Forfatter Emne: Mondux vs IF ?!?  (Læst 9821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MKN

• Sandt SVin
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Mondux vs IF ?!?
« Dato: Juli 18, 2011, 08:43:19 am »
Hej derude.

Jeg har her til morgen netop fået nye tilbud på min kommende SV1000.

IF skal have 8000kr ligeud for en 05'er med fuld kasko.

Mondux - Samarbejder med IF, skal have 3800kr.

Inden nogen poster opslaget fra finanstilsynet om Mondux vil jeg spørge jer. Kender i nogen, der har været i problemer hos Mondux? Jeg har simpelthen ikke kunne støve en tråd eller post op, hvori der står at Mondux skulle have snydt sine kunder for udbetaling af penge ifb. med skade på motorcykel eller bil.

Da det alligevel er en god sjat penge jeg kan spare, ville jeg være villig til at give Mondux et forsøg, men vil heller ikke risikere at stå med katten i sækken hvis jeg skulle være så uheldig at lave en skade.

Giv lyd fra jer!

/Martin N
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

varmer

• Søndagskører
  • **
Sv: Mondux vs IF ?!?
« Svar #1 Dato: Juli 18, 2011, 09:25:54 am »
Hej Martin,

Jeg har selv for 1 års tid siden flyttet indbo og MC forsikring til Mondux netop fordi de var/er væsentlig billigere en mange andre selskaber, hvis man sammenligner dækning ift. præmie. Mit tidligere selskab var netop IF Forsikring hvor jeg betalte 9800 for fuld kasko.

7-9-13 har jeg ikke haft en skade eller på nogen anden måde haft brug for min forsikring, men jeg synes altid de har været yderst ihærdige når det kommer til at svare på spørgsmål og være service mindede omkring rådgivning af deres forsikringer osv.

Jeg ved godt at forsikringsselskaber kan vende 180 grader når det så kommer til at skulle udbetale erstatning, men ikke desto mindre synes jeg at de har været gode til at informere om mine dækningsforhold og især når der kommer ændringer i disse, f.eks. yderligere dækning mht. rejseforsikring osv.

Det der pludselig slår mig tilgengæld er, at din præmie er 3800 hvorimod min er 5800. Er der nogle specielle forhold som du opfylder som vi andre dødelige ikke gør? :)

//Varmer

MKN

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 18, 2011, 09:53:46 am »
Hej Varmer.

Jamen det som jeg fortalte dem var blot, at det var en SV 1000S Årgang 2005. Den er kategoriseret som en touringbike på den police jeg har modtaget. Selvrisiko på 10.000, fuld kasko. Så måske talte jeg sødt til hende i røret, eller også har jeg bare haft en lucky day? :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Juli 18, 2011, 10:27:30 am »
Det kunne nok have noget at gøre med den ret høje selvrisiko...

Selvrisikoen er som udgangspunkt lavere hos IF jf. deres standardbetingelser på MC forsikring.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Juli 18, 2011, 02:10:07 pm »
Okay, jeg gav lige Mondux et kald og de forklarede hvordan det hele hang sammen.

Det lader til at man får 20 % rabat på motorcykler som er over 5 år gamle (juhu til næste år sparer jeg 20% :D ) plus at jeg havde en lavere selvrisiko som forklarer de sidste 800 kroner.

Det er da ret godt at have i baghovedet når man har en MC der er over 5 år, for 20% er en del.

//Varmer

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 18, 2011, 02:13:21 pm »
Hej Varmer.

Jamen det som jeg fortalte dem var blot, at det var en SV 1000S Årgang 2005. Den er kategoriseret som en touringbike på den police jeg har modtaget. Selvrisiko på 10.000, fuld kasko. Så måske talte jeg sødt til hende i røret, eller også har jeg bare haft en lucky day? :-)

Jeg har også Mondux, fordi de var meget billigere, og som også nævnes er de rigtig gode til at besvare spørgsmål hurtigt osv.

Det undrer mig dog at den klassificeres som en touringbike i dit tilbud, da det er en streetbike i min. På deres hjemmeside var den nemlig langt dyrere for mig som en touringbike end den var i telefonen, hvor han sagde at den gik ind som en streetbike......

