Forfatter Emne: Generator kaput? EDIT: Nææ...  (Læst 2884 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Dato: Oktober 05, 2005, 11:31:26 am »
SV'eren vil ikke starte når det er koldt, og kun lige netop når det er køligt. I varmt vejr går det fint omend den ikke har været super kvik på starteren det sidste års tid eller halvanden.

Der kom nyt batteri på i foråret. Tændrørene har jeg glemt derhjemme, men de skal naturligvis også skiftes.
Igår målte jeg lidt på kryds og tværs godt godt hjulpet af min Clymers manual.

Når jeg måler spændingen over batteriet siger den 11,8v. Ved gasgivning kommer intet udslag, så noget kunne jo tyde på at det er generatoren der er lidt i udu.
Stikket op til ensretteren blev også skilt ad og der skulle efter sigende være 70v imellem de tre ledninger (to ad gangen).
Det var også nogle ledninger op til CDI-boksen som der skulle være omkring 3v på, men der kom heller intet udslag.
De forskellige modstande fra stik til stik har været som foreskrevet (hvis ellers jeg husker rigtig).

Hvordan kan jeg måle om generatoren er kaput?
Og hvad skal jeg ellers måle på nu jeg igang?



:? Niels



PS. Jeg skulle egentlig bare stille ventiler....  :roll:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Svar #1 Dato: Oktober 05, 2005, 11:42:07 am »
prøv at måle hvor meget generatoren lader med
   

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Svar #2 Dato: Oktober 05, 2005, 11:45:06 am »
Prøv evt. at smid en lader på batteriet, så det er ladt helt op inden du måler.
Sidste år fik jeg afladt mit batteri (P-lys :oops: ) og måtte skubbe dyret igang. Da jeg kom hjem målte jeg heller ikke mere end godt 11,8V, og troede at generatoren var feset af. :cry:

Der røg en lader på kræet, da den jo skulle køres på værksted, men lige inden jeg kørte målte jeg en gang til, og vupti ! der var sgu 13,5V over batteriet.

Siden her der ikke været det mindste  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Svar #3 Dato: Oktober 05, 2005, 12:25:46 pm »
Citat fra: NielSV650
Når jeg måler spændingen over batteriet siger den 11,8v. Ved gasgivning kommer intet udslag, så noget kunne jo tyde på at det er generatoren der er lidt i udu


Citat fra: Christian(%&##€£$@@**
prøv at måle hvor meget generatoren lader med


Uhmm... Jeg tror ikke jeg forstår dit forslag. Har jeg ikke målt generatoren allerede?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Svar #4 Dato: Oktober 05, 2005, 12:31:27 pm »
Citat fra: B2
Prøv evt. at smid en lader på batteriet, så det er ladt helt op inden du måler.


Been there - done that.....   :arrow:  twice...    :evil:

Et nyopladet batteri kan jo sidde alle steder eller for så vidt stå i vindueskarmen. Det nytter ikke at jeg skal bruge en ekstern lader hver gang der skal juice på. Dit batteri var i knæ og fik lidt kunstigt åndedræt, men her lader det til, at det er min mc's opladningsfunktion der trænger til nyt liv.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Svar #5 Dato: Oktober 05, 2005, 12:55:48 pm »
Citat fra: NielSV650
Citat fra: NielSV650
Når jeg måler spændingen over batteriet siger den 11,8v. Ved gasgivning kommer intet udslag, så noget kunne jo tyde på at det er generatoren der er lidt i udu


Citat fra: Christian(%&##€£$@@**
prøv at måle hvor meget generatoren lader med


Uhmm... Jeg tror ikke jeg forstår dit forslag. Har jeg ikke målt generatoren allerede?


mål hvor mange amp den smider kig evt her og jeg tror at du finder svaret
 :D
   

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2005, 08:29:20 am »
Citat fra: NielSV650
snip noget med el-spade-fejl



Så har jeg været forbi Erik Schnabel på Nørrebro. Vi målte lidt hist og pist, og faktisk er hverken generator eller laderegulator i stykker.
Dog er japansk kvalitet lidt mere tvivlsom når det kommer til stik og ledninger, så fejlen(e) ligger lidt i hvert stik, og som bekendt; Mange bække små, gør en stor å...

Hvorom alting er, så skiftede jeg alligevel laderegulatoren. Model Schnabel lader direkte på batteriet uden så mange omveje, så ladespændinge steg fra 12,3v ved halv gas til 14,2 - selv i tomgang   :shock:  :shock:  :o  :D
Det kostede 1075, men nu forventer jeg også at kunne køre med varmehåndtag uden problemos  8)

Nu mangler jeg bare lidt karburatorsprit og en ren bagfælg  :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Generator kaput? EDIT: Nææ...
« Svar #7 Dato: Marts 26, 2008, 02:36:46 pm »
Har lige bestilt en laderegulator, 1095 kr og jeg modtager den med posten en af de næste par dage. Så gider jeg godt nok ikke bruge de samme penge på en original, som står af inden for nogle år igen. Må give alle dem som siger han er et snakkehoved ret, jeg havde regulatoren i hånden, så han kunne få alle oplysninger med det samme, alligevel tog det ca 20 mn. at få bestilt og snakket færdig. Thumps up for ES Elektro.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde