Forfatter Emne: Konverteringsprogram til musik  (Læst 3754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Konverteringsprogram til musik
« Dato: Oktober 20, 2011, 10:28:46 pm »
Jeg mangler et gratis program til at konvertere musik, så iTunes vil acceptere det (læs: Det skal fjerne DRM beskyttelsen)

Det program jeg bruger nu begynder på alt muligt mærkeligt, så jeg vil gerne have et gratis program der virker og er nemt at bruge.

Det må også meget gerne kunne konvertere film...

Nogen der kender noget??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
Sv: Konverteringsprogram til musik
« Svar #1 Dato: Oktober 20, 2011, 10:54:27 pm »
Kun til musik, men det virker bare: http://www.exactaudiocopy.de/

/bo

Edit: Altså til at rippe CD'ere - gik ud fra at det var det du mente?!
MC-løs :-/

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Oktober 20, 2011, 11:57:13 pm »
Jeg mangler et gratis program til at konvertere musik, så iTunes vil acceptere det (læs: Det skal fjerne DRM beskyttelsen)

Det program jeg bruger nu begynder på alt muligt mærkeligt, så jeg vil gerne have et gratis program der virker og er nemt at bruge.

Det må også meget gerne kunne konvertere film...

Nogen der kender noget??
der er jo en grund til at de er DRM beskyttede...
men de virker i windows media player???

jeg går ud fra at det er til en computer nu når du efterspørger et gratis program?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #3 Dato: Oktober 21, 2011, 09:14:43 am »
soundtaxi, det kan selv jeg finde ud af at bruge.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Graver

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #4 Dato: Oktober 21, 2011, 09:32:00 am »
Til film vil jeg anbefale Handbrake. Det kan konvertere alle dine købte film, også dem der er "købt" på nettet :wink: til noget iTunes kan spille og de kan afspilles på alle iApparater :)

link: http://handbrake.fr/downloads.php

Ja logoet er en ananas men det virker! :)

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
« Svar #5 Dato: Oktober 21, 2011, 10:58:02 am »
Hvorfor vil du først betale for noget, og så begå noget kriminelt?  :huh:

Hvis du ikke har moralske skrupler, hvorfor så ikke spare pengene?

Henrik306

• Sandt SVin
Konverteringsprogram til musik
« Svar #6 Dato: Oktober 21, 2011, 11:47:12 am »
Jeg er ikke helt med på hvad du mener Haldo, men jeg tror jeg skal forklare mig lidt bedre.... Jeg kan hente musik fra en portal på nettet, gratis og lovligt, men DRM beskyttelsen gør at jeg ikke kan høre det på min iPod eller iPhone, hvilket jeg synes er irriterende og ikke særlig brugbart.

Jeg skal derfor bruge et program der kan fjerne denne beskyttelse så jeg kan køre det igennem iTunes. Jeg skal ikke dele mit musik med andre eller sælge noget....

Jeg skal have kigget på det der soundtaxi, er der nogen der har et link til det rigtige program? Synes nemlig jeg har hørt om navnet før, men kan ikke huske hvorfor jeg ikke kører det - tror det gav problemer på en måde....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #7 Dato: Oktober 21, 2011, 12:00:28 pm »

Men er det nu kriminelt at fjerne kopibeskyttelsen,  hvis man ellers ikke kan afspille filen...?
Det er vel en problematik analog til den jeg spurgte ind til vedr. kopiering af DVD film i en anden tråd. (se info fra kulturministeriet her: http://kum.dk/Infokiosk/Musik/)

Hvis det alene er til egen husstands brug, og man ellers ikke kan afspille filen, vil jeg da umiddelbart tolke det således, at man godt må fjerne kopibeskyttelsen.
Citat: "Foranstaltninger, der forhindrer eller besværliggør den personlige tilegnelse af et værk – typisk afspilning og afvikling af cd’er, dvd’er osv. i privatsfæren – omfattes dermed ikke af beskyttelsen. " Se http://kum.dk/Infokiosk/Musik/Kopisparringer/
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Oktober 21, 2011, 02:55:56 pm »

Man kunne bruge samme argument, mod folk der kører på baghjulet :) Hvis du vil gøre noget kriminelt, hvorfor stjæler du så ikke bare mc'en?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
« Svar #9 Dato: Oktober 21, 2011, 03:05:43 pm »

Man kunne bruge samme argument, mod folk der kører på baghjulet :) Hvis du vil gøre noget kriminelt, hvorfor stjæler du så ikke bare mc'en?
Nej.

For der er i mit eksempel tale om to nogenlunde ligestillede regelbrud. Begge tilfælde handler om brud på lov om ophavsret.

I dit eksempel er der tale om to forskellige grader af ulovligheder. Det ene er brud på færdselsloven, og det andet er brud på straffeloven.

Du skal fandme have argumenterne i orden, hvis du vil komme efter os der sparer på forhjulet.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 21, 2011, 03:14:15 pm »
For der er i mit eksempel tale om to nogenlunde ligestillede regelbrud. Begge tilfælde handler om brud på lov om ophavsret.

I dit eksempel er der tale om to forskellige grader af ulovligheder. Det ene er brud på færdselsloven, og det andet er brud på straffeloven.

Du skal fandme have argumenterne i orden, hvis du vil komme efter os der sparer på forhjulet.
Så tillad mig at uddybe: Retorisk er det samme argumentationsform, at mene et lovbrud retfærddiggør et andet.

Den er en forskruet logik, men egentlig rager det mig langsomt hvordan folk retfærdiggør deres opførsel.

EDIT: Læg i øvrigt lige mærke til, at jeg ikke argumenterer mod at køre på baghjulet. Jeg giver endnu et fejlagtigt argument som et eksempel på, hvorfor man ikke kan argumentere på den måde. Og det lader du til at være enig i.
« Senest Redigeret: Oktober 21, 2011, 03:22:24 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Oktober 21, 2011, 03:58:09 pm »
synes ikke der skal opfordres til noget ulovligt!

det med DMR og alm. copyright er mere komplex...

men vil gerne høre mere om problemstillingen

hvis det er at du har købt musik med DMR fra et eller andet site for at spare lidt i forhold til iTunes
og de er i WMA format

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #12 Dato: Oktober 21, 2011, 06:05:02 pm »
tdc play og lign har alle beskyttelse på deres filer og de må afspilles på computeren men ikke tages med i bilen eller på ipod. forstå det eller lad vær. der er ingen logik i det, men vil du afspille musiken på ipod skal man betale for den. (hvis det skal være lovligt) :?
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr