Forfatter Emne: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer  (Læst 2493 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Dato: September 01, 2011, 12:26:37 pm »
Håber der en nogen herinde der kan hjælpe mig..
Jeg har lige købt mig en Apple Airport men den vil ikke tilslutte til mit WiFi (Sonic Wall)..  :dead:
Jeg kan styre Airport’en trådløst fra min computer (Windows7) og taste ind WPA/PSK/TISK koder i Airport Tool og den kan godt se mit netværk men når jeg beder den at tilslutte så sker der ikke noget.. får dog grønt lys i diode..

Flere der har haft samme problem ?

(Jo jeg er godt klar over at løsningen er at smide ud min PC og købe en Apple men det er for nemt, og jeg har for mange PCer)
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #1 Dato: September 01, 2011, 03:17:40 pm »
Forsøger du at køre Airport'en som Accesspoint eller som wifi til lan bridge? For det skal du nok have for øje.. For mig lyder det som om at du sådan set bare laver endnu et trådløst accesspoint med samme værdier som din routers..
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #2 Dato: September 01, 2011, 03:49:38 pm »
"Accesspoint eller som wifi til lan bridge" Pass... så klog er jeg ikke  :shock:
Jeg kan egentlige fjerne min SonicWall WiFi og bruge Airport som WiFi sendere med jeg vil beholde min SonicWall da stereo ikke står ved Router.. Det jeg vil er at Airport skal melde sig til mit Wifi så jeg kan streame musik fra computer - SonicWall - Airport - stereo..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #3 Dato: September 01, 2011, 03:53:26 pm »
Ok, så hvis jeg forstår dig ret, så skal din Airport være klient på din routers Wifi.. http://gigaom.com/apple/how-to-setup-an-airport-extreme-in-bridge-mode/ Kan måske hjælpe dig selvom det er til MAC softwaren :) Men du skal have den over som bridge mode..
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #4 Dato: September 01, 2011, 04:11:09 pm »
Det prøver jeg i aften, har en kammerat med Mac..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #5 Dato: September 01, 2011, 06:06:55 pm »
Det burde nu også være muligt med windås softwaren, men ja jeg har aldrig siddet med nogen af delene i hånden  :angel: Hælder ikke lige den vej  :innocent:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #6 Dato: September 01, 2011, 06:21:38 pm »
Efter lidt nærlæsning så skal din router være i stand til noget WDS protokol før at det kan du.. Leg lidt rundt med det, og bid mærke i at Express'en skal være klient på netværkert og ikke Accesspunkt.. Evt. kan det fixes hvis den bliver sat til wifi repeater / extender.. :) Hmm

EDIT: Under internet settings og wireless setup skal du "joine" et wireless netværk.. Som her : https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1100&p_created=1276099927#2 I det midterste scenarie "Airport Express wirelessly connected to a wireless Router"
« Senest Redigeret: September 01, 2011, 06:26:37 pm af Hollowpoint »
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #7 Dato: September 01, 2011, 08:21:28 pm »
Jeg bruger selv Apple Airport til at streame music direkte til anlæget men via vores TDC trådløse netværk.

Nu bruger jeg så mac hele vejen, men for Mac brugere skal du "bare" åbne Airport Utility og så finde din Aiport. Derefter er det bare at følge anvisningerne, alt afhængigt af hvilken form for opgave Airporten skal løse.

Kom der noget software med til din Airport á la Airport Utility?
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #8 Dato: September 01, 2011, 08:23:10 pm »
Øv.. det virker stadigt ikke..    :brok:  til  trods for supergodt link fra Hollowpoint..   prøver få Telenor til at kigge min SonicWall..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #9 Dato: September 01, 2011, 08:25:05 pm »
Jeg bruger selv Apple Airport til at streame music direkte til anlæget men via vores TDC trådløse netværk.

Nu bruger jeg så mac hele vejen, men for Mac brugere skal du "bare" åbne Airport Utility og så finde din Aiport. Derefter er det bare at følge anvisningerne, alt afhængigt af hvilken form for opgave Airporten skal løse.

Kom der noget software med til din Airport á la Airport Utility?

Jo der kom Airport utility program til Windows med og hvad jeg kasn se fra screen dumps på netttet er det identiskt med Mac versionen.. HAr en kamerat med MAc på vej over i morgen..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #10 Dato: September 01, 2011, 09:57:52 pm »
Hmm tror nu ikke du kan få Telenor til at pille ved det pga Airportens skyld, så skal du virkelig have udvidet support aftale hos dem :P

Hvordan har du tilgået airporten med det software før? :) Bare sat et kabel i den eller? For dit problem nu lyder til at det ikke er på samme netværk som din pc, og det vil en mac ikke ændre på.. :) Men det kan selvfølgelig være han er lidt mere haj til det :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #11 Dato: September 01, 2011, 10:39:39 pm »
Jeg har  erhvers pakke hos Telenor med ekstra sikker forbindelse..  support ville kigge på om der er nogle restriktioner i min sonic der ikke tillader Airport..

Jeg finder den på trådløst, når jeg starter den op og søger efter den i airport software kommer den op men det er jo via Apple wifi. Når jeg går in og skal indstille den kobler den ned mig fra mit normale wifi.. Så kan jeg trådløst indstille den og fortælle den alt om min sonic (navn på sonic netværk ligger i popup menu).. Men når den skal opdatere så genstarter den airport og så fejl melder den.. Så sidder jeg uden Apple wifi og uden sonic  wifi...
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #12 Dato: September 01, 2011, 11:35:47 pm »
Hmm, ja det lyder da alligevel lidt spøjst.. Hvis jeg selv havde rodet med det så kunne jeg måske hjælpe dig mere..  :dead: Men det lyder da dejligt at Telenor vil yde support! Men du/firmaet betaler jo nok også for det ;) Mener at routeren skal understøtte WDS, https://secure.wikimedia.org/wikipedia/da/wiki/Wireless_Distribution_System Det kan du måske sige videre til dem, hvis de ikke er klar over det.. :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #13 Dato: September 02, 2011, 06:50:50 am »
Træden vokser jo ikke ind i himmelen, så lad os se hvor meget Telenor yder..
Tak for gode forslag, hvis der er flere der kan noget så kom ind i kampen ;0)
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Apple Airport og SonicWall WiFi problemer
« Svar #14 Dato: September 02, 2011, 09:52:11 pm »
Nu har jeg ikke forstand på netværk, og aner faktisk ikke hvad I snakker om med den type. Ved bare at jeg har en zyxel router fra Telenor, og en Netgear trådløs router, de arbejder ikke super godt sammen, da de begge kører en firewall, og det får sommetider systemet til at pinge ud.

Det kunne være det samme der er gældende ved dig?