Forfatter Emne: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????  (Læst 9626 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Dato: November 17, 2011, 09:13:57 am »
Hej drenge og Piger

Jeg er den glade ejer af en Suzuki SV650S fra 2007 med PiperX stage2 filter og Viper potte dom jeg gerne vil have justeret ind så jeg er sikker på at den får en ordentlig blanding... jeg har søgt rundt herinde og kunne godt tænke mig til finde nogle der har erfaring med rulning af en 07'er og gerne et nummer til det meget omtalte Mr. Dyno eventuelt..

Håber virkelig i kan hjælpe mig
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #1 Dato: November 17, 2011, 11:44:02 am »
Hejsa,

Du kan gøre to ting...

Enten få den justeret ind i den motorstyringsboks der sidder fra fabrikken. Jeg kan ikke lige huske hvem der gør det - men jeg ved at der er andre herinde der har fået gjort det...

Eller også kan du få sat en PowerCommander på og få MrDyno til at hjælpe dig. Han beskæftiger sig KUN med indrulning vha. PowerCommander!

Hans kontaktoplysninger er: DOT Engineering (Øst) på booking-tlf. 97 49 21 00 eller mr.dyno@dot-e.dk.

Forskellen er at det arbejde og den teknologi (PowerCommander) Mr Dyno bruger er mere detaljeret end når du får den kørt ind på standardboksen. Mr. Dyno kan lave et individuelt map pr. cylinder - det mener jeg ikke at man kan med fabriksboksen. Desuden er PowerCommanderen også mere fintfølende siges det...

PC er så også en del dyrere!!!

Jeg fik min gamle SV1000S rullet af Mr. Dyno og fik ham til at sætte PowerCommander på. Det gjorde en kæmpe forskel - men jeg ved ikke om jeg ville sige at det var de 5000 værd som det kostede. Den SV1000S jeg har nu har ikke PowerCommander og jeg tror ikke at jeg gider at bruge pengene på at få sat en på igen.

Afhængigt af prisen vil jeg overveje at få kørt den ind på standardboksen...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #2 Dato: November 17, 2011, 11:57:28 am »
Jeg håber også at jeg kan få den justeret ind med original ECU'en fordi jeg hvis jeg kan spare knap 5 kg vil jeg da meget gerne
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #3 Dato: November 17, 2011, 01:16:25 pm »
Jeg håber også at jeg kan få den justeret ind med original ECU'en fordi jeg hvis jeg kan spare knap 5 kg vil jeg da meget gerne

Jamen det kan du ikke... Men du kan måske spare 2.000 (det som en PowerCommander koster)...

Det tager 10 minutter at tilslutte en powercommander - så størstedelen af hvad du betaler er for at en mekaniker skal bruge tid med din maskine på et rullefelt. Det tager gerne det meste af en dag at få den kørt ordentligt ind. Med andre ord snakker vi nok en 5 timer * 600 kr i timen = ca. 3.000 kr.

Det er i hvert fald mit ukvalificerede gæt...

Kan vi ikke få nogen på banen som har fået deres maskine kørt ind med standardboksen?!?!?!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #4 Dato: November 17, 2011, 01:33:29 pm »
Jeg håber også at jeg kan få den justeret ind med original ECU'en fordi jeg hvis jeg kan spare knap 5 kg vil jeg da meget gerne

Jamen det kan du ikke... Men du kan måske spare 2.000 (det som en PowerCommander koster)...

Det tager 10 minutter at tilslutte en powercommander - så størstedelen af hvad du betaler er for at en mekaniker skal bruge tid med din maskine på et rullefelt. Det tager gerne det meste af en dag at få den kørt ordentligt ind. Med andre ord snakker vi nok en 5 timer * 600 kr i timen = ca. 3.000 kr.

Det er i hvert fald mit ukvalificerede gæt...

Kan vi ikke få nogen på banen som har fået deres maskine kørt ind med standardboksen?!?!?!

Det ka vi da.

Da jeg udskiftede til yoshimura på min 07'er fik jeg den rullet, justeret og nusset om hos Fa.Moto-sport i Brønshøj.
Justeringen blev foretaget på den originale ECU.

 :D
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #5 Dato: November 17, 2011, 02:26:07 pm »
Jeg håber også at jeg kan få den justeret ind med original ECU'en fordi jeg hvis jeg kan spare knap 5 kg vil jeg da meget gerne

Jamen det kan du ikke... Men du kan måske spare 2.000 (det som en PowerCommander koster)...

Det tager 10 minutter at tilslutte en powercommander - så størstedelen af hvad du betaler er for at en mekaniker skal bruge tid med din maskine på et rullefelt. Det tager gerne det meste af en dag at få den kørt ordentligt ind. Med andre ord snakker vi nok en 5 timer * 600 kr i timen = ca. 3.000 kr.

Det er i hvert fald mit ukvalificerede gæt...

Kan vi ikke få nogen på banen som har fået deres maskine kørt ind med standardboksen?!?!?!

Det ka vi da.

Da jeg udskiftede til yoshimura på min 07'er fik jeg den rullet, justeret og nusset om hos Fa.Moto-sport i Brønshøj.
Justeringen blev foretaget på den originale ECU.

 :D

Hva' kost'eeeed  :lol: Og kunne man mærke nogen forskel?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #6 Dato: November 17, 2011, 02:41:28 pm »
Jeg håber også at jeg kan få den justeret ind med original ECU'en fordi jeg hvis jeg kan spare knap 5 kg vil jeg da meget gerne

Jamen det kan du ikke... Men du kan måske spare 2.000 (det som en PowerCommander koster)...

