Forfatter Emne: Pulverlakering af stel  (Læst 6797 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Pulverlakering af stel
« Dato: Oktober 06, 2011, 06:23:23 pm »
Hey riders!
Jeg skal have min sv'er malet hvid her over vinteren, og overvejer derfor også om stellet skal have en tur. Har godt nok set hvide sv'ere med gråt stel, hvilket jeg også synes ser godt ud. Men sort og hvid spiller jo maks sammen, så overvejer lidt at smide stellet til pulverlakering. Plejer at kunne lave en god handel derude, så det er ikke fordi det bliver så dyrt.
Dog er jeg lidt nervøs for hvordan det fungerer på bagsvingeren. Der er der jo den "slider" der styrer hvor langt tilbage baghjulet sidder. Så er bange for om det bliver ridset en masse hvis stellet bliver sort?
Ved godt at stellet er sort på de nyere modeller, og de vel ikke bliver ridset? Kan se den sidder "inden" i nogen, og udenpå som min på andre?

Kan man få det til at spille ordentligt ved at male det?
Suzuki SV 650 S k3

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #1 Dato: Oktober 06, 2011, 07:20:43 pm »
Jeg har en K7'er med matsort stel (ab fabrik) - det holder ganske fint  :D

Tænker at det holder ligesågodt hvis det bliver lavet ordentligt.... Ved at "Big G" har malet hele sin cykel matsort....måske han kan bidrage med erfaring..

Forstår ikke lige det sidste du skriver ?? :?

Kan se den sidder "inden" i nogen, og udenpå som min på andre?

/Morten
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #2 Dato: Oktober 06, 2011, 07:38:49 pm »
Hov. Det skulle ikke lige have stået der. Tænker på den slider på bagsvingeren. På nogle sidder den som på min - udenpå Her. På andre ser det ud til den sidder inde i svingeren. Her
Suzuki SV 650 S k3

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #3 Dato: Oktober 06, 2011, 07:41:15 pm »
Min er monteret nøjagtigt som din....og har ikke givet anledning til problemer..
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #4 Dato: Oktober 06, 2011, 08:12:22 pm »
Der er meget stor forskel på pulverlakering, og så bare at male stellet.

Og der er også vidt forskellige holdninger til hvad der dur på hvad. Mig bekendt er det originale sort SV-stel bare malet.

Jeg har efterhånden hørt en del fraråde at pulverlakere stellet, da overfladen (med svejsninger osv.) skulle være for ujævn, og at fugt kunne blive fanget, hvorefter det skulle blive enormt grimt. Jeg har absolut ingen erfaringer med det selv.

Jeg regner med at lave samme nummer over vinteren, så jeg er med på en lytter på hvad i andre foreslår.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #5 Dato: Oktober 06, 2011, 08:36:12 pm »
En pulverlakering, hvor emnet er ordentligt afrenset, varmetørret og sprøjtet af en der ved hvad han laver !! holder altså fint, hvis ellers "malingen/pulveret" er beregnet til formålet... Arbejdede for længe siden som arbejdsdreng på en fabrik hvor vi netop lavede dette... Vi malede mange cykler, anhængertræk mv. og det blev sq fint...
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #6 Dato: Oktober 06, 2011, 08:36:57 pm »
Har fået pulverlakeret en del tilbage i scooter tiden. Et veteranknallertstel, scooterstel og fælge. Har aldrig været utilfreds. Og har desuden hørt det skulle holde meget bedre, så det er derfor jeg overvejer det. Desuden tror jeg måske jeg kan få pulverlakeret  stel og fælge til mellem 800 og 1000 kr, så det er jo meget billigt :)
Suzuki SV 650 S k3

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #7 Dato: Oktober 06, 2011, 08:38:41 pm »
Men mit spørgsmål går hovedsageligt ud på om hvorvidt slideren der justerer baghjulet vil ridse eller om man kan undgå dette, når kæden strammes :)
Suzuki SV 650 S k3

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #8 Dato: Oktober 06, 2011, 08:44:56 pm »
Selvfølgelig kan den ridse...  :(

Men det kan den uanset om det er fabriksmalet, vådmalet eller pulverlakeret...

Hvis du i øvrigt er påpasselig, tror jeg ikke du får problemer hvad enten du vælger den ene eller anden løsning mht. maling...

Som sagt er mit stel matsort, og jeg har ikke problemer med ridser  :D derimod er problemet nog at man ser alt skidtet meget nemt  :innocent:
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #9 Dato: Oktober 06, 2011, 08:51:15 pm »
:) det ender nok med at blive et spørgsmål om dovenskab om hvorvidt stellet skal males eller ej. Det er væsentligt nemmere bare nøjes med at pille skjoldene af, spartle stenslagene, pudse dem ned og så sende det til maleren, end at man også skal til at pille motor osv af for også at få malet stellet!
Suzuki SV 650 S k3

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #10 Dato: Oktober 06, 2011, 09:46:07 pm »
Er dit stel ikke allerede sort husum? Det skal måske bare males efter det fik lidt asfalteksem til op på baghjul 2? :)
Suzuki SV 650 S k3

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #11 Dato: Oktober 06, 2011, 10:20:11 pm »
Nej, det er alu-farvet. Men nu er jeg ved at lave en del om, og så vil jeg sgu gerne have stellet sort.

Min røvtur dengang gik heldigvis ikke ud over stellet.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #12 Dato: Oktober 06, 2011, 10:42:38 pm »
Okay :) husker ellers det var sort. Du skal vel også have gjort noget ved de forskellige farver skjoldene har! Har faktisk lige bestilt en baglygte som din med indfarvet blink. Måtte sgu have en efter jeg så den på din. De greb dig og per havde, var det 2 eller 4 fingers greb?
Suzuki SV 650 S k3

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #13 Dato: Oktober 06, 2011, 10:48:28 pm »
Hehe. Bare husk at det ikke er lovligt med de integrerede blink, så hvis du møder en muggen betjent fra færdsel risikerer du et syn. Andre betjente er ligeglade (og ved det nok ikke), har kørt med mine i 2 sæsoner i Århus C uden at høre for det.

Ja, de skal selvfølgelig være ensfarvede igen. Både Pers og mine var 2-finger greb.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Pulverlakering af stel
« Svar #14 Dato: Oktober 06, 2011, 11:24:04 pm »
Tænker på den slider på bagsvingeren. På nogle sidder den som på min - udenpå Her.
Det er en 6½

På andre ser det ud til den sidder inde i svingeren. Her
Det er en 1000´er

De har forskellig svinger, og en 6½ har altid den model du har på din ged.  :D
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing