Forfatter Emne: Forbedring med K&N filter - det er alligevel mærkeligt  (Læst 5807 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

V2 virgin

• Gæst
Forbedring med K&N filter - det er alligevel mærkeligt
« Dato: Juli 13, 2011, 01:02:46 pm »
Jeg har for nylig monteret et K&N luftfilter på min 650 - mest af alt fordi det originale ligner et kaffefilter. Min forventning var en smule mere lyd fra indsugning men ellers ikke andet.

Lyden blev ganske rigtigt lidt mere sprød. Den fløjter ligefrem ganske svagt, når man slipper gassen - det lyder fed !

Oven i det går motoren blødere og knap så rykkende ved gas af/gas på (trækkraften føles dog som den plejer) og så har det ændret brændstoføkonomien betragtligt. Faktisk kører jeg nu 25 km/l (målt på 2 hele tankfulde), hvor jeg ellers har ligget på 22-22,5 km/l.

Jeg har på en tidligere mc monteret K&N luftfilter uden at opleve samme ændringer, så jeg er faktisk noget imponeret. Faktisk føles det mest af alt som om motoren går bedre og mere...harmonisk :orkester: nu.

Har andre oplevet det samme eller er min mc helt uden for nummer?

Til info er den monteret med LeoVince udstødning (med db killer monteret) og motoren blev checket og justeret med denne udstødning hos forhandleren. Der er ikke ændret noget ud over luftfilteret. Jeg satser på at få den målt igennem ved næste service, sådan bare for en sikekrheds skyld.

Smith

• Roadracer
Sv: Forbedring med K&N filter - det er alligevel mærkeligt
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2011, 03:13:36 pm »
... (trækkraften føles dog som den plejer) og så har det ændret brændstoføkonomien betragtligt. Faktisk kører jeg nu 25 km/l (målt på 2 hele tankfulde), hvor jeg ellers har ligget på 22-22,5 km/l.
Jeg tror da pokker du ikke kan mærke forskel på trækkraften  :mrgreen: :shock:

Jeg kører også med brølepotter og KN-filter på min 650'er. Jeg husker at have været over 20km/l engang, men aldrig i nærheden af 25. Jeg kan dog ikke huske hvornår jeg sidst har målt, den bliver alligevel fodret lidt rigeligt for tiden :mrgreen:

Bubbi

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Juli 13, 2011, 05:35:54 pm »
25 km/l... Wow... Jeg har aldrig været i nærheden af halvdelen på mit kilosvin  :mrgreen: Installerede PiperX for nylig og har ikke bemærket nogen ændringer i motorgang, trækkraft osv. Men lyden. OMG orgasmatron hver gang den får lidt pisk :whipped:
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

jønne

• Plastikrocker
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2011, 07:44:11 pm »
min med larme potte og k&n filter lyder rigtig godt men har aldrig kørt over 19km/l :D
SVing er squ sjovest

melander

• Roadracer
Forbedring med K&N filter - det er alligevel mærkeligt
« Svar #4 Dato: Juli 14, 2011, 09:16:31 am »
Jeg har også givet min hele turen, men synes ikke det har hjulpet på brændstof økonomien, eller også er det fordi mit fokus ligger et andet sted :-)
Jeg kører ca. 14 km/l og er meget tilfreds!
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #5 Dato: Juli 14, 2011, 04:59:03 pm »
brændstof økonomien og forbedringerne kan evt hænge sammen med at dit gamle filter var godt snavset til og måske burde have være skiftet for længe siden ???

mht brændstof økonomien , kan det jo også tænkes at din maskine med det fine nye filter hiver mere luft ind og kører for magert ..   (ikke så godt for motoren)

hvem ved :) !?!?

Damage

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juli 15, 2011, 09:06:12 am »
brændstof økonomien og forbedringerne kan evt hænge sammen med at dit gamle filter var godt snavset til og måske burde have være skiftet for længe siden ???

mht brændstof økonomien , kan det jo også tænkes at din maskine med det fine nye filter hiver mere luft ind og kører for magert ..   (ikke så godt for motoren)

hvem ved :) !?!?

Lige præcis. Hvor langt motorcyklen køre i km/l er jo ikke et udtryk for hvor godt motoren køre. Men det er da en god idé at få den målt efter om den kører som den skal nu hvor luftfilteret er skiftet til en anden type.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #7 Dato: Juli 15, 2011, 02:04:41 pm »
Når man sætter KN filter på, giver det som regel bedre brændstof økonomi (det reklamerer de også med) - men det du nok lige skal have undersøgt er om den nu kører for magert. Det er nemlig ikke sundt for motoren.   Med en fin tunet motor, vil man som regel få bedre brændstof økonomi og renere motorgang

Jan B

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #8 Dato: Juli 31, 2011, 11:34:27 am »
Jeg fik K/N filter + Yosumura udstødning på min 650 sidste år og først nu fik jeg den justeret ind og det hjalp en del.
Så det er nok ikke uvæsentlig med en efterjustering når man ændre indsugning / udstødning.

V2 virgin

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juli 31, 2011, 01:24:55 pm »
Jeg fik K/N filter + Yosumura udstødning på min 650 sidste år og først nu fik jeg den justeret ind og det hjalp en del.
Så det er nok ikke uvæsentlig med en efterjustering når man ændre indsugning / udstødning.

Hvordan fik du din 650'er justeret. Bare på ECU'en eller har du smidt en power commander på?