Jeg har for nylig monteret et K&N luftfilter på min 650 - mest af alt fordi det originale ligner et kaffefilter. Min forventning var en smule mere lyd fra indsugning men ellers ikke andet.
Lyden blev ganske rigtigt lidt mere sprød. Den fløjter ligefrem ganske svagt, når man slipper gassen - det lyder fed !
Oven i det går motoren blødere og knap så rykkende ved gas af/gas på (trækkraften føles dog som den plejer) og så har det ændret brændstoføkonomien betragtligt. Faktisk kører jeg nu 25 km/l (målt på 2 hele tankfulde), hvor jeg ellers har ligget på 22-22,5 km/l.
Jeg har på en tidligere mc monteret K&N luftfilter uden at opleve samme ændringer, så jeg er faktisk noget imponeret. Faktisk føles det mest af alt som om motoren går bedre og mere...harmonisk
nu.
Har andre oplevet det samme eller er min mc helt uden for nummer?
Til info er den monteret med LeoVince udstødning (med db killer monteret) og motoren blev checket og justeret med denne udstødning hos forhandleren. Der er ikke ændret noget ud over luftfilteret. Jeg satser på at få den målt igennem ved næste service, sådan bare for en sikekrheds skyld.