Forfatter Emne: Opgraderinger  (Læst 5338 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Opgraderinger
« Dato: Juli 22, 2011, 04:09:13 pm »
Jeg er interesseret i lige at høre om andres erfaringer, angående evt anden "røv" og/eller forgaffel på cyklen.
Jeg er lidt i tvivl om det er noget jeg får behov for med daglig kørsel under 200 km/t
Trods det har jeg oplevet den er levende fra 140+?!?

Kort fortalt, er det pengene værd at få det monteret? Evt ZX10R bagdæmper.

Jaa så si´r jeg tak for hjælpen! Skål!   :shocked:

Damage

  • Gæst
Sv: Opgraderinger
« Svar #1 Dato: Juli 22, 2011, 09:24:29 pm »
Trods det har jeg oplevet den er levende fra 140+?!?

Kort fortalt, er det pengene værd at få det monteret? Evt ZX10R bagdæmper.

Jeg oplevede det samme, en urolig maskine i svig og helt galt var det fra ca. 170. Jeg brugte lang tid på at justere standard affjedringen men helt godt blev det aldrig. Så monterede jeg HyperPro progressive fjedre for og bag og det er de bedste penge jeg har kastet efter SVinet.! Maskine er nu helt rolig i sving og ved
alle hastigheder.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Opgraderinger
« Svar #2 Dato: Juli 22, 2011, 09:51:12 pm »
Trods det har jeg oplevet den er levende fra 140+?!?

Kort fortalt, er det pengene værd at få det monteret? Evt ZX10R bagdæmper.

Jeg oplevede det samme, en urolig maskine i svig og helt galt var det fra ca. 170. Jeg brugte lang tid på at justere standard affjedringen men helt godt blev det aldrig. Så monterede jeg HyperPro progressive fjedre for og bag og det er de bedste penge jeg har kastet efter SVinet.! Maskine er nu helt rolig i sving og ved
alle hastigheder.
Hvad er ca prisen for de labaner`? Hyperpro koster spidsen af en rumraket normalt

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Opgraderinger
« Svar #3 Dato: Juli 23, 2011, 07:49:54 am »
Du behøver kun at købe fjedrene, og det er i omegnen af 2500,- 3000,- monteret.  :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Opgraderinger
« Svar #4 Dato: Juli 23, 2011, 09:50:49 am »
Du behøver kun at købe fjedrene, og det er i omegnen af 2500,- 3000,- monteret.  :thumbsup:

Fjedre til bag ved?
For kender en (sajmon) der har en bagdæmper fra en kawa liggende, det bar måske også en mulighed. Så mangler forgaflen kun

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Opgraderinger
« Svar #5 Dato: Juli 23, 2011, 10:37:28 pm »
Spurgte ham her om netop samme sprøgsmål. Men han forslår linær fjedre, men har læst mig frem til at de kun er godt på bane??

How can an SV1000N be made to handle better on a budget?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Opgraderinger
« Svar #6 Dato: Juli 23, 2011, 10:40:17 pm »
ZX10R bagdæmperen er 10mm længere som hæver røven lidt og får den til at styre mere aggressivt, samt giver mere frihøjde.    :mrgreen:

Jeg sværger til lineære fjedre foran både på gade og bane. Har prøvet progressive, men jeg synes ikke jeg kunne lure af hvad der foregik. Den nye baneracer får også lineære...
« Senest Redigeret: Juli 23, 2011, 10:44:31 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Opgraderinger
« Svar #7 Dato: Juli 23, 2011, 11:39:05 pm »
ZX10R bagdæmperen er 10mm længere som hæver røven lidt og får den til at styre mere aggressivt, samt giver mere frihøjde.    :mrgreen:

Jeg sværger til lineære fjedre foran både på gade og bane. Har prøvet progressive, men jeg synes ikke jeg kunne lure af hvad der foregik. Den nye baneracer får også lineære...

Giver det noget negativt ved højere hastigheder? Sprøg kun fordi jeg ikke ved det  :blink:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Opgraderinger
« Svar #8 Dato: Juli 23, 2011, 11:57:19 pm »
Det giver de største problemer i sving, da cyklen ændrer karakter drastisk når man presser den mere og mere.

Uanset hvad man køber, så skal det passe til ens vægt.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Opgraderinger
« Svar #9 Dato: Juli 24, 2011, 01:22:45 pm »
Det giver de største problemer i sving, da cyklen ændrer karakter drastisk når man presser den mere og mere.

Uanset hvad man køber, så skal det passe til ens vægt.

Hvordan regner man ud hvad man skal bruge? Min vægt er 105kg.... Men regner med at smide 10 kg da jeg er igang med en kur...  :innocent: Kunne godt være man smed mere.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Opgraderinger
« Svar #10 Dato: Juli 24, 2011, 05:17:34 pm »
Man skal bare kende sin kampklare vægt - dvs hvad man vejer når man sætter sig på cyklen og skal ud og køre. Så får man de fjedre og den gaffel opsætning der skal bruges..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!