Yes.. rigtigt at den bedste og optimale nedbremsning foregår ved at aktivere bagbremsen først og derefter forbremsen.
kort og godt.
men uofficielt indrømmer jeg gerne at jeg ikke bruger min bagbremse ret meget
bruger den et par gange hver gang jeg er ude og køre, hvis jeg skal bemse roligt ned eller bare tage farten af.
og bruger den SELVFØLGELIG når jeg hoder STILLE ved at kryds !!!
dette for at aktivere mit bremselys så de bagved kørende kan se at jeg holder stille (eller ihvertfald kan se at jeg bremser)
men i Rigtig mange tilfælde bruger jeg kun forbremsen, måske lidt en vane der er tillagt fra bane dage
hvor bagbremsen kan være noget lort at bruge, jeg holder mig fra at bruge den dér.
der er dog nogen der kan styre bedre ind i sving ved brug af bagbremsen, men det er ikke noget jeg har øvet mig i endnu.. aarh en smule
personligt kan jeg bedre kontrollere en kraftig nedbremsning hvis jeg kun bruger forbremsen
så skal jeg kun koncentrere mig om den, og det er jo også dén der bremser kraftigst.
det kan godt være en smule svært at holde styr på begge bremser ved kraftig nedbremsning vel at mærke for ikke at blokére bagbremsen.
..men så igen.. hvis baghjulet hænger og dingler i luften 10 cm over vejen.. så er det vel lige meget..