Skrækhistorie:
Jeg styrtede på en scooter med ca. 70 kmt, det var i en rundkørsel, hvor der var glat, da jeg svingede til venstre (Skal siges at det er en stor rundkørsel, men der var stadig for meget fart på)
Efter jeg registrede at jeg gled hen af jorden på røven, slap jeg scooteren, som fortsatte over i kantstenen i et virvar af gnister, fløj op i luften og landede på den anden side. Motorblokken flækkede ved mødet med kantstenen.
Jeg kørte i gummisko, cowboybukser, skijakke, læderhandsker (almindelige) og hjelm.
Mit hoved ramte aldrig jorden, men scooteren væltede åbenbart ned over min ankel som det første, og jeg tog fra med venstre hånd. Min hånd er ok, takket være handsker, og mine bukser reddede mig fra asfalteksem, dog brændte trådene til baglommen væk. Min ankel blev kraftigt forstuvet, og jeg havde problemer med den længe.
Scooteren blev smadret for ca. 10 kilo, og kom aldrig helt til at køre rigtigt igen...
Og det var kun ved 70 kmt.
Jeg kører altid med mc-støvler, mc-handsker, hjelm, og læderjakke, og minimum cowboybukser. Skal jeg ud og svinge, så kommer læderbukser og rygskjold også på...
Ankler og hæle er noget af det sværeste på menneskekroppen at genskabe og hele, og kan give rigtig mange problemer lang tid efter...