Hej gutter
Den kollektive viden på svrider plejer jo at være enorm, så jeg tænkte at jeg lige ville høre hvad i mener om hvilken vaskemaskine jeg skal købe.
Min mors vaskemaskine er gået i stykker, og som den gode og artige søn jeg er, vil jeg forære hende en ny i fødselsdagsgave. Hun bor alene i hus, og har derfor ikke brug for den helt store kapacitet, men da hun jo vasker dyner en gang i mellem, er det praktisk at have en kapacitet på 6-7 liter.
Jeg har kigget lidt på diverse tests i Tænk, men det er meget få af de vaskemaskiner der er testet, som jeg kan finde nogen steder. Deres brugerundersøgelse viser, at Miele har markant størst tilfredshed blandt brugerne(90%), hvorimod næste mærke, AEG/Electrolux, kun har 53%. Derefter kommer Siemens og Bosch med hhv. 41% og 40%.
Punkt1 har i øjeblikket en electrolux EWF166110W maskine til 3000kr. Men da electrolux ligger lidt lavt i brugerundersøgelsen, og i øvrigt ikke har klaret sig så godt i Tænk's test, er jeg lidt skeptisk. Så derfor ville jeg høre hvad svrider kan anbefale? Meget gerne i konkrete modeller, af nyere dato. Da min mor ikke vasker særligt meget, har energiforbrug ikke den største betydning, men det er da klart en god ide at spare alligevel. Det skal bare ikke gå for meget på kompromis med kvaliteten.
Et prisniveau vil ligge på omkring 3000 kr eksl. levering, så derfor håber jeg at finde noget godt på tilbud, fx som den omtalte electrolux-maskine.
Hvis i kan oplyse mig om forhandlerne, ville det også være rart. Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod at købe på nettet, bare jeg kan få en nogenlunde hurtig levering. Den eneste forretning jeg gerne vil undgå, er elgiganten
Edit: Testvinderen i Tænk var en LG F1480QDS, som egentligt ser meget fornuftig ud. Desværre kan jeg ikke lige finde noget om LGs holdbarhed ifht. de andre mærker. Hvad siger i?