Forfatter Emne: Klar til mc ferie  (Læst 9151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
Klar til mc ferie
« Dato: Juli 09, 2011, 01:27:33 am »
Skal ud på en mc tur når min ferie starter i næste uge. Nærmere bestemt lidt rundt med telt og oppakning... Man, Machine and Mother Nature. Næsten alt mit gamle udstyr er blevet væk med tiden. Jeg har sovepose, liggeunderlag, kogegrej og gps... men resten har jeg lige været ude og shoppe til formålet.

Først og fremmest skulle jeg have mig et nyt telt. Efter at have researched emnet, så blev det et telt fra Louis: NordKap Quick Erect Big. Det kan opstilles på 5 minutter, har plads til tre personer og tåler 1500 mm/cm2 regn.

Da min Arlen Ness læderdragt er blevet for stor (køb den :)), så skulle jeg også have noget nyt læder. Jeg har valgt at gå efter en billig (midlertidig) dragt, så jeg kan komme afsted. Da Louis samtidig kørte en 15% rabat kampagne, så faldt valget på deres 2-delte ProBiker PRX-4 + hoftebeskytter og sliders. Nu må jeg se om det er noget billigt bras eller den kan stå distancen.

Der skal jo også være plads til bagage, så jeg begyndte at kigge efter sidetasker. Jeg gik efter prisbillige bløde tasker. Da jeg var på Louis alligevel, så kiggede jeg på deres Moto-Detail system. På arbejdet falder jeg i snak med en anden motorcyklist, som fortæller han benytter HIPARTS, købt i T-Hansen, og er godt tilfreds. Efter at have tjekket dem af live, så købte jeg deres sidetaskesæt til sports-mc. De kan udviddes fra 12 til 24 liter, er vandtætte samt der medfølger ekstra cover. De sidder overraskende godt, pris/kvalitet taget i betragtning.

SVinet har jeg lige givet ny olie + filter her til aften. Bolte og skruer er gået efter, kæden er smurt og kølervæske tjekket. Kunne godt tænke mig at komme af med det lidt for store slup der er i gasrullen, så jeg kigger nok forbi til skruedagen på søndag.
« Senest Redigeret: Juli 09, 2011, 01:33:49 am af TOB »
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Brix

• Sandt SVin
Sv: Klar til mc ferie
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2011, 01:47:35 am »
Er jeg den eneste der studser over navnet på teltet :lmao: :lmao: :lmao:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

TOB

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 09, 2011, 01:49:08 am »
Er jeg den eneste der studser over navnet på teltet :lmao: :lmao: :lmao:
Nej  :lmao: :lmao: :lmao:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2011, 08:19:58 am »
Må jeg komme med det par tip til din rejse, jeg har kørt en hel del ture rundt i europa.  :wink:

Du skal have kædespray med!

Og ørepropper...det siger sig selv.

Lynlåsen på bløde tasker er ikke vandtæt husk det når det regner, tag evt. nogle plastikposer med til at lægge tøjet i.

Hvis du skal eks. til Frankrig, Spanien eller Italien så skal sovepose og liggeunderlag være en god kvalitet. Hvis du skal sove i bjergene så er der altså koldt om natten. Jeg mødte nogle unge danskere i nordspanien som også "bare" lige have pakket og kørte afsted...den første nat frøs de af helvede til og endte med at købe nyt liggeunderlag + sovepose dagen efter.

Et lille "nød kit" af værktøj + gaffatape er en rigtig god ting. Gaffatape kan faktisk holde en hel kåbe sammen så man kan komme hjem.

Hvis du har kasko forsikring på din MC og skal uden for DK skal du have et "rødt forsikringskort" med.

Du skal også have et blåt EU-sygesikringskort med som kan fåes på kommunen. Det er ikke alle lande der godtager det normale danske sygesikringskort.

Igen hvis du skal uden for DK og igennem Tyskland så have dine db-killer i udstødningen eller kør med org. udstødning.

Så kan jeg ikke lige komme på mere. Rigtig god tur.  :D

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2011, 09:08:14 am »
Rigtig god tur.

Hvis din forsikring tilbyder noget auto hælp ordning var det måske også en ide.
Husk at tilpasse dæktrykket til den øgede vægt.

Statusopdateringer og billeder er altid velkomne fra onkel rejsende mack.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #5 Dato: Juli 09, 2011, 11:23:56 am »
Husk dit kamera ;) Så du kan vise os nogle gode billeder :)

Tager selv afsted mandag i uge 29... :) Er næsten ved at være klar. Skal bare lige ha justeret mit scottoiler rigtig ind...

Har du camping pas?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

TOB

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juli 09, 2011, 12:51:33 pm »
Tak gutter :D

Ud fra det i skriver, så kan jeg se, at jeg har så godt som alt dækket ind. Lige pånær EU-sygesikringskort. Hmmm...
Smider lige et billede så man kan se, hvordan de T-Svansen tasker ser ud på et SVin. Så kan det bruges til inspiration eller afskrækkelse  :mrgreen:

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #7 Dato: Juli 09, 2011, 01:15:23 pm »
Rigtig god tur.  :thumbsup:

Husk at sætte gaffa på kåben hvor taskerne sidder, da jeg har set mange der har fået slidt hul i lakken på sådan en tur.

De kan godt se ud som om de sidder fast, men de vibrerer godt på turen og laver mærker.

Køb evt en lille refill kædespray som ikke fylder så meget.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #8 Dato: Juli 09, 2011, 02:03:08 pm »
God tur TOB  [afro|  måske ses vi imorgen til skruedag... trænger til at trille lidt ... efter en hård uge med vandskaderne i KBH
Send evt en SMS om hvornår du triller ... vi kunne måske følges ad...

Hygge
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2011, 02:55:18 pm »
Jeg havde også de der fra motodetail, dem solgte jeg inden jeg overhovedet fik dem brugt... kæft noget lort at justere og montere..

Jeg har istedet købt et alurack og en givi v46 topboks.

SV1000N K7 - V2 Power
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #10 Dato: Juli 09, 2011, 03:39:22 pm »
Havde du travlt da du tog det billede Rasmus????  :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

soldier

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Juli 09, 2011, 03:48:11 pm »

Det er bare taget med en MAC Iphone...  :whatever: :dead: :loser: :puke: :innocent:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juli 09, 2011, 04:00:49 pm »
Ja det er et velkendt problem, at man ikke kan holde sådan en stille i hånden :LOL:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #13 Dato: Juli 09, 2011, 04:48:53 pm »
Ja det er et velkendt problem, at man ikke kan holde sådan en stille i hånden :LOL:

Der har vi problemet :D

SV1000N K7 - V2 Power

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #14 Dato: Juli 09, 2011, 04:50:27 pm »

Det er bare taget med en MAC Iphone...  :whatever: :dead: :loser: :puke: :innocent:

Ja selv din Skod nokia kan ikke trumfe det billede der...  :puke: :dead: :whatever:
SV1000N K7 - V2 Power