Forfatter Emne: SV1000n og wheelies - Fact eller myte?  (Læst 5509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gregers

• Sandt SVin
  • I ride naked...
SV1000n og wheelies - Fact eller myte?
« Dato: Juni 22, 2011, 10:01:48 am »
Er der nogen der kan afklare den her for mig...?

Jeg har nu været vidt omkring i forummet, samt på andre sites, for at finde svar på mit spørgsmål, men syntes ikke jeg er blevet ret meget klogere. Derfor håber jeg der er nogen herinde der kan hjælpe Noobien lidt på vej.

Kan det lade sig gøre at løfte forhjulet på en SV1000n ved ren acceleration (hedder det en power wheelie)???  En del siger ja og så er der en del der siger man skal skubbe ned på forgaflerne først, før det kan lade sig gøre.

Jeg har forrige år, ved fejltagelse, løftet forhjulet på en lånt ZX12R på motorvejen, hvilket min erfarne ikke er god nok til endnu og resulterede i at jeg sked grønne grise ud over hele Helsingør motorvejen... Deraf spørgsmålet, da det kunne være fedt at vide hvor meget du kan presse SV maskinen og stadig holde begge hjul nede på vejen. Skal siges jeg vejer omkring de 80kg.

Håber ikke det er et dumt spørgsmål  :embarassed:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Sv: SV1000n og wheelies - Fact eller myte?
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2011, 11:40:37 am »
Det kan det godt - især i første gear...

Men hvis du bare drejer på rullen fra 0 km/t så sker der ikke nødvendigvis andet end at du accelererer meget hurtigt.

Hvis du derimod kører i første gear ved 6-7000 omdrejninger og så bare hugger til den, så kommer du op på hjul.

Din kørestilling har også meget at sige - du skal sidde så oprejst og tilbage i sædet som muligt. Du skal IKKE læne dig ind over tanken (heller ikke når den begynder at løfte sig).

Power-wheelies i 2 og 3 gear på en SV1000 er lidt en skrøne... Eller måske rettere sagt - det er ikke lige så "nemt" som på en ZX12R eller ZX10R som jeg selv har haft inden jeg gik tilbage til SV1000. jeg er i hvert fald ikke lykkedes med det på SVeren.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2011, 12:22:56 pm »
It's a fact.. du gør bare lige som Skurken skriver så kommer den...

Jeg testede min iPhone som "actionkamera"  :puke: sidste år

Et dårligt videoklipp (inkl. rpm) hvor den får hanen efter 7 sek. og løfter forhjulet (meget lidt)  :mrgreen:

http://youtu.be/wzcRzZzm8Rw

:innocent:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Husum

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2011, 01:49:07 pm »
Fakta. Og der er ikke brug for at skubbe ned i forgaflerne først (men det er nemmere hvis man letter lidt på gassen inden, så de synker en smule af sig selv).

Men du skal ikke være bange for det. Power-wheelies smider dig altså ikke bagover lige med samme. Let lidt på gassen, og så kommer du ned igen.

Det kan også lade sig gøre i 2., men det er LANGT sværere.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Gregers

• Sandt SVin
  • I ride naked...
« Svar #4 Dato: Juni 22, 2011, 04:31:08 pm »
Tak for svar. Så har jeg lidt at gå efter når der skal leges.   :mrgreen:

Har lige hentet SVinet fra FA og trækker stikket fra kontoret for at komme ud og lege.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #5 Dato: Juni 22, 2011, 08:30:19 pm »
Min kører så med 2 tænder ekstra bagpå og strammere affjedring, men power wheelies i 1. er INTET problem, ligesom der heller ikke skal hjælpes videre til i 2. gear før den letter.

Det er vigtigt man sidder ret op og ned med så godt som strakte arme og BLIVER SIDDENDE SÅDAN - så er den super nem at styre med gassen og man får ikke lavet unoder med vægten..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #6 Dato: Juni 22, 2011, 09:16:17 pm »

Jeg har nu været vidt omkring i forummet, samt på andre sites, for at finde svar på mit spørgsmål, men syntes ikke jeg er blevet ret meget klogere. Derfor håber jeg der er nogen herinde der kan hjælpe Noobien lidt på vej.

Kan det lade sig gøre at løfte forhjulet på en SV1000n ved ren acceleration (hedder det en power wheelie)???  En del siger ja og så er der en del der siger man skal skubbe ned på forgaflerne først, før det kan lade sig gøre.

Jeg har forrige år, ved fejltagelse, løftet forhjulet på en lånt ZX12R på motorvejen, hvilket min erfarne ikke er god nok til endnu og resulterede i at jeg sked grønne grise ud over hele Helsingør motorvejen... Deraf spørgsmålet, da det kunne være fedt at vide hvor meget du kan presse SV maskinen og stadig holde begge hjul nede på vejen. Skal siges jeg vejer omkring de 80kg.

