Forfatter Emne: Brug af top til skift af forhjul  (Læst 6028 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

varmer

• Søndagskører
  • **
Brug af top til skift af forhjul
« Dato: Juli 24, 2011, 09:50:14 am »
Hej!

Jeg står overfor at skulle skifte mit fordæk. Til det formål har jeg alt det værktøj jeg pt. behøver LIGE BORTSET fra den top som kan få akselbolten af.  :brok:

I bund og grund er det faktisk en 24 mm umbraco nøgle.

Jeg har været hos diverse værktøjsforhandlere og jeg kan ikke rigtig støve det op. Google to the rescue! Jeg har så fundet følgende:

http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp?item_ID=70827&group_ID=17898
http://www.1000vtools.com/catalog/item/2835247/2353060.htm

Jeg ville blot høre om i kender nogle danske forhandlere af dette stykke værktøj inden jeg skal bestille fra USA (told, moms osv.)

Hygge!

//Varmer

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Brug af top til skift af forhjul
« Svar #1 Dato: Juli 24, 2011, 09:56:38 am »
En 16mm bolt har 24mm hoved på - og så tager man fat i den med en rørtang.

Før eller siden kan man så få en møtrik eller en top svejset fast på den modsatte ende - så har man hvad du leder efter til småpenge...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skagbo

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Juli 24, 2011, 10:29:18 am »

motormouth

• Plastikrocker

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Juli 24, 2011, 11:49:09 am »
I er geniale!

Tak!

//Varmer

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: August 09, 2011, 09:29:06 am »
Havde endelig tid til, at få forhjulet af og det var faktisk en forholdsvis let operation når nu man endelig havde det rigtige værktøj :D

2xkaliber af, forhjul af, skiver af og nu skulle jeg have skiftet selve dækket på fælgen. Kører til Aagesen hvor de ville have 580 kroner for at skifte et dæk (!!!!)

Det var liiige i overkanten så jeg kørte til et dækcenter, men tilsyneladende kan deres dækmaskiner ikke gribe om MC fælgen. Han henviste til Harley Davidson på Gl. Køge landevej, som ville have 380 kroner, stadig mange penge, men de fik opgaven.

Mit spørgsmål går så på, kan det virkelig være rigtig at det er SÅ dyrt "bare" at få skiftet et dæk på en fælg?! Hvad gør I andre!

God dag!

//Varmer

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #6 Dato: August 09, 2011, 09:41:30 am »
Skifter det selv på min dækmaskine, og hvis du gider køre til Roskilde med hjulet og en 6-pack grøn Tuborg, gør jeg det også for dig.    :mrgreen:

Gregers

• Sandt SVin
  • I ride naked...
Brug af top til skift af forhjul
« Svar #7 Dato: August 09, 2011, 09:48:45 am »
Er det et tilbud til alle her på SVrider?? :-)
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: August 09, 2011, 10:04:14 am »
Skifter det selv på min dækmaskine, og hvis du gider køre til Roskilde med hjulet og en 6-pack grøn Tuborg, gør jeg det også for dig.    :mrgreen:

Selvfølgelig har Sajmon sin egen dækmaskine.... :D Alt andet ville være naturstridigt!

Det skal jeg huske en anden gang! Tak!

//Varmer

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #9 Dato: August 09, 2011, 12:25:20 pm »
2xkaliber af, forhjul af, skiver af og nu skulle jeg have skiftet selve dækket på fælgen.
Var det også nødvendgt at pille skiverne af, eller er det fordi de skulle skiftes?

Mit spørgsmål går så på, kan det virkelig være rigtig at det er SÅ dyrt "bare" at få skiftet et dæk på en fælg?! Hvad gør I andre!
Du bor på den forkerte ø.  :innocent:
Har lige fået skiftet både for og bagdæk for 350,- inkl miljøafgift, alufælgstillæg, moms og hvad de ellers kunne finde på at ville have penge for.  :club:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

V2 virgin

• Gæst
« Svar #10 Dato: August 09, 2011, 06:43:30 pm »
"Har lige fået skiftet både for og bagdæk for 350,- inkl miljøafgift, alufælgstillæg, moms og hvad de ellers kunne finde på at ville have penge for."

Hippie, hvor fik du det gjort til den pris??

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: August 09, 2011, 09:15:48 pm »
2xkaliber af, forhjul af, skiver af og nu skulle jeg have skiftet selve dækket på fælgen.
Var det også nødvendgt at pille skiverne af, eller er det fordi de skulle skiftes?

Nej, jeg ville bare ikke risikere, at dækcentret kom til, at smadre skriverne når nu de pillede dæk af. Ren og skær "sikkerheds" foranstaltning...

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #12 Dato: August 09, 2011, 09:28:17 pm »
"Har lige fået skiftet både for og bagdæk for 350,- inkl miljøafgift, alufælgstillæg, moms og hvad de ellers kunne finde på at ville have penge for."

Hippie, hvor fik du det gjort til den pris??
Nede ved Erling´s auto i Odense.
Det var et rent tilfælde jeg fandt ham på mcdaekonline.dk og gav ham et kald om han havde tid og mulighed for at skifte dem.
Han havde godt nok ferie, men der var så mange kunder at det havde han ikke tid til at holde... Så hvis jeg ikke havde behov for at stå og se det ske kunne det sagtens lykkedes. Så smed dem af samme eftermiddag og hentede dem ca. 24 timer senere med nyt gummi på. Super sted og super service.  :thumbsup:

... Har dog hørt om et andet sted i Odense der gør det for en hund pr. dæk til kaffekassen, hvis man selv afbalancere hjulene... Ved ikke hvad det skal koste ekstra hvis de skal gøre det også.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #13 Dato: August 09, 2011, 11:00:27 pm »

Jeg tager normalt 100 kr per hjul hvis man kommer med dem løst - inklusive afbalancering.

Stiller man med cyklen, så piller man enten selv hjulene af med lån af værktøj og så er prisen de samme 100 per hjul - eller også tager jeg en 50'er per hjul for at pille dem af og smide dem på igen - dvs 300 for et komplet hjulskift.

Folk plejer at bestille dækkene ud til mit arbejde - så tager jeg dem bare med ud til værkstedet så de kan køre direkte derud...

Og ja det gælder skam alle.   :grin:

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: August 09, 2011, 11:08:56 pm »

Jeg tager normalt 100 kr per hjul hvis man kommer med dem løst - inklusive afbalancering.

Stiller man med cyklen, så piller man enten selv hjulene af med lån af værktøj og så er prisen de samme 100 per hjul - eller også tager jeg en 50'er per hjul for at pille dem af og smide dem på igen - dvs 300 for et komplet hjulskift.

Folk plejer at bestille dækkene ud til mit arbejde - så tager jeg dem bare med ud til værkstedet så de kan køre direkte derud...

Og ja det gælder skam alle.   :grin:

Wow, vigtig information! :)

//Varmer