Forfatter Emne: FI fejl  (Læst 7364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

chv

  • Gæst
FI fejl
« Dato: September 27, 2011, 09:46:21 pm »
Jeg har lige købt en SV1000SK7 med godt 11500km på uret. SV'eren er monteret med PowerCommander III, Sensor eliminator, Micron potter samt PiperX luftfilter. SV'eren er blevet rullet ind ifm. montering af PC mm.

Det eneste problem jeg oplever med cyklen er at efter relativ kort tid på motorvejen tænder advarselslampen og der vises FI i displayet. Den forrige ejer har også oplevet det og fået værkstedet til at udlæse fejlkoder fra ECU'en. Værkstedet konstaterer at fejlen opstår som følge af lambda eliminatoren og at det ingen betydning har for motoren. Det bør i denne forbindelse nævnes at jeg ikke kan mærke noget på motorgangen når fejlen viser sig.

Er der nogen her i forummet der kan bekræfte denne påstand ? Det var umiddelbart min opfattelte at eliminatoren netop skulle sørge for at fjerne FI fejl som følge af lamda sensoren ? Nogen der har en løsning på problemet ?

Ved almindelig landevejs kørsel oplever jeg ingen problemer.
« Senest Redigeret: September 28, 2011, 08:50:51 am af chv »

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: FI fejl
« Svar #1 Dato: September 27, 2011, 10:12:25 pm »
uden at skulle gøre mig til ekspert, så er jeg nået frem til at en eliminator bare er en modstand der giver en middelværdi retur til ECU fra den lambdasonde der ikke er der. Når ECU'en så går på 'coast' på motorvejen, så passer den middelværdi ikke længere til hvad den forventer der skal ske, og så laver den FI fejl. Min egen gør det samme, og har fået googlet mig frem til at man selv kan lege med modstanden til man finder en der holder sig lige inden for grænsen under alle forhold - hvis man gider... Personligt kigger jeg bare lige i ny og næ om den blinker af mig pga olie (seperat logo i display) eller bare den sædvanlige FI ;)

Alternativt er løsningen: Mer' gas! - så tænder den ikke FI lampen ;)
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: FI fejl
« Svar #2 Dato: September 28, 2011, 08:12:52 am »
Hej

Jeg har cykel næsten magen til dog med K&N og ikke pipercross..
Jeg ser også den F1 fejl en gang i mellem, men det sker dog "kun" når jeg starter, aldrig under kørsel.

Er der nogen der har en eller anden for for manuel over hvordan man skal forstå disse fejl meddelelser i displayet ?
The ride is the objective... The destination is the excuse.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
FI fejl
« Svar #3 Dato: September 28, 2011, 09:51:12 am »
Hej

Jeg har cykel næsten magen til dog med K&N og ikke pipercross..
Jeg ser også den F1 fejl en gang i mellem, men det sker dog "kun" når jeg starter, aldrig under kørsel.

Er der nogen der har en eller anden for for manuel over hvordan man skal forstå disse fejl meddelelser i displayet ?
Jeg havde de samme problemer med min SV1000s K7. Den var kørt ind med K&N. Stage 2 ramme og PCIII. F1 lampen tændte dog kun ved koldstart, hvis maskinen havde stået i en uges tid, eller/og hvis man gav den lidt gas lige når man havde startet den. Jeg kontaktede E.dot Engineering (Ove) og fik det svar, at idet den var rullet ind til at få mere benz til den ekstra luft (K&N filteret) kunne den nogle gange "kløjs" ved koldstart. Fik i øvrigt at vide, at det kunne justeres på 10 min, men at den så ikke ville yde helt det samme bagefter.
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: FI fejl
« Svar #4 Dato: September 28, 2011, 10:58:39 am »
Har ikke en løsning... Men min fætters Kawa Z750'er gør PRÆCIS det samme!

