Forfatter Emne: Nyt motherboard (Til it-nørderne.. )  (Læst 5498 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
Nyt motherboard (Til it-nørderne.. )
« Dato: Juni 20, 2011, 08:51:57 pm »
Jeg står i den trælse situation at usb portene på mit motherboard er stået af, hvilket gør at jeg yverne kan bruge mus, tastatur eller opdatere telefonen. En rundspørge i den nærmeste bekendskabskreds har resulteret i løsningen: nyt motherboard eller ny computer ( i princippet samme ting ik?).

Nu er mit spørgsmål: hvad koster et motherboard og er det besværet værd? Eller er det ned i kræmmerpungen og lede efter skejser til en ny pc?

Det skal siges at jeg efterhånden kun bruger computeren til billeder/internet/iTunes-iPhone mv..

CarstenM

• Gæst
Sv: Nyt motherboard (Til it-nørderne.. )
« Svar #1 Dato: Juni 20, 2011, 08:59:05 pm »
Nu er mit spørgsmål: hvad koster et motherboard og er det besværet værd?

Kommer vel an på hvilken cpu der sidder på dit bundkort idag.. Men et nyt bundkort koster 3-400kr.

Det kan fint betale sig at udskifte bundkort/cpu/ram og så er du kørende igen..  :whipped:

-BR-

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juni 20, 2011, 09:02:20 pm »
Du kan sagtens få et ganske udemærket bundkort(motherboard) til 400-500 kroner fra nyt eller endda billigere især da du ikke rigtig bruger computeren til så meget. Kan ikke rigtig anbefale nogen da jeg ikke ved hvilken processor(cpu) eller grafikkort du har og man ikke bare kan købe et tilfældigt et :)

Du skal jo så nok også have hjælp til at skifte motherboardet.
GSX-R 600 K7

Mr.Bean

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: Juni 20, 2011, 09:39:29 pm »
Er det en bærbar kan det som regel ikke betale sig
Er det en almindelig pc kan det næsten altid svarer sig

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juni 20, 2011, 10:23:37 pm »
En helt tredje løsning kunne jo være bare at smide et USB-kort i maskinen, så har du nye fine porte igen. Skift af bundkort er en større operation som nemt kan resultere i en geninstallation af Windows.

http://goo.gl/SUg1X

Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Juni 20, 2011, 11:29:17 pm »
En anden ting der kan besærliggøre operationen er hvis du har sådan ud-af-papkassen computer som Dell, Compaq, HP, Acer etc. De laver en gang imellem "specialversioner" af motherboards til deres maskiner + at deres kabinetter ofte ikke helt er bygget til at gøre det nemt at udskifte motherboardet.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ThySen

• Søndagskører
  • **
  • Forbyd muskelkatte
« Svar #6 Dato: Juni 21, 2011, 01:17:44 pm »
Det lyder som om, det er en stationær PC du har. Hvis det er tilfældet, er Smølfens løsning da den eneste rigtige. Billigt og nemt.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juni 21, 2011, 01:29:25 pm »
Køb en Mac! :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Juni 21, 2011, 01:52:50 pm »

Ja, så er du ikke i tvivl.

Med en Mac, så smider du bare hele maskinen ud og køber en ny  :D Der kan man nemlig slet ikke skifte nogen komponenter selv når de går i stykker.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #9 Dato: Juni 21, 2011, 01:58:30 pm »

Ja, så er du ikke i tvivl.

Med en Mac, så smider du bare hele maskinen ud og køber en ny  :D Der kan man nemlig slet ikke skifte nogen komponenter selv når de går i stykker.

So true  :mrgreen: :mrgreen:

/bo
MC-løs :-/

Bubbi

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Juni 21, 2011, 02:00:51 pm »
Det smølfen sagde.

Hvis du ikke ved, hvad du har med at gøre, er der meget der kan gå galt ved køb af nyt motherboard samt installeringen af det. Desuden "binder" Windows sig til bundkortet så det vil muligvis ikke virke med nyt bundkort. Ny pc er overkill bare fordi usb står af  :)
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #11 Dato: Juni 21, 2011, 02:06:05 pm »
En helt tredje løsning kunne jo være bare at smide et USB-kort i maskinen, så har du nye fine porte igen. Skift af bundkort er en større operation som nemt kan resultere i en geninstallation af Windows.

http://goo.gl/SUg1X

x2!  Et pci-kort eller hvad det nu hedder nu om dage.
Jeg købte engang et frontpanel med 4 usb porte. Det blev sluttet en pci kanal og en CD-ROM drevs blændplade måtte lade livet. Man kan også gøre det med diskettedrev. Den virker glimrende, og en del bundkort har (havde) endda ekstra stik til usb uden nødvendigvis at skulle bruge pci kort.

Mac, ALDRIG!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Juni 21, 2011, 11:06:02 pm »
Tak for de rigtige gode svar. Jeg tror jeg smølfer mig et usb-smølf  :orkester: . Det lyder som noget der kan lade sig gøre. Jeg har nemlig en samlecomputer med forskellige komponenter bla. Nvida 6600 grafikkort m.m., men ingen af delene har set skyggen af et first person shooter i lang tid.

Fantastisk med så mange kompetente mennesker herinde   :wink: ( tænker ikke mindst her på pattetråden )

pingo

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juni 22, 2011, 12:58:01 am »
Det lyder lidt sært at dine USB-porte bare er stået af, uden videre.. Hvad har du lavet? :P
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #14 Dato: Juni 22, 2011, 09:28:57 am »
Tak for de rigtige gode svar. Jeg tror jeg smølfer mig et usb-smølf  :orkester: . Det lyder som noget der kan lade sig gøre. Jeg har nemlig en samlecomputer med forskellige komponenter bla. Nvida 6600 grafikkort m.m., men ingen af delene har set skyggen af et first person shooter i lang tid.

Fantastisk med så mange kompetente mennesker herinde   :wink: ( tænker ikke mindst her på pattetråden )

Google "usb boobs"   :oops:

http://www.crunchgear.com/2009/01/13/thanko-rolls-out-usb-boob-warmer/
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(