Forfatter Emne: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)  (Læst 10575 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Dato: August 29, 2011, 03:02:17 pm »
Hej forum,

I anledning af valget synes jeg at det kunne være sjovt at lave vores egen lille "poll" på forum for at se hvor SVrider.dk ligger i det politiske landskab.

Din stemme er anonym - selv ikke vi admins kan se hvor du trykker.

Du kan se resultatet når du har afgivet din stemme.

Jeg tør godt afsløre mit politiske tilhørsforhold og være den første som "stemmer ;-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #1 Dato: August 29, 2011, 03:08:20 pm »
Jeg gør vist bare som jeg plejer og giver SF mit kryds, så kan jeg vel ringe til Villy NÅR de røde har vundet valget og bede om et af de 60.000 jobs de vil skabe, som tak for loyal støtte gennem de 10 år jeg har haft stemmeret...  :innocent:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #2 Dato: August 29, 2011, 03:23:49 pm »
Jeg gør vist bare som jeg plejer og giver SF mit kryds, så kan jeg vel ringe til Villy NÅR de røde har vundet valget og bede om et af de 60.000 jobs de vil skabe, som tak for loyal støtte gennem de 10 år jeg har haft stemmeret...  :innocent:

He he he - begge mine forældre er også med på den galej  :wink: Så jeg bliver jo nødt til at opveje med et kryds til højre for midten og en tanke til økonomien.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #3 Dato: August 29, 2011, 03:39:36 pm »
... og en tanke til økonomien.
Jeg tør vist godt vædde hele mit personlige underskud på at det er lige meget hvem der sidder ved magten, jeg er en fattig bums uanset hvad.  :whatever:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

CarstenM

  • Gæst
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #4 Dato: August 29, 2011, 04:13:41 pm »
Så jeg bliver jo nødt til at opveje med et kryds til højre for midten og en tanke til økonomien.

Ja, for det går da rigtigt godt for den Danske økonomi efter de har været ved magten de sidste 8 år.  :club:
Men det er selvfølgelig alle de andres skyld.  :orkester:

Ej det er gas, jeg tror det er ligemeget hvem der får magten. Det er bare snak snak og ingen handling.

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #5 Dato: August 29, 2011, 04:26:02 pm »
Det bliver også en stemme til SF herfra. Pt det parti der har mest at byde på. Og for guds skyld ikke endnu en omgang med Pia K ved roret..

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #6 Dato: August 29, 2011, 04:40:03 pm »
Så jeg bliver jo nødt til at opveje med et kryds til højre for midten og en tanke til økonomien.

Ja, for det går da rigtigt godt for den Danske økonomi efter de har været ved magten de sidste 8 år.  :club:
Men det er selvfølgelig alle de andres skyld.  :orkester:

Ej det er gas, jeg tror det er ligemeget hvem der får magten. Det er bare snak snak og ingen handling.

Maybe so...

Dog synes jeg at mange på venstrefløjen glemmer at skænke en tanke til den sammenhæng der er mellem finanskrisen, lanceringen af afdragsfrie lån og den sløve vækst i dansk erhverv og på boligmarkedet. I de tilfælde hvor den manglende vækst direkte bliver konstateret som en konsekvens af den borgerlige regering - da begynder jeg at lave  :facepalm:

Jeg vil æde min hat på at vi stadigvæk ville have lavkonjunktur og lavvækst hvis de røde havde siddet på taburetten - det er bare et meningsløst argument, at sige økonomien er de borgerliges skyld, når man ikke nævner finanskrise og lavkonjunktur i samme kontekst! Men hvis man ikke ser det store billede og stoler blindt på politikerne har argumentet dog sikkert en effekt.

Jeg bliver først skræmt når Helle Thorning sidder på et vælgermøde på Fyn og begynder at redegøre for underskuddet på betalingsbalancen... NÅR VI IKKE HAR UNDERSKUD  :facepalm: Og prøver at redegøre for venstrefløjens plan for afvikling af ØMU-gælden i den tro at der er tale om udlandsgælden der er tale om.

Mange laver den fejltagelse at forveksle statsgælden med ØMU-gælden hvilket er ukorrekt. Først er det vigtigt at forstå hvad udlandsgælden dækker over: Udlandsgælden = udenlandsk obligationsgæld optaget af staten. ØMU-gælden er en bruttogæld bestående af statens, kommunernes samt sociale kasser og fondes gæld. Staten og kommunernes gæld giver sig selv, mens sociale kasser og fondes gæld dækker over Arbejdsmarkedets tillægspension (ATP) og lignende. Selve opgørelsen sker i henhold til EU-traktaten for at sikre en vis sikkerhed og stabilitet, dette betyder at ØMU-gælden ikke må overstige 60 procent af BNP for landet.

Sådan noget SKAL man bare have styr på som statsministerkandidat  :o

SÅ - i lyset af at vi sidder i en kompliceret økonomisk situation som primært skyldes verdensmarkedet og uansvarlige banker... Så stoler jeg altså bare mest på højrefløjen...

Med det sagt så synes jeg helt klart bedre om venstrefløjens menneskesyn og værdigrundlag - jeg kan bare ikke se hvordan de har tænkt sig for at realisere deres politik uden at forgælde Danmark. Derfor tør jeg ikke stemme på dem  :?

