, 05:03:30 pm »
Jeg brækede min ankel da jeg var stået af cyklen, og gled i en vandpyt...!