Hej rødder,
Jeg er ikke så aktiv IRL og på forumet i øjeblikket, da livet lige har sendt mig et par skruebolde af de svære.
Det hårdeste slag kom søndag formiddag da min mor døde. Efter et par år med alskens prøver for underlige symptomer, så røg hun ind babu-babu fredag nat med tydelige indikatorer på en hjerneblødning. Da de endelig fik fingeren ud og scannede hende (tre dage senere), blev det opdaget, at hun havde en tumor i hjernen på 50 mm. Vi troede først lægen sagde forkert, og mente 5 mm, men desværre. Derefter gik det ned ad bakke, da de udelukkende gav hende smertestillende medicin. Alt andet livsbevarende blev indstillet. Barsk, meget barsk.
Nu er det så alt det praktiske man skal i gennem når en nær slægtning dør. Jeg har aldrig før sat mig ind i det - har ikke haft behovet. Så det har været en hård indlæringskurve.
Det er ren egoisme at jeg deler dette med jer, da det letter lidt at skrive det. Beklager, hvis det strider mod forumregler eller virker stødende. Jeg sletter nok indlægget på et senere tidspunkt når det er kommet på afstand.
Det eneste gode ved situationen er, at efter at have delt stue med døden i en uges tid - så har jeg taget nogle livsbeslutninger. De gamle Piet Hein-ord summerer det ganske godt: Lev mens du gør det, elsk mens du tør det.
Mvh
TOB