Forfatter Emne: Mediacenter- erfaringer  (Læst 1537 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
Mediacenter- erfaringer
« Dato: August 08, 2011, 08:45:15 pm »
Har et stykke tid gået og overvejet et mediacenter og efter at usbporten på det gamle hakkebræt brændte af er det vist ved at være på tide at kigge efter et eller andet.

Hvad er jeres erfaringer med et mediacenter? Er det for dyrt og for teknisk? Hvad kører i over jeres mediacenter? Og hvor har i evt. handlet henne?Jeg har kigget på MM-visions løsninger og det ser rimeligt fornuftigt ud.

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
Mediacenter- erfaringer
« Svar #1 Dato: August 08, 2011, 08:50:32 pm »
Først og fremmest kommer det an på om du ønsker at bruge det til både at kunne optage og afspille (som en Selector) eller det udelukkende skal kunne afspille film, musik osv. Dernæst hvor meget arbejde du vil lægge i det eller om det skal være et 'færdigt' produkt.

/bo
MC-løs :-/

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Sv: Mediacenter- erfaringer
« Svar #2 Dato: August 08, 2011, 08:59:55 pm »
Det jeg bruger det mest til er: absolut ingenting

Det er for bøvlet og lansommeligt efter min mening. Jeg ville til en hver tid købe en HDD optager næste gang. Klik - optag. Klik -afspil.

Tror ikke det har været tændt i år endnu. Skaden er dog minimal, da jeg fik det gratis af en ven der heller aldrig brugte det.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Husum

• Roadracer
« Svar #3 Dato: August 08, 2011, 09:27:02 pm »
Jeg bruger mit hele tiden, ser faktisk stort set aldrig TV pga. det.

Har alt musik/film/serier til at ligge herpå, og så er det sat til anlægget med en DAC-converter, og til TV'et via HDMI-udgangen.

Kører windows 7, og bruger faktisk bare windows til at navigere rundt, endte med at blive træt af 3. parts programmer. Bruger et dinovo edge keyboard. Jeg downloader alt hvad jeg ser og hører, så et HDD-optager havde ikke givet nogen mening for mig. Jeg er super-glad for setuppet, og ser hverken film/serier eller hører musik fra andet end det.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

-BR-

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: August 08, 2011, 09:35:06 pm »
Hvis det er til film, tv serier og lignende så er en software media server på din PC som f.eks tversity/ps3mediaserver eller lignende og tilslutte til fjernsyn/ps3 eller hvad du nu har en mulighed, fungerer glimrende og er helt gratis.
GSX-R 600 K7

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #5 Dato: August 08, 2011, 10:01:11 pm »
http://www.wdc.com
det dur bare !
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

thilemann

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: August 08, 2011, 10:58:44 pm »
Køb et appletv, jailbreak det, installer xmbc derpå og stream alt fra din pc. Er ikke helt klar over om man kan fikse det så du kan optage på denne måde. Men min plan er i hvert fald at anskaffe mig dette, så alt musik og film fra min stationære kan streamed til tv og anlæg i stuen :)
Suzuki SV 650 S k3

Vendelboen

• Roadracer
« Svar #7 Dato: August 08, 2011, 11:50:59 pm »
Hej
Jeg har en lille hurtig Lenovo Pc samt en stor extern harddisk, regner med at jeg skal til at "lege" med at lave det om til et mediacenter, når der ikke længere er tid (læs Vejr)  til at køre på KiloSVinet.
Men jeg skal nok skrive om mine erfaringer så alle kan følge med.  :D
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: August 09, 2011, 05:36:33 pm »
Big G: Jamen så har du jo et billigt mediecenter du skal af med  :mrgreen:

Jeg vil gerne bruge mediecenteret til det hele: optage tv og afspille tv, film og musik m.m.

Det skal formentlig være et færdigt produkt da mit tekniske niveau ( og tålmodighed) nok ikke rækker til mere end 2 1/2 minuts dette-kabel-i - dette - hul og gå- ind - opsætningsmenu.

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: August 09, 2011, 05:37:35 pm »
Har forresten YouSee og en fungerende harddiskoptager hvis det betyder noget...