Skal ud på en mc tur når min ferie starter i næste uge. Nærmere bestemt lidt rundt med telt og oppakning... Man, Machine and Mother Nature. Næsten alt mit gamle udstyr er blevet væk med tiden. Jeg har sovepose, liggeunderlag, kogegrej og gps... men resten har jeg lige været ude og shoppe til formålet.
Først og fremmest skulle jeg have mig et nyt telt. Efter at have researched emnet, så blev det et telt fra Louis:
NordKap Quick Erect Big. Det kan opstilles på 5 minutter, har plads til tre personer og tåler 1500 mm/cm2 regn.
Da min Arlen Ness læderdragt er blevet for stor (
køb den ), så skulle jeg også have noget nyt læder. Jeg har valgt at gå efter en billig (midlertidig) dragt, så jeg kan komme afsted. Da Louis samtidig kørte en 15% rabat kampagne, så faldt valget på deres
2-delte ProBiker PRX-4 + hoftebeskytter og sliders. Nu må jeg se om det er noget billigt bras eller den kan stå distancen.
Der skal jo også være plads til bagage, så jeg begyndte at kigge efter sidetasker. Jeg gik efter prisbillige bløde tasker. Da jeg var på Louis alligevel, så kiggede jeg på deres
Moto-Detail system. På arbejdet falder jeg i snak med en anden motorcyklist, som fortæller han benytter HIPARTS, købt i T-Hansen, og er godt tilfreds. Efter at have tjekket dem af live, så købte jeg deres
sidetaskesæt til sports-mc. De kan udviddes fra 12 til 24 liter, er vandtætte samt der medfølger ekstra cover. De sidder overraskende godt, pris/kvalitet taget i betragtning.
SVinet har jeg lige givet ny olie + filter her til aften. Bolte og skruer er gået efter, kæden er smurt og kølervæske tjekket. Kunne godt tænke mig at komme af med det lidt for store slup der er i gasrullen, så jeg kigger nok forbi til skruedagen på søndag.