Forfatter Emne: Dagens fisketur - Fangsten var et stk. ny og meget våd SV1000S :-/  (Læst 3827 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Hvad gør man når man sidder på en McDonalds og fryder sig over tumperne der render rundt ude i regnen og pludselig modtager en e-mail på sin BlackBerry hvori der står følgende:

Kære kolleger,

På grund af massive vandskader vil kontoret være lukket i næste uge. Det vil være muligt at koble på vores netværk vha. VPN, men fysisk adgang til kontoret vil ikke kunne lade sig gøre da alle elektriske systemer og servere i DK er ude af drift grundet oversvømmelse af kælder og parkeringskælder.

Mvh. XXX (Økonomidirektøren)

Umiddelbart herefter løber det en koldt ned af ryggen i det man indser at det er i selv samme parkeringskælder at ens nye SV1000S holder parkeret - og man er 10 km. væk...

FUCK!

Herefter gik der med udrykningsfart ud til kontoret hvor jeg rigtigt nok kunne se at der ved rampen til parkeringskælderen stod ca. 1m vand...

FUCK!

Heldigvis var vores IT-folk, DONG Energy og vores Facility Manager på stedet og på min grædende knæ bønfaldt jeg dem om at gå på redningsmission med mig i kælderen. Jeg trak i vandskiuniformen som jeg havde liggende bagi bilen og vadede gennem en kul sort kælder med koldt knæhøjt vand ind i selve P-kælderen. Her lugtede fælt af dieselos fra en nødpumpe som kæmpede en ulige kamp mod vandmasserne.

Her fandt jeg mit kære SVin i komplet mørke og koldt vand helt op til over potterne. Heldigvis kunne jeg se på mærkerne at vandet IKKE havde nået op over batteriet og elektronikken - så der var håb!

Mine kolleger hjalp mig med at trække den ud igennem vandet som stadigvæk strømmede ned i kælderen og op på vejen. Efter at have inspiceret maskineriet grundigt og konstateret at alarmen virkede vovede jeg at starte den. Et imponerende springvand skød ud af potterne og den spandt og brummede som om den var en rigtig glad vandcykel!  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

SÅ... Det lader ikke til at skaderne løber op i mere end en grundig rengøring og pudsning samt grundig smøring af kæden. Jeg lod cyklen stå i tomgang til den ikke dampede mere og der var ellers ikke det fjerneste at bemærke.

Jeg vil gerne sige det igen - for hold kæft hvor var jeg skræmt fra vid og sans....

FUCK!

:orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester:
« Senest Redigeret: Juli 03, 2011, 03:30:31 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

elendil

• Søndagskører
  • **
Sv: Dagens fisketur - Fangsten var et stk. ny og meget våd SV1000S :-/
« Svar #1 Dato: Juli 03, 2011, 03:21:12 am »
Heldige asen. Tillykke med det.

Som lejer af en kælderlejlighed har jeg også kæmpet bravt indtil nu. Det er skønt at få sine ejendele vasket i lort. Og bilen er utæt, så den har også været i indvendigt bad.

Til gengæld står SVen trygt og godt i garage på sydsjælland. Det er da altid noget.

Nu må al snak om, at det ikke kan betale sig at udbygge kloaknettet i kbh sgu snart forstumme. Det er rent empirisk i hvert fald ikke længere noget der sker een gang pr. århundrede med de her skybrud.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 03, 2011, 03:33:04 am »
Heldige asen. Tillykke med det.

Som lejer af en kælderlejlighed har jeg også kæmpet bravt indtil nu. Det er skønt at få sine ejendele vasket i lort. Og bilen er utæt, så den har også været i indvendigt bad.

Til gengæld står SVen trygt og godt i garage på sydsjælland. Det er da altid noget.

Nu må al snak om, at det ikke kan betale sig at udbygge kloaknettet i kbh sgu snart forstumme. Det er rent empirisk i hvert fald ikke længere noget der sker een gang pr. århundrede med de her skybrud.

