En historie fra en hippies liv:
Jeg har været så flink ved mig selv, at købe et stytteben til baneraceren - så jeg slipper for at skulle holde balancen med cyklen med den ene hånd, mens den anden roder med at få bagløfteren på plads efter hvert pas. Men der manglede de to skruer til at skrue støttebenet fast med.
Tænker straks ingen problem, jeg har så mange forskellige liggende i en rodekasse, så skal nok finde noget der passer.
Efter flere
næsten har passet oprettede jeg en tråd på MCG om hvilket gevind der sad på sådan en gixxer, for en bolt med "normal" stigning i gevindet passede ikke - en venlig bruger svare at det er en 10x1,5xden længde jeg ønsker jeg skal lede efter.
Søger lidt omkring på nettet og beslutter mig hurtigt for at tage den nemme løsning.
Så i dag var jeg forbi min lokale Suzuki-pusher og spørger efter sådan et par skruer.
Den rare dame bag disken finder hurtigt frem til den rette bolt på sin computer og må beklage de ikke har den på lager men kan have den til mig i morgen.
Jeg svare det lyder godt, men lige for en god ordens skyld - hvad står sådan en lille satan i, tænker det er et spørgsmål om jeg skal have en stor eller lille af de guldfarvede mønter med i morgen.
Hun taster og svare som det mest naturlige i verden: 62 kroner.
Sjældent er jeg blevet så overrasket over hvad ting kan koste, og kunne ikke få mig selv til at betale så meget for så lidt.
Så er der nogle der ved hvor den slags skruer/bolte kan fåes billigere? De skal være ca. 25-30mm lange.
Gerne nær Odense eller på en hjemmeside med billig fragt.