AmagerDK herindefra havde en gang samme problem med hans SV650S - jeg ved ikke om han kunne ligge inde med en løsning? Du kan jo prøve at skrive en PM til ham.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: FI fejl
« Svar #5 Dato: September 28, 2011, 11:00:50 am »

Er der nogen der har en eller anden for for manuel over hvordan man skal forstå disse fejl meddelelser i displayet ?

Du kan se hvilket stik/hvilke ben du skal luse for at få den i dealermode her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.msg145677

Hent værkstedsmanualen til din ged her:
http://www.edubs.net/bikestuff/

Der kan du se hvilken beskrivelse der er til fejlkoden i displayet.  :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Blå

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: FI fejl
« Svar #6 Dato: Oktober 03, 2011, 10:09:08 am »
Hi All,


Jeg havde en Kawasaki Z750 '07 med KN, PC III og fullsystem - og den gjorde det samme. Men den skulle kører med konstant fart over 140 km/t i et par minutter.
Jeg spurgte en Kawasaki forhandler som fortalte at det var meget normalt og det gør alle Kawasaki modeller fra en bestemt periode - de nye gør det ikke mere.
Det er noget med MC'en ikke kan finde ud af der sidder en PC monteret som har overtaget motorstyringen fra ECU'en og det er det man så bliver gjort opmærksom på. På Kawasaki'en var det udelukkende en kosmetisk øjebæ at kigge på idet der blinkede en rød diode samtidigt - men ellers var det ikke noget som ødelagde noget, og man kunne sagtens køre med det.
- når det er sagt, ved jeg jo ikke om det er det samme på en SV'er - men det kunne jo let tænkes.

//Blå

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: FI fejl
« Svar #7 Dato: Oktober 11, 2011, 11:15:37 am »
Lige en bemærkning til SVér med PC3, man kan være ude for at PC'en skal have strøm fra evt blink eller andet, så den har konstant strøm under start, eller lyser FI lampen ved koldstart. Det nemt at lave, tager 8 min, plus en øl.
(kan forestillr mig der er det samme med Kawa og andet)

Blå

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: FI fejl
« Svar #8 Dato: Oktober 11, 2011, 12:42:30 pm »
Jeg talte både med Stevens MC og Sydfyns MC omkring det på min Kawa - men de sagde begge der ikke var noget at gøre.

Men kunne være lækkert hvis det ikke var et større indgreb end det på SV'eren - altså neden med sådan en øjebæ..

Marstrand

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Sv: FI fejl
« Svar #9 Dato: Februar 23, 2012, 08:56:55 pm »
Jeg havde det samme problem på min Sv 1000 S model 07 og det endte med at lortet blev pilletbaf igen, da jeg ikke synes det kunne være rigtig at en forholdsvis ny cykel skal have lamper som lyser. Nu er jeg på jagt efter en der kan installere systemet på ny uden at miste hverken power eller have lys som lyser i tide eller utide... Min lyste næsten altid når jeg startede ved kold motor, hvilkelig belastende!
Så hvis du har en løsning eller kender nogle som kan så kom ud af busken!

svfan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: FI fejl
« Svar #10 Dato: Februar 25, 2012, 09:48:53 am »
Med hensyn til FI fejlen på sv 1000 så drejer det sig bare om at afbryde den ledning oppe ved ECUen der har med lambdaen at gøre. Det tager 5 min.

På kawaen skal monteres en 02 modulator( 600kr) i stedet for eliminatoren, så er den ged barberet.

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: FI fejl
« Svar #11 Dato: Februar 25, 2012, 11:54:45 am »
Med hensyn til FI fejlen på sv 1000 så drejer det sig bare om at afbryde den ledning oppe ved ECUen der har med lambdaen at gøre. Det tager 5 min.

På kawaen skal monteres en 02 modulator( 600kr) i stedet for eliminatoren, så er den ged barberet.
Sejt Tak..
  :respekt:
The ride is the objective... The destination is the excuse.

svfan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: FI fejl
« Svar #12 Dato: Februar 25, 2012, 05:57:22 pm »
Da dette problem har været oppe før er her vedhæftet tegning der viser hvilken ledning det drejer sig om.