Forfatter Emne: savner køreglæde efter banekørsel  (Læst 7267 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
savner køreglæde efter banekørsel
« Dato: Juli 06, 2011, 10:02:13 am »
Hej alle, skal lige ha jeres mening om noget.

I Maj måned havde jeg to dage på jyllandsringen, det var superfedt. I går kom jeg så til at tænke på at jeg siden 31 maj, kun har kørt en eneste tur. Jeg har godt nok haft pissetravlt med alt muligt, men jeg tager mig selv i at tænke at jeg ikke rigtig gider alt det "bøvl" med at trække den ud af skuret og tage mc tøj på, blot for at nulre 50 km rundt og slutte med en is (nulre set i forhold til baneoplevelsen).

er det normalt at man ikke "gider" gadekørsel efter baneoplevelse?

Måske skulle man aftale nogle hurtige svingture med gutterne, men det er alligevel ikke det samme.....

Er jeg ramt af banesyge? skal jeg bare tvinge mig selv afsted et par gange, så jeg husker glæden igen, eller skal man sælge SVinet og købe et gammelt banejern, og så nøjes med par trackdays man har råd til på en sæson?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Nick

• Sandt SVin
Sv: savner køreglæde efter banekørsel
« Svar #1 Dato: Juli 06, 2011, 10:19:17 am »
Jeg havde det også på samme måde efter min første gang på bane.

Man skal bare skille de to ting fra hinanden - Bane og gade kørsel. Det er jo ikke det samme...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #2 Dato: Juli 06, 2011, 11:08:56 am »
Jeg har det på samme måde  :|

Sidste år kørte jeg mere på bane end på gade, og jeg kan få en ok fed baneraket i bytte for SV'eren. Til gengæld har jeg ikke umiddelbart noget sted at stille den, og jeg synes at en banecykel forpligter. Hvis man kun kommer afsted to gange om året, synes jeg ikke det retfærdiggør et banejern, og alt det udstyr der følger med.  Man kan selvfølgelig købe en gammel låge til 10.000kr, men så kan man næsten lige så godt køre så sin gadecykel. Synes jeg!

Og så har Nick for én gangs skyld skrevet noget fornuftigt  :D  Man bliver nødt til at skille de to ting ad. På banen handler det om nedlægning og tider, og på vejen handler det om overlevelse, naturnydelse, moderat acceleration og is. Jeg gider heller ikke bruge min SV'er til transport efter jeg har fået bil. Det er for besværligt, man skal pakke med omhu, og man kan ikke handle ind på vejen hjem. Jeg er faktisk på den idag, men jeg skal også på en lille omvej hjem, og skulle jeg lige se om jeg ikke kunne genfinde noget af glæden ved at køre blandt biler og andre idioter   :shock:  Sidste år lovede jeg mig selv at jeg ville sætte SV'eren til salg, hvis jeg igen ikke fik kørt mere end seks tankfulde på vejen. Indtil videre ser det sort ud, men sommeren er jo lang endnu  8)

Hold gummiet nedad!  (lige meget hvor du kører)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

VikingPowerSV

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juli 06, 2011, 03:55:04 pm »
Vil bare lige give mit input.

Jeg købte min i år i januar og fik kørt godt en måned fra april af. Den ventetid var ulidelig.
Desværre er jeg ude for et styrt og har nu ventet igen, før jeg kan komme ud og køre.

Jeg glæder mig ekstremt. Jeg nyder til fulde, at have en mc. Det er der ikke særlig mange andre der har.
Tænk på alle dem I kører forbi og bare er grønne af misundelse. Det er en rigtig herre ting (sry mc kvinder :))
Hver dag går jeg ud og tænder den. Jeg kan ikke køre på den nu, men bare for at høre den. :D
Det r sgu det bedste.

I er blevet for magelige og det er nu meget normalt. I må sgu genfinde kærligheden til de to-hjulet.
 Det er ligesom med kone/kæreste de bliver en del af ens hverdag og så glemmer man lidt at værdsætte hende. Hmm. Det ville man måske gøre hvis man kun havde to "banedage" om året med hende ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Nick

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juli 06, 2011, 04:04:31 pm »

Jeg købte min i år i januar og fik kørt godt en måned fra april af. Den ventetid var ulidelig.
Desværre er jeg ude for et styrt og har nu ventet igen, før jeg kan komme ud og køre.

Jeg glæder mig ekstremt. Jeg nyder til fulde, at have en mc. Det er der ikke særlig mange andre der har.
Tænk på alle dem I kører forbi og bare er grønne af misundelse. Det er en rigtig herre ting (sry mc kvinder :))
Hver dag går jeg ud og tænder den. Jeg kan ikke køre på den nu, men bare for at høre den. :D
Det r sgu det bedste.

I er blevet for magelige og det er nu meget normalt. I må sgu genfinde kærligheden til de to-hjulet.
 Det er ligesom med kone/kæreste de bliver en del af ens hverdag og så glemmer man lidt at værdsætte hende. Hmm. Det ville man måske gøre hvis man kun havde to "banedage" om året med hende ?

