Forfatter Emne: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????  (Læst 9612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #15 Dato: November 18, 2011, 02:44:15 am »
Oktantallet er udelukkende en indikation for brændstoffets evne til at modstå tændingsbanken (selvantændelse). En PC ændrer kun på brændstoftilførslen og ikke tændingsavanceringen. I teorien kan en alt for mager blanding også give tændingsbanken, men så har du nok mærket andre problemer inden. Medmindre der er tale om en motor med banke-sensor, vil et højere oktantal (end foreskrevet) i sig selv aldrig give flere heste. Er der tale om en modificeret motor med højere kompressionsforhold, eller evt en trykladet motor, er det en anden snak. Her kan det være en nødvendighed for ikke at beskadige stempler, lejer eller andet isenkram. Men på en SV'er kan du ligeså godt spare dine skillinger!!!!   

SA

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #16 Dato: November 18, 2011, 06:50:34 am »
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #17 Dato: November 18, 2011, 08:00:35 am »
95 og 98 er spild af penge :D
http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2501
Vil det sige at min sv 1000 n kan "nøjes" med 92 oktan?  Jeg har sku altid påfyldt 95.  :?
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #18 Dato: November 18, 2011, 08:18:43 am »
Jeg har kørt på 92 længe, og kan ikke mærke forskel på det, 95, 98, v-power og 100 oktan som vi havde adgang til på BRNO eller 116 oktan flybrændstof. Med de sidste to bliver den bare en smule hvid i udstødningen...

Sunoco race fuel virker så rimeligt godt, men til 40kr literen....  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #19 Dato: November 18, 2011, 09:46:59 am »
 :D Tusind tak for alle de gode svar drenge!!

Jeg ville selvfølgelig blive glad hvis jeg kan slippe for at skulle købe en "unødvendig" PC til K7'eren men vil jo også være sikker på at den ikke brænder mine stempler af, eller laver andre dårlig domme. så hvis jeg kan få Hr. Dyno Ove eller min lokale Suzuki Pusher til at rulle den så vi er sikker på den er er justeret ordentligt ind ville det jo være Perfekt
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #20 Dato: November 18, 2011, 10:09:59 am »
Jeg har kørt på 92 længe, og kan ikke mærke forskel på det, 95, 98, v-power og 100 oktan som vi havde adgang til på BRNO eller 116 oktan flybrændstof. Med de sidste to bliver den bare en smule hvid i udstødningen...

Sunoco race fuel virker så rimeligt godt, men til 40kr literen....  :D
Til alle de Oktan fanatikere..
Jeg ville utroligt gerne SE en kurve over forskellen på 92, og 99 oktan... Og egentlig også gerne forskellen på en EUC, og PC3.
De test jeg har set på bænken er der ingen forskel på oktan, når man køre med så lav kompression som på en sv650 feks...
Og det er ikke en konstatering at der ikke er forskel. Jeg vil bare gerne se det først fra jeres cykler...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #21 Dato: November 18, 2011, 10:56:15 am »


Det synes jeg du skal, og eventuelt supplere med noget 99 oktan V-power.


...ja for så har du da om ikke andet opnået en vis form for vægt-optimering.....af din tegnebog!!
Desværre må det så også være den eneste effekt af det.    :innocent:

Det siger du ikke... Her er min søndagstur  :shock: Tænkte ikke lige over hvad jeg lavede da jeg tankede og var ved at få en lakridspibe galt i halsen da jeg aflæste standeren.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #22 Dato: November 18, 2011, 11:40:17 am »
Knap 13.00 kr literen og 194, kr for 15 liter benz. så er det sq dejligt det er en 2 hjuler og at man derfor kommer langt på 15 liter 
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #23 Dato: November 18, 2011, 01:32:39 pm »
Citér
2 hjuler og at man derfor kommer langt på 15 liter 

...så prøv en 1000'er - hvis du altså mener at 12-14 km/l er langt..... :wink:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #24 Dato: November 18, 2011, 01:43:31 pm »
Citér
2 hjuler og at man derfor kommer langt på 15 liter 

...så prøv en 1000'er - hvis du altså mener at 12-14 km/l er langt..... :wink:

Jeg tænkte også at det er ca. 1 kr. pr. km. hvis man kører ekstremt pænt  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #25 Dato: November 18, 2011, 02:30:13 pm »

Det siger du ikke... Her er min søndagstur  :shock: Tænkte ikke lige over hvad jeg lavede da jeg tankede og var ved at få en lakridspibe galt i halsen da jeg aflæste standeren.

Jamen det koster jo også at få en hel dunk med "Rendyrket Ydelse", som der så kækt står på din bon!!
 :innocent:

Søren

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #26 Dato: November 18, 2011, 04:09:35 pm »
Oktantallet er udelukkende en indikation for brændstoffets evne til at modstå tændingsbanken (selvantændelse). En PC ændrer kun på brændstoftilførslen og ikke tændingsavanceringen. I teorien kan en alt for mager blanding også give tændingsbanken, men så har du nok mærket andre problemer inden. Medmindre der er tale om en motor med banke-sensor, vil et højere oktantal (end foreskrevet) i sig selv aldrig give flere heste. Er der tale om en modificeret motor med højere kompressionsforhold, eller evt en trykladet motor, er det en anden snak. Her kan det være en nødvendighed for ikke at beskadige stempler, lejer eller andet isenkram. Men på en SV'er kan du ligeså godt spare dine skillinger!!!!   

SA

Du har fuldstændig ret i ovenstående, men der er gode additiver i f.eks V-power.
En SV kan ikke udnytte det højere oktantal, da den (såvidt jeg ved) ikke har bankesensor, og der ikke rigtig er nogle der ved noget om tændingen.
Og grunden til min post ang. luxusbenzin er egentlig, at når nu folk alligevel kaster penge i grams til "bolt on tingeltangel", PC mv. så kunne man jo ligesågodt forkæle motoren med det bedste brændstof.
Men det er ikke nødvendigt - den er mappet til 89 oktan !

Og det er sikkert ikke mange SV ere, der får lov til at kokse til i motoren :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #27 Dato: November 18, 2011, 07:34:19 pm »
jeg trækker mit statement tilbage jeg med 1000'ere kommer ikke langt på en liter saft. men jeg syntes da selv at jeg får relativt mange kilometer u ad af en tank fuld.... men min er jo også ca 350ccm mindre 
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #28 Dato: November 19, 2011, 05:45:01 pm »
jeg trækker mit statement tilbage jeg med 1000'ere kommer ikke langt på en liter saft. men jeg syntes da selv at jeg får relativt mange kilometer u ad af en tank fuld.... men min er jo også ca 350ccm mindre

Det behøver du ikke - min gadecykel går kun 14,5 på literen når jeg kører på den, og banegeden kommer sjældent over 7.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #29 Dato: November 19, 2011, 06:21:05 pm »
95 og 98 er spild af penge :D
http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2501
Vil det sige at min sv 1000 n kan "nøjes" med 92 oktan?  Jeg har sku altid påfyldt 95.  :?

instruktionsbogen siger oktan 91  :D
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256