Forfatter Emne: Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)  (Læst 1998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mikkel89

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Suzuki SV 650 N 2007 ABS
Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Dato: September 24, 2011, 10:56:55 am »
Hej alle :D

Så kom der endelig en weekend med ordentligt vejr her i Nordsjælland! Desværre skulle den starte med en nat uden ret meget søvn, da jeg blev vækket af min svoger, som fortalte at han lige havde skræmt 2 unge danskere (18-20) af anden etnisk herkomst end dansk væk fra min motorcykel, samt ud af naboens bil, hvor de var ved at lirke bilradioen ud. Heldigvis nåede der ikke at ske andet end at de fik overtrækket af min SV 650n og skubbede et sidespejl (som kunne rettes igen), før de fik benene på nakken. Min nabo er et ordentligt skideskur, så han fik skreget godt og grundigt af dem, men man kan aldrig være sikker, så jeg måtte lige gå runden på de omkringliggende veje, og se om jeg kunne finde 2 nye boksepuder at hænge op til min tirsdags og torsdags-boksetræning  :club:

Men for helvede hvor bliver jeg dog træt af at skulle rende rundt og spilde min tid på sådan noget lort om natten, og ud i min egen bil og hente min bilradio med ind i huset og gemme alle mine nøgler, samt låse alle døre og vinduer. De virkede ikke særligt "rutinerede", men hvis jeg kender dem ret, så lader de ikke noget stå urørt hvis ikke de kan stjæle det, det skal jo lige hærges først. Jeg fik tilkaldt politiet  :police:, som lovede at patruljere i området weekenden over, hvis de skulle komme igen. Imidlertid har jeg kørt MC-en i garage, og bestilt en ABUS DETECTO 8000 skivebremselås med alarm, så kan jeg da i det mindste høre når det er tid til nattetræning  :whipped: Så får de også lidt sværere ved at løbe med den, når der er normal skivelås bagpå og alarmskivelås for.

Må dette være en opfordring og en huskekage til jer alle om at der er nogle derude der ikke kan kende forskel på dit og mit og at vi desværre er en målgruppe, som tiltrækker mange hærværkere og tyve  :cry: Men tøv ikke med at ringe til politiet, ingen sag er for lille i min verden, og overraskende nok, reagerede de på mit opkald i nat, selvom jeg selv var lidt skeptisk. Jo mere der ringes og jo mere fokus vi får på det her problem, jo mere bliver der holdt øje med vores skattebasser.

Rigtig god weekend til jer alle!

- Mikkel

Må dette blive en
SV 650 N ABS, 2007...

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Svar #1 Dato: September 24, 2011, 04:04:12 pm »
Hvorhenne i Helsingør skete det?
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Mikkel89

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Suzuki SV 650 N 2007 ABS
Sv: Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Svar #2 Dato: September 24, 2011, 07:28:33 pm »
Omkring Rønnebær Allé (på grænsen til Snekkersten) i fredeligt villakvarter. For lige at følge op, har jeg nu fået installeret en fin GPS-tracker m. mobilkontrol, så venter jeg bare på ABUS DETECTO 8000 skivelås, så ka de bare komme...
SV 650 N ABS, 2007...

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Svar #3 Dato: September 24, 2011, 08:11:46 pm »
Af ren kysgerrighed:  hvad koster sådan en tracker?
Suzuki SV 650 S k3

Mikkel89

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Suzuki SV 650 N 2007 ABS
Sv: Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Svar #4 Dato: September 24, 2011, 09:47:42 pm »
Dem jeg har kigget på koster fra 750,- og opefter til 2-3000, alt efter hvor mange funktioner der skal med osv. (fjernstart og fjernsluk, bedre antenne, bedre batteri, eller monteret så motor ikke kan starte uden osv.) Personligt tror jeg selv at det er bedre at have en billig en, end slet ikke nogen, da de også holder strøm i et par døgn, og kan tåle lidt af hvert, og det er nok ikke alle langfingrede der tænker så langt. Om ikke andet, får du at vide hvor den er, når den bliver pillet fra, og endnu vigtigere, får du det at vide med det samme
:) Men jeg har ikke købt den billige  8)
SV 650 N ABS, 2007...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Svar #5 Dato: September 26, 2011, 12:13:09 pm »
Omkring Rønnebær Allé (på grænsen til Snekkersten) i fredeligt villakvarter.

Men også ret tæt på Vapnegård.....
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Svar #6 Dato: September 26, 2011, 12:42:59 pm »
har bestilt alarm... skal alligevel rode med ledningsnettet så kan jo montere den samtidig :)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Mikkel89

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Suzuki SV 650 N 2007 ABS
Sv: Tyveriforsøg af MC i nat (Helsingør)
« Svar #7 Dato: September 26, 2011, 06:49:15 pm »
Omkring Rønnebær Allé (på grænsen til Snekkersten) i fredeligt villakvarter.

Men også ret tæt på Vapnegård.....

Såså du! ;) Desværre, ja også ret tæt på Vapnagård, er også på vej et andet sted hen.
SV 650 N ABS, 2007...