Forfatter Emne: P-Bøde om gasrullen???  (Læst 4529 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daniel Laima

• Søndagskører
  • **
P-Bøde om gasrullen???
« Dato: Oktober 11, 2011, 12:25:35 pm »
Som overskriften siger..
Jeg holder inde på vendersgade (eller hvad den hedder) ved Israels plads i kbh i en af de der aflange p-båse uden skillelinjer, altså en magen til den ude på langelinje.
Da jeg kommer tilbage har der været en p-vagt og rullet en p-bøde rundt om gasrullen. HVAD F*CK SKER DER!!
Nu har jeg så prøvet at søge, og jeg kan ikke få bekræftet om en mc IKKE kan pålægges p-bøder, for det husker jeg min kørelærer sagde.
Er der nogen af jer, som kender nogen til afgift- og bødebestemmelser for mc? Har aldrig oplevet noget så lamt..

SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Sv: P-Bøde om gasrullen???
« Svar #1 Dato: Oktober 11, 2011, 12:38:23 pm »
En MC kan godt få en parkeringsbøde. Du må ikke holde i båse beregnet til biler.

I København er praksis (det er dog stadig ulovligt) at der ikke gives bøder, hvis du holder på fortovet og ikke er til gene (barnevogne mv. skal kunne komme forbi). Men du får altså stadig bøder hvis du holder i en p-bås beregnet til biler.

Måske tænker du på, at en MC ikke behøver at have en gyldig P-billet?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Nyrup

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Oktober 11, 2011, 01:04:34 pm »
En MC kan godt få en parkeringsbøde. Du må ikke holde i båse beregnet til biler.

I København er praksis (det er dog stadig ulovligt) at der ikke gives bøder, hvis du holder på fortovet og ikke er til gene (barnevogne mv. skal kunne komme forbi). Men du får altså stadig bøder hvis du holder i en p-bås beregnet til biler.

Jeg fik og vide af min kørelærer at man gerne må holde i en almindelig bås til biler, der må bare ikke være en MC plads i umiddelbar nærhed. men det gælder nok ikke for betalingsbåse/parkometer.
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 11, 2011, 01:05:46 pm »
Jeg fik og vide af min kørelærer at man gerne må holde i en almindelig bås til biler, der må bare ikke være en MC plads i umiddelbar nærhed. men det gælder nok ikke for betalingsbåse/parkometer.
Jeg skal ikke kunne sige om det er praksis nogle steder, men det er ikke noget der er tilladt iflg. reglerne i København.

Brix

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 11, 2011, 01:07:01 pm »

Om man må holde i en bil-bås er forskelligt fra kommune til kommune. Så check det, eller stil motorcyklen et andet sted, hvis du vil være fri for bøder.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Husum

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Oktober 11, 2011, 01:38:05 pm »
Som udgangspunkt må man godt, men som Brix siger er reglerne forskellige.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #6 Dato: Oktober 11, 2011, 03:29:10 pm »
I KBH Må man ikke holde i bil-båsene hvis der er plads til at holde på fortorvet eller en MC-bås i nærheden...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Oktober 11, 2011, 03:42:53 pm »
I KBH Må man ikke holde i bil-båsene hvis der er plads til at holde på fortorvet eller en MC-bås i nærheden...
EDIT: Det er jo teknisk set korrekt det du siger, men du antyder at det er tilladt at holde i en bil-bås, hvis der ikke er plads andre steder. Og dét er ikke korrekt.  En to-hjulet mc må ikke holde i afmærkede bil-båse i København, overhovedet. §2 fra http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/Parkering/PRegler/~/media/DEA670E7C4D54F1AB4C64D03802DB89A.ashx
« Senest Redigeret: Oktober 11, 2011, 03:46:54 pm af Smølfen »

Vendelboen

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Oktober 11, 2011, 04:02:16 pm »
Bare husk at tage nummerpladen med når du parkerer ulovligt  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
The ride is the objective... The destination is the excuse.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #9 Dato: Oktober 11, 2011, 04:03:36 pm »
EDIT: Det er jo teknisk set korrekt det du siger, men du antyder at det er tilladt at holde i en bil-bås, hvis der ikke er plads andre steder. Og dét er ikke korrekt.  En to-hjulet mc må ikke holde i afmærkede bil-båse i København, overhovedet. §2 fra http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/Parkering/PRegler/~/media/DEA670E7C4D54F1AB4C64D03802DB89A.ashx

Så er den ged vist barberet og jeg lærte samtidigt noget :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 11, 2011, 04:19:54 pm »
Bare husk at tage nummerpladen med når du parkerer ulovligt  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Det er selvfølgelig en mulighed, men samtidig skal man nok lige sætte et stykke tape over stelnummeret. I England benytter nogle mc'ister efter sigende at dække nummerpladen til med en lille "garage", for det er jo sådan, at p-vagterne slet ikke må røre køretøjet. Det er også tilfældet herhjemme. De får kursus i hvordan de stikker en bøde ind under vinduesviskeren, uden at røre ved køretøjet. Jeg synes godt nok det må være svært at rulle en bøde og elastisk om gasrullen, hvis man ellers ikke må røre ved køretøjet, men det kan man åbenbart.

Nyrup

• Plastikrocker
« Svar #11 Dato: Oktober 11, 2011, 04:59:33 pm »
Undskyld spam, men så lige §3 i bekendtgørelsen

"§ 3. Ved parkering skal køretøjet anbringes i vejens længderetning ved kørebanens yderkant,
medmindre andet er tilkendegivet ved afmærkning."

Det må jo betyde at man ikke må parkere sin SMART car eller andre meget små biler lige ind, men at de faktisk skal parralelparkeres. Eller er jeg galt på den?

Alle siger jo bare altid at det er så smart at man bare kan kører dem lige ind, men det kan da blive dyrt med de emsige parkeringsvagter.
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Oktober 11, 2011, 07:06:05 pm »
Det må jo betyde at man ikke må parkere sin SMART car eller andre meget små biler lige ind, men at de faktisk skal parralelparkeres. Eller er jeg galt på den?
Det er helt korrekt. Nogle steder har man fx afmærkede, skrå båse til biler. Nogle gange er der, efter den sidste bås, plads til at man lige kan få en ekstra bil ind på skrå. Men lad være med det, den falder nemlig for den regel. Er afprøvet, begrundelsen var netop også at der skal parkeres parallelt uden for båsene.

Og læg også mærke til at den regel gælder mc, selv om vi på den måde altså fylder mere.  :puke:
« Senest Redigeret: Oktober 11, 2011, 07:08:00 pm af Smølfen »

Daniel Laima

• Søndagskører
  • **
« Svar #13 Dato: Oktober 11, 2011, 07:46:36 pm »
Tak for lidt afklaring, det var nok nærmere at man ikke brugte p-tid på en mc, jeg havde forvekslet det med :)
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #14 Dato: Oktober 12, 2011, 11:01:28 am »
Kan I huske dengang, hvor parkeringsreglerne var til for at sikre fri adgang til porte, brandveje og brandhaner og ikke for at tjene penge?   :innocent:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683