Og så kommer den rigtige gamle på 31 år!! Er kandis her?  :orkester: Tak ;)

Sv-motoren suger olien i bunden af karet... Så lad være med at køre lang på baghjulet, fordi du nu kan.....

For så er det ikke dig der bestemer hvornår forhjulet skal ned igen ;)

Helen

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Juni 22, 2011, 09:23:31 pm »
Min kører så med 2 tænder ekstra bagpå og strammere affjedring, men power wheelies i 1. er INTET problem, ligesom der heller ikke skal hjælpes videre til i 2. gear før den letter.

Det er vigtigt man sidder ret op og ned med så godt som strakte arme og BLIVER SIDDENDE SÅDAN - så er den super nem at styre med gassen og man får ikke lavet unoder med vægten..

Det kan jeg bedre genkende... for herhjemme er det ikke en myte med power wheelie i 1. til 3. gear...

Kærestens SVin kan fint løfte forhjulet i 1. og 2. gear... og til dels i 3. men faktisk også i 4 hvis jeg er bagpå og den får lidt hane hvis han fx gerne vil følge med nogle  :mrgreen: :mrgreen: - men det er i øvrigt ikke fordi der bliver øvet i at spare på fordækkets slidbane...
You can´t buy happiness - but you can buy a bike - and thats pretty close :D

Gul SV650S Old School
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35873&ipc=119964

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #8 Dato: Juni 23, 2011, 09:46:15 pm »

Og så kommer den rigtige gamle på 31 år!! Er kandis her?  :orkester: Tak ;)

Sv-motoren suger olien i bunden af karet... Så lad være med at køre lang på baghjulet, fordi du nu kan.....

Korrekt - men det er ikke et problem hvis man sidder som jeg beskriver, for så ligger balancepunktet LANGT fra lodret.   :mrgreen:

Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

RN_sport

• Søndagskører
  • **
  • Jeg kører også nøgen!!!
« Svar #9 Dato: Juni 23, 2011, 09:48:57 pm »
Okay så må jeg lige gå til bekendelse... Er meget i tvivl om jeg ville turde det i pratis.... Måske er jeg en kylling men ville ikke kunne tilgive mig selv hvis det gik galt... øv øv. men vil godt lære det

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #10 Dato: Juni 23, 2011, 10:31:52 pm »
Okay så må jeg lige gå til bekendelse... Er meget i tvivl om jeg ville turde det i pratis.... Måske er jeg en kylling men ville ikke kunne tilgive mig selv hvis det gik galt... øv øv. men vil godt lære det
Det er nemmere at lade være, når man ikke tør..  :mrgreen:  :police: Jeg skal sørme heller ikke nyde noget på min grisling  :whipped:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #11 Dato: Juni 23, 2011, 11:35:03 pm »
Jeg har det sådan her:

1/  Jeg synes det ser mega fedt ud når én af de store drenge på vejen kan holde en lang wheelie oppe på balancepunktet.
2/  Jeg gad godt kunne det.
3/  Jeg er ikke ung og frygtløs ( kylling? måske tror mere jeg tænker over konsekvensen, her tænker jeg ifm. uheld )
4/ og når jeg ikke engang kan på en fawking trædecykel så skal jeg nok lade knallerten på 200kg blive på 2 hjul.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juni 24, 2011, 07:55:59 am »
Jeg har det sådan her:

1/  Jeg synes det ser mega fedt ud når én af de store drenge på vejen kan holde en lang wheelie oppe på balancepunktet.
3/  Jeg er ikke ung og frygtløs ( kylling? måske tror mere jeg tænker over konsekvensen, her tænker jeg ifm. uheld )
4/ og når jeg ikke engang kan på en fawking trædecykel så skal jeg nok lade knallerten på 200kg blive på 2 hjul.

X2  :mrgreen:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juni 24, 2011, 08:44:33 am »
Så kan jeg lige skrive under på at det er relativ nemt at lave en powerwheelie på en SV1000  :mrgreen:

Prøvede lige her til morgen og blev altså lidt overrasket over at det var SÅ nemt  :shock:, så jeg slap gassen ret hurtigt igen, men det skal altså prøves igen MEGET snart!   :grin:

Til orientering, så var det i første gear, og jeg startede med at accelere lidt op, og så vred jeg til, og jeg sad ikke engang helt oprejst eller noget, også derfor jeg blev overrasket, men fedt var det!
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #14 Dato: Juni 24, 2011, 10:53:51 am »
Jeg har det sådan her:

X3  8)

Jeg har også leget lidt med det og haft den oppe et par gange. Men jeg må indrømme at jeg heller ikke synes at jeg er villig til at betale prisen hvis det skulle gå galt. Så det er ikke noget jeg gør længere...

I stedet øver jeg mig på MTB når vi er i skoven for at lege med mudder og er væltet et utal af gange derude og holdt skaderne til blå mærker  og huller i tøjet :lol: Det er til at leve med!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4