Inden julefrokosten og inden I møder René må jeg jo hellere selv fortælle
om min "lille kvajer" - så kan I også få grinet af.........
Forrige søndag var der planlagt tøsetur, - skulle dog først på arb., - skal møde kl. halv seks om morgen men hva´ betyder det……. Glæder mig helt vildt til denne tur, da det er første gang, vi laver en tøsetur i klubben.
Så da jeg starter hjemmefra er det som årstiden byder klamt og tåget. Sætter nøglen i og starter….. Hmmmm synes jeg kan lugte brændt/svedent (ledning?)…. Nå, det ser ud til, at det bare er mig,
der er lidt for meget oppe på mærkerne.
Tager af sted og det går jo helt fint. Første gang jeg bruger blinkeren til
højre, ved jeg den er gal, - pæren er røget (i bagerste højre blinklys) – virker dog en gang i mellem hmm…
(sidder og fokuserer lidt for meget på dette) ,
- og det er bare tåget og klamt så visiret ryger op og ned da jeg ikke kan se en dyt………
- lægger mig bag en bil, så kan jeg da altid bruge ham, som ”førehund”. Det går jo fint, selv om min blinklyspære er et irritationsmoment.
Lige pludselig får jeg kigget på temp.måleren……. – den er godt nok højt oppe, når man tager det kolde vejr i betragtning og jeg kører pænt - 121 – 122 – 123 og stiger…….. – tager motorvejen og kører pænt til men temp. stiger stadig. Kan ikke høre, at køleren er gået I gang….. Fuck, min lille baby er syg……
Beslutter at trille det sidste stykke vej til arb., der kan jeg få låst den inde, hvis vi ikke kan få hentet den
Temp. stiger stadig 132-133-134
Kl. 5 søndag morgen, ringer jeg til René og forklarer ham situationen. Han kan ikke lige komme på noget, så vi aftaler at han kigger forbi, inden de skal ud og køre fællestur.
Sidder og ryger en smøg og kigger på min lille skat der åbenbart er syg og dårlig og er ked……..
Rejser mig og går forbi cyklen, da mine hjerneceller vågner op denne tidlig morgen, - går hen til cyklen, sætter nøglen i og drejer…………………….
Begynder at grine, så tårerne triller ned af kinderne……….. Må ringe til René og fortæller ham, at..........
………… i min frustration over blinklys, tåge og jeg skal komme efter det, havde jeg siddet og fokuseret på…………………..
min triptæller………
(Han kunne dog ikke så tidligt på morgenen se det sjove).
Ha´ en god mandag.
PS - vi havde en rigtig fed tøsetur om eftermiddagen og megen latter....