Det tager 10 minutter at tilslutte en powercommander - så størstedelen af hvad du betaler er for at en mekaniker skal bruge tid med din maskine på et rullefelt. Det tager gerne det meste af en dag at få den kørt ordentligt ind. Med andre ord snakker vi nok en 5 timer * 600 kr i timen = ca. 3.000 kr.

Det er i hvert fald mit ukvalificerede gæt...

Kan vi ikke få nogen på banen som har fået deres maskine kørt ind med standardboksen?!?!?!

Det ka vi da.

Da jeg udskiftede til yoshimura på min 07'er fik jeg den rullet, justeret og nusset om hos Fa.Moto-sport i Brønshøj.
Justeringen blev foretaget på den originale ECU.

 :D

Hva' kost'eeeed  :lol: Og kunne man mærke nogen forskel?

Ded ka jen it how

og mærke forskel kunne jeg....og høre.....men det i sig selv er ikke kun turen på testbænken:
Jeg gik fra standard til fuld yoshimura, men uden prøvekørsel inden tur på testbænk og justering af ECU efter montering af lir.

Følelsen da jeg trillede jeg på min "nye" MC glemmer jeg dog ikke
 :mrgreen:

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #7 Dato: November 17, 2011, 03:12:25 pm »
Hva' kost'eeeed  :lol: Og kunne man mærke nogen forskel?

Ded ka jen it how

og mærke forskel kunne jeg....og høre.....men det i sig selv er ikke kun turen på testbænken:
Jeg gik fra standard til fuld yoshimura, men uden prøvekørsel inden tur på testbænk og justering af ECU efter montering af lir.

Følelsen da jeg trillede jeg på min "nye" MC glemmer jeg dog ikke
 :mrgreen:

A'men Flemming da, så må jen jo sjelw ud å ring å e tel'fon til F.A'a'a'a'a'a og spør' dem sjelw :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #8 Dato: November 17, 2011, 03:38:53 pm »
Hva' kost'eeeed  :lol: Og kunne man mærke nogen forskel?

Ded ka jen it how

og mærke forskel kunne jeg....og høre.....men det i sig selv er ikke kun turen på testbænken:
Jeg gik fra standard til fuld yoshimura, men uden prøvekørsel inden tur på testbænk og justering af ECU efter montering af lir.

Følelsen da jeg trillede jeg på min "nye" MC glemmer jeg dog ikke
 :mrgreen:

A'men Flemming da, så må jen jo sjelw ud å ring å e tel'fon til F.A'a'a'a'a'a og spør' dem sjelw :-)

Ded jow li ded du må bett, Skurk
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #9 Dato: November 17, 2011, 04:57:58 pm »
Jeg har lige fået min rullet, her var powercommander ikke nødvendigt.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=17122.0
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #10 Dato: November 17, 2011, 07:50:54 pm »
MR. Dyno = 28455359.
Ring og læg en besked hvis ikke han tager den. (sidder nok på testbænken)
Han kan fortælle hvad der giver mest til lige din model. EUS, eller PC3.....
EDIT: EUC hedder det vidst  :loser:
« Senest Redigeret: November 17, 2011, 10:30:34 pm af Sortberg »

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #11 Dato: November 17, 2011, 09:55:09 pm »
Jeg håber også at jeg kan få den justeret ind med original ECU'en fordi jeg hvis jeg kan spare knap 5 kg vil jeg da meget gerne

Det synes jeg du skal, og eventuelt supplere med noget 99 oktan V-power.
6½eren er kendt for at gå rigtig godt standard, og du henter ikke noget særligt med PC på denne.
Måske får den en anelse for lidt saft, når du har åbent filter/potte på, men start da med at checke dine tændrørs farve.
Helst lys brun/grå - i så fald brænder du ikke noget som helst af !

Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #12 Dato: November 17, 2011, 10:20:40 pm »


Det synes jeg du skal, og eventuelt supplere med noget 99 oktan V-power.


...ja for så har du da om ikke andet opnået en vis form for vægt-optimering.....af din tegnebog!!
Desværre må det så også være den eneste effekt af det.    :innocent:

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #13 Dato: November 17, 2011, 10:21:54 pm »
Ib's kommentar mht. køb af PC3 til en K7 650S:
Spar de penge og hvis du vil bruge dem, så køb bedre affjedring for og bag.
Giver meget mere valuta for pengene på en Grisling.

 :thumbsup:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Rulning af Suzuki SV 650s fra 07???????
« Svar #14 Dato: November 17, 2011, 11:14:20 pm »


Det synes jeg du skal, og eventuelt supplere med noget 99 oktan V-power.


...ja for så har du da om ikke andet opnået en vis form for vægt-optimering.....af din tegnebog!!
Desværre må det så også være den eneste effekt af det.    :innocent:

Vi er enige om at man ikke mærker nogen synderlig effekt i det daglige, men hvis man vil have det sidste ud af sin motor, så er V-power (og andre luxusmærker) vejen frem.
Min SV1000 får 95 oktan, da den er mappet til at kunne klare sig fra 89 oktan, og jeg formår ikke at hive de sidste heste ud af den længere.
Udover SV´en har jeg et par spaghettifræsere, som har stor glæde af de ekstra oktan i V-power - de får faktisk osse 1/4% API-TC olie i saften, så der kompenseres for det moderne brændstofs aggressive additiver.

V-power og alt det andet "superbrændstof" er klart bedre end det vanlige, og jeg håber du har sat dig en smule ind i sammenhængen, udover standerprisen ?

Men det er ikke" nødvendigt" til en moderne motor, men det er en PC jo strengt taget heller ikke!

Jeg ville osse hellere bruge de 5K på nogle fjedre...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...