Med det sagt - så synes jeg bare ikke at hverken Villy eller Helle har statsmandsformat. Især ikke ovenstående taget i betragtning og...

Villy Søvndal på engelsk - nu med danske undertekster

Udenrigsminister?! LOL  :lol:

... er der nogen der har luret at jeg er økonom?!
« Senest Redigeret: August 29, 2011, 04:45:04 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #7 Dato: August 29, 2011, 04:43:31 pm »

Med det sagt så synes jeg helt klart bedre om venstrefløjens menneskesyn og værdigrundlag - jeg kan bare ikke se hvordan de har tænkt sig for at realisere deres politik uden at forgælde Danmark. Derfor tør jeg ikke stemme på dem  :?

... er der nogen der har luret at jeg er økonom?!

Og det er såmænd også en udemærket grund ..!


Villy Søvndal og Den hellige gral

Og folk går og synes at Lars Løkke er pinlig ... hohoho...
« Senest Redigeret: August 29, 2011, 04:47:18 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #8 Dato: August 29, 2011, 05:21:50 pm »
Villy Søvndal og Den hellige gral

HAHAH!  Villy ER bare pinlig, synes jeg :-s
Helle kan jeg ikke tyre, men i det hele taget har jeg det nok som HippieHansen: Lige meget hvem der regerer, vil mit underskud altid være der  :shock: :lol: :oops: :cry:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #9 Dato: August 29, 2011, 07:10:47 pm »
Stemmer blankt og det er jeg ikke et sekund bange for at stå inde for.

INGEN af dem fortjener en stemme herfra...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #10 Dato: August 29, 2011, 07:14:39 pm »
Stemmer blankt og det er jeg ikke et sekund bange for at stå inde for.

INGEN af dem fortjener en stemme herfra...

Og det respekterer jeg! Det er den eneste måde at give udtryk for sin holdning når man mener NETOP det i stedet for bare at blive hjemme  :respekt:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #11 Dato: August 29, 2011, 08:10:47 pm »

Maybe so...

Dog synes jeg at mange på venstrefløjen glemmer at skænke en tanke til den sammenhæng der er mellem finanskrisen, lanceringen af afdragsfrie lån og den sløve vækst i dansk erhverv og på boligmarkedet. I de tilfælde hvor den manglende vækst direkte bliver konstateret som en konsekvens af den borgerlige regering - da begynder jeg at lave  :facepalm:

Jeg vil æde min hat på at vi stadigvæk ville have lavkonjunktur og lavvækst hvis de røde havde siddet på taburetten - det er bare et meningsløst argument, at sige økonomien er de borgerliges skyld, når man ikke nævner finanskrise og lavkonjunktur i samme kontekst! Men hvis man ikke ser det store billede og stoler blindt på politikerne har argumentet dog sikkert en effekt.

Jeg bliver først skræmt når Helle Thorning sidder på et vælgermøde på Fyn og begynder at redegøre for underskuddet på betalingsbalancen... NÅR VI IKKE HAR UNDERSKUD  :facepalm: Og prøver at redegøre for venstrefløjens plan for afvikling af ØMU-gælden i den tro at der er tale om udlandsgælden der er tale om.

Mange laver den fejltagelse at forveksle statsgælden med ØMU-gælden hvilket er ukorrekt. Først er det vigtigt at forstå hvad udlandsgælden dækker over: Udlandsgælden = udenlandsk obligationsgæld optaget af staten. ØMU-gælden er en bruttogæld bestående af statens, kommunernes samt sociale kasser og fondes gæld. Staten og kommunernes gæld giver sig selv, mens sociale kasser og fondes gæld dækker over Arbejdsmarkedets tillægspension (ATP) og lignende. Selve opgørelsen sker i henhold til EU-traktaten for at sikre en vis sikkerhed og stabilitet, dette betyder at ØMU-gælden ikke må overstige 60 procent af BNP for landet.

Sådan noget SKAL man bare have styr på som statsministerkandidat  :o

SÅ - i lyset af at vi sidder i en kompliceret økonomisk situation som primært skyldes verdensmarkedet og uansvarlige banker... Så stoler jeg altså bare mest på højrefløjen...

Med det sagt så synes jeg helt klart bedre om venstrefløjens menneskesyn og værdigrundlag - jeg kan bare ikke se hvordan de har tænkt sig for at realisere deres politik uden at forgælde Danmark. Derfor tør jeg ikke stemme på dem  :?

Med det sagt - så synes jeg bare ikke at hverken Villy eller Helle har statsmandsformat. Især ikke ovenstående taget i betragtning og...



Kunne ikke have skrevet dette bedre og er klart den følelse jeg har. Jeg vil gerne have foranring og tænker en ny regering  vil være på sin plads men jeg stoler bare ikke på det. Så min stemme vil igen til dette valg blive til højre for midten.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #13 Dato: August 29, 2011, 08:48:40 pm »
Det må også være på sin plads at dele lidt højrefløjssatire  :lol: :lol: :lol:

Hitler modtager afbud til sin fødselsdag fra Pia Kjærsgaard...

Hitler afvises af Pia K til fødselsdagsfest
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Folketingsvalg - Hvad stemmer du? (ANONYM AFSTEMNING)
« Svar #14 Dato: August 29, 2011, 08:59:44 pm »
Fammer go´ spas  :lmao:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!