Jeg giver 4500 hos Mondux med en selvrisiko på 8.000 kr.
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

MKN

• Sandt SVin
Mondux vs IF ?!?
« Svar #6 Dato: Juli 18, 2011, 03:31:15 pm »
Det kunne nok have noget at gøre med den ret høje selvrisiko...

Selvrisikoen er som udgangspunkt lavere hos IF jf. deres standardbetingelser på MC forsikring.

Hos IF skulle jeg som minimum lægge 8000 i selvrisiko, og en præmie på 11.000 V. 10.000 var præmien 8000.

Mondux kræver dog, at man installerer en alarm på sin cykel for at man er dækket. Det ser jeg kun en god ting for brugeren, der derved får mere sikkerhed og spare flere penge.

Mvh Martin

Sortberg

• Roadracer
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
« Svar #7 Dato: Juli 18, 2011, 05:46:45 pm »
Touring og streetbike er det samme i Mondux.

MKN

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 18, 2011, 06:08:11 pm »
Touring og streetbike er det samme i Mondux.

Tak for oplysningen :-)

Jeg har prøvet at grave snask frem om Mondux, men er kun kommet frem til, at Harley Davidson klubben, Kawasaki DK og Chevrolet DK også kører deres forsikringer igennem Mondux.

De dækker ligeledes ved "grøn klasse" arrangementer osv.

Så jeg tager sku chancen, og snupper min forsikring der. 3800.- er altså for god en pris til at sige nej :-)
« Senest Redigeret: Juli 18, 2011, 06:11:01 pm af MartinN86 »

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #9 Dato: Juli 18, 2011, 07:20:03 pm »
du kan nøjes med en lås med indbygget alarm til små 1200 kr for at være dækket :wink:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

MKN

• Sandt SVin
Mondux vs IF ?!?
« Svar #10 Dato: Juli 18, 2011, 07:28:13 pm »
du kan nøjes med en lås med indbygget alarm til små 1200 kr for at være dækket :wink:

Cool. Kan du anbefale nogen speciel?

Henrik306

• Sandt SVin
Mondux vs IF ?!?
« Svar #11 Dato: Juli 18, 2011, 07:40:21 pm »

IKKE Oxford Boss!!! Jeg købte den fordi jeg synes den var mere alsidig end Abus Detecto 8000, som min kammerat har, men den er slet ikke til at stole på!!

Har prøvet mange gange at sætte den på, gå væk fra cyklen og pludselig går den i gang uden at der er nogen som helst i nærheden af den... :-/

Jeg vil anbefale detecto med kæden til...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

MKN

• Sandt SVin
Mondux vs IF ?!?
« Svar #12 Dato: Juli 18, 2011, 07:52:57 pm »

IKKE Oxford Boss!!! Jeg købte den fordi jeg synes den var mere alsidig end Abus Detecto 8000, som min kammerat har, men den er slet ikke til at stole på!!

Har prøvet mange gange at sætte den på, gå væk fra cyklen og pludselig går den i gang uden at der er nogen som helst i nærheden af den... :-/

Jeg er lidt nysgerrig efter hvad i andre gør. Umiddelbart tænker jeg at den med kæden er stor at rende rundt med hvis man skal ud og køre en tur hvor man bare skal stille den kortvarigt. Jeg tænker på at købe en alm skivelås til småture og så den med kæden til når den skal holde hjemme. Hvad gør i andre?

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #13 Dato: Juli 18, 2011, 08:04:49 pm »

Jeg er lidt nysgerrig efter hvad i andre gør. Umiddelbart tænker jeg at den med kæden er stor at rende rundt med hvis man skal ud og køre en tur hvor man bare skal stille den kortvarigt. Jeg tænker på at købe en alm skivelås til småture og så den med kæden til når den skal holde hjemme. Hvad gør i andre?

Bruger kun ratlås når jeg bare er ude og trille. Gider ikke slæbe kædelås med rundt...

/bo
MC-løs :-/

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Juli 18, 2011, 08:26:20 pm »
du kan nøjes med en lås med indbygget alarm til små 1200 kr for at være dækket ;)

Det er nok bedst at vælge en af deres godkendte alarmer :) http://mondux.dk/content/download/218/1519/file/Godkendte%20alarmer%20-%20MC.pdf

Jeg kunne så åbenbart "nøjes" med den indbyggede startspærre på Håndaen, men de er i hvert fald ikke billigere end Tryg på en CBR600RR.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).