Kæresten har arvet min SV650S '99 og jeg er hoppet over på en SV1000S '07.
Benzinøkonomien for 650'eren er ca. 20 km/l og for 1000'eren omkring 17 km/l - det er vores gennemsnit med bykørsel, motorvej. De tal falder selvfølgelig noget hvis man kører gaderæs
Omkring kørestilling er jeg 187 og sidder en anelse bedre på 1000'eren - begge er med standard setup. Men forskellen er mindre end der kan ændres med et tilbagerykkersæt.
Derudover er der en række andre markante forskelle: Gearingen er det første man lægger mærke til og på 1000'eren kører jeg altid 1-2 gear lavere end på 650'eren. 650'eren er generelt en bedre begyndercykel fordi den tilgiver kørerfejl mere end 1000'eren - når man fumler er det ofte som om den tøver og spørger om man nu også er sikker?
Det jeg savner mest ved 650'eren er dens svingvillighed - 1000'eren kræver en smule mere arbejde.
Lige i dag savnede jeg faktisk svingvilligheden så det blev 650'eren der fik lov at slæbe mig på arbejde, til fortrydelse for kæresten og med mange formaninger om at køre pænt
Ind i mellem sker det at vi kommer til at holde ved siden af hinanden i et lyskryds og kommer lidt rask afsted - og med lovlige hastigheder i lille DK følges 650'eren og 1000'eren pænt ad - hvis en af dem stikker af har det mere med chauffør eller humør at gøre