Vi er ikke blevet for magelige - Du kan bare ikke udtale dig om noget du ikke har prøvet  :whatever:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

VikingPowerSV

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juli 06, 2011, 04:41:38 pm »

Jeg købte min i år i januar og fik kørt godt en måned fra april af.

Vi er ikke blevet for magelige - Du kan bare ikke udtale dig om noget du ikke har prøvet  :whatever:

Hehe med at køre mc generelt eller banedage ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #6 Dato: Juli 06, 2011, 04:42:22 pm »
 :shock:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #7 Dato: Juli 06, 2011, 07:36:25 pm »
De 3 trackdays jeg har været på, det seneste i denne weekend på Anderstorp, har det taget mig 2-4 uger før jeg virkelig havde LYST til igen at smutte ud på svingtur. Trackdays giver afløb og en mættet følelse for mig.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Cobra

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: Juli 06, 2011, 08:17:31 pm »
Jeg havde VILDT meget lyst til at køre efter min dag på Knutstorp, dog ikke dagen efter hvor jeg stadig var helt kvæstet.
Men min første tur derefter var sådan en underlig "flad" fornemmelse.  Nu er jeg jo lidt grøn i det, men kunne da mærke turen på banen havde givet mig en del ift hvor komfortabel jeg var med det gule lyn osv, men det var bare så SJOVT at køre på bane. Jeg håber jeg kan klemme en tur til ind i år.
Og når jeg lige kommer hjem fra Grønland håber jeg at få kørt nogle km på dyret inden vi suser til Vegas.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #9 Dato: Juli 06, 2011, 08:27:55 pm »
Det er derfor jeg har ændret gearing så den er sjovere at trække på hjul i stedet for.  :innocent:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

petervej

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Juli 06, 2011, 09:29:35 pm »
Hej Gert m.fl.

Jeg kan kun sige at jeg genkender følelsen 100%

Hvor hvert et sving tidligere kunne give et sus, så har man efter kurset fået sat tingene lidt i perspektiv.
Det bliver aldrig ligeså fedt at køre mc på offentlig vej igen. Jeg prøver derfor istedet at acceptere situationen og istedet tage en tøffe tur... men det trækker bare ikke på samme måde. Derfor får jeg også kørt alt for lidt nu.

Har dog i den sidste måneds tid flere gange gået og drømt om rydbergs sommerhus pakke istedet for SV'eren... Bare for at prøve noget andet, der måske var knapt så farligt at give MAX gas på  :twisted:

/Peter Vej

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #11 Dato: Juli 06, 2011, 09:58:47 pm »
Jeg kører MANGE banedage om året, og kan ikke nikke genkendende til at man mister lysten til gadekørsel.

Der går bare et par dage før man BØR gøre det, for psyken skal lige omstilles.  :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juli 06, 2011, 10:01:23 pm »
Big jeg kan sagtens følge dig.
Men det kræver, som tidlgiere skrevet i tråden, at man evner at skille tingene ad.
At køre på bane, mestersvinger eller frie trackdays, svingtur, hyggetur med stræfvægt, til og fra jobbet. Hver ting til sin tid, og de kan, og skal ikke rodes sammen.

I år kommer jeg selv på 12-14 banedage, og ja turen med kæresten, datteren eller til jobbet er ikke det samme. Ligeså er svingturene anderledes end at give fuld gas på banen.

Lær at adskil de forskellige discipliner på MC, og du genfinder køreglæden. I hver og en af de mange måder et SVin kan nydes på.

Nej det handler ikke om at være blevet magelige som VikingpowerSV nævner. Hvis der er noget man ikke er, så er det magelig, når det kommer til RR. Det sgu arbejde for alle pengene at få geden hele vejen rundt. igen og igen.
Og når jeg personligt resturnerer på min grisling, føler jeg også at den er "kedelig" og "gummi-agtig" men med fokus på ovenstående går der ikke mange minutter før end jeg er mit gode gamle jeg igen
 :)
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juli 06, 2011, 10:13:04 pm »
Til dem som oplever en mindsket køreglæde efter et mestersvinger forstår jeg intet.
Personligt startede jeg ud på et to dages arrangement i samme kaliber.
For mig gav det blod på tanden når det kom til trackdays, og ikke mindre når det kom til at nyde det overskud jeg pludselig havde erhvervet via Racing4fun's hurtigste grønne afdeling, på de små snoede landeveje.

Svingturene blev ren faktisk langt sjovere
 :twisted:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Juli 06, 2011, 10:35:57 pm »
Enig med Flemming. Hver eneste gang jeg har været afsted i en grøn klasse eller Mestersvinger, har det kun højnet min køreglæde på de små snoede bagefter. Nu kan jeg jo tage favoritruten endnu bedre end før.

Det er ikke det samme som at køre på bane, men det er ikke ensbetydende med at det er dårligere. Det er bare noget andet.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).