Føler med dig  :| Det må satme være surt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #3 Dato: Juli 03, 2011, 09:30:24 am »
Damn Skurk... det er sådan noget der kan få det til at løbe koldt ned ad ryggen. Glad for at høre, at SVinet sprang i gang uden problemer.
Du skulle lige have taget lidt vaske- og pudsegrej med... nu da du havde adgang til gratis vand  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #4 Dato: Juli 03, 2011, 09:52:14 am »
Klasse !!!  :orkester:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 03, 2011, 10:05:11 am »
Den nye firma-pøl  :D

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #6 Dato: Juli 03, 2011, 10:30:39 am »
happy ending :)

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #7 Dato: Juli 03, 2011, 10:39:48 am »
Fedt at du fk cyklen ud!

Er der en el-kyndig der kan forklare noget om el og f.eks. en p-kælder der er fyldt med vand. Er der ikke strøm i vandet, eller springer sikringerne ude i boksen ved vejen, så det kun er i Hollywoodfilm der er strøm i suppen.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 03, 2011, 10:43:28 am »
DONG Energy var til stede... De sagde at pølen var åben  :lol:

:::EDIT:::

... de sagde desuden at vandet blev strømførende i det øjeblik de tændte for strømmen igen og at pølen derfor lukkede kl. 00.00 :dead:

Derefter tog de over på Svanemølleværket og lavede nogle målinger, kom tilbage igen og sagde at pølen alligevel var åben til i morgen  8)
« Senest Redigeret: Juli 03, 2011, 11:02:36 am af skurkenfradallas »

Dan P

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juli 03, 2011, 11:01:19 am »
Lyder som om du skylder en flaske rødvin til dine "medhjælpere" :D
Mht el, så er ganske alm regnvand ikke specielt godt ledende, og kommer der vand i en installation, er der både HPFI relæ´er og sikringer. Disse skal nok springe hvis der er overgang, enten til "jord", eller der dannes kortslutning.
Så som du selv er inden på, så er det kun i Hollywood, at der kan være en sø med spændning i.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juli 03, 2011, 11:04:00 am »
Lyder som om du skylder en flaske rødvin til dine "medhjælpere" :D
Mht el, så er ganske alm regnvand ikke specielt godt ledende, og kommer der vand i en installation, er der både HPFI relæ´er og sikringer. Disse skal nok springe hvis der er overgang, enten til "jord", eller der dannes kortslutning.
Så som du selv er inden på, så er det kun i Hollywood, at der kan være en sø med spændning i.

Jeg ved ikke om det gør en forskel at vi har vores egen højspændingstransformator som også står under vand (se billedet)...

Dan P

• Gæst
« Svar #11 Dato: Juli 03, 2011, 11:14:33 am »
Gør ikke rigtigt nogen forskel hvilken spændning der er tale om...men i jeres tilfælde har det sikkert været den "store" forsyning der er koblet fra, da jeres transformer har været under vand. Går ud fra vandet har været  højere oppe på billedet?

GreenDevil

• Plastikrocker
  • ZX-6 aka kællingen
Re: Dagens fisketur - Fangsten var et stk. ny og meget våd SV1000S :-/
« Svar #12 Dato: Juli 03, 2011, 12:06:29 pm »
Ih.. fedt at færgen har sejlet sikkert i havn :D

.. og så lige en lille advarsel hvis andre skulle finde deres bil/mc under vand: pas på med bare at starte den hvis der er mistanke om vand i motoren. I tvivlstilfælde, så tag tændrørene ud, kør et par gange med startmotoren, sæt tændrør i igen og start så normalt.

Årsagen er at vand ikke kan komprimeres i cylindrene, og så er det ofte metaller der giver efter, læs: toppakning, topstykker, plejstænger eller krumtap.

Blot til information ;)

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #13 Dato: Juli 03, 2011, 01:02:21 pm »
Heh godt der ikke skete mere!!!

Lyder/ser ud til at i fik en masse vand? Var det måske verden der var ved at gå under?? Næste gang når byg lige noa´s ark   :mrgreen:

Heldigvis havde vi ikke så meget regn her på disse kanter (Jylland, Fredericia)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

melander

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Juli 03, 2011, 01:25:16 pm »
Nederen Skurk  :thumbsdown:
Godt der ikke skete noget  :orkester:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)