Forfatter Emne: Vedr. lille sjovt projekt med udstødning  (Læst 15693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Vedr. lille sjovt projekt med udstødning
« Dato: Juni 18, 2011, 07:26:44 pm »
Hej drenge!

Jeg har et lille projekt med min udstødning. Det stammer tilbage fra dengang jeg havde sådan en stylet og tunet bil i ægte Brian-stil. Jeg fandt ud af at røgvæske fra diskoteker bliver til rør når det bliver varmt, og planen var så at have en dunk med røgvæske tilsluttet en sprinklermotor, og så med en dyse ind i udstødningen.

Jeg synes selv det kunne være enormt morsomt, især fordi man kan tilføre forskellige dufte til det.  :mrgreen:

Men det blev aldrig til noget, men nu tænker jeg at det kan laves på motorcyklen. Men men men - hvis det skulle gå galt, og jeg skal reparere det hul jeg laver i udstødningen, hvilken del af udstødningen er så den BILLIGSTE at udskifte, og hvor vil I anbefale mig at sætte dysen??
Et estimat på hvor meget det koster at udskifte den specifikke del vil også være dejligt at kende...

Det er selvfølgelig ikke meningen at jeg vil bruge det på motorvejen eller lignende og forårsage diverse ulykker, det skal kun være en sjov lille gadget...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Vedr. lille sjovt projekt med udstødning
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2011, 08:23:30 pm »
I det store hele synes jeg det lyder som en dårlig idé  :|  En sprinklermotor kan næppe heller holde til varmen.

Hvis det endelig skal være, kan du vel sprøjte væsken på ydersiden af udstødningen lige inden potten. Der må være rigeligt varmt til at lave noget røg.
Det sjove:  "Hey, din cykel ryger helt vildt, men hvorfor dufter her af jordbær?"   :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

thilemann

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2011, 09:47:59 pm »
Sprinkler motoren skal jo nødvendigvis ikke sidde et sted hvor der er varmt, men bare sørge for tilførslen af væsken til udstødningen :) kender en deep lavede samme trick i en gammel golf 2 diesel. Det var dog bare diesel han hældte i udstødningen. Men hold nu k**t det røg :)
Suzuki SV 650 S k3

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2011, 10:03:53 pm »
Det er selvfølgelig meningen at sprinklermotoren sidder et sted der ikke er varmt, og så skal jeg bare sætte en dyse eller noget i et gevind jeg får svejst på et hul i udstødningen...

Jeg tænker selv at rummet med værktøjssættet er perfekt til dette...

Jeg vil netop have det IND i udstødningen for at det ikke skal ligne noget der er forkert...
Mvh Henrik

brorfusk

• Søndagskører
  • **
  • SV1000s
« Svar #4 Dato: Juni 19, 2011, 10:02:37 am »
jamen er det ikke bare et spørgsmål om at få det gevind lavet det er mindst synligt og så kan du jo bare skrue en bolt i til at lukke det med den dag du ikke ønsker systemet længere

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
« Svar #5 Dato: Juni 19, 2011, 10:32:07 am »
Jeg vil tro at mellem røret er det bedste og billigste sted, evt slutningen af manifold. Synes det med gevind er en super ide, jeg har selv brugt gevind bøsninger på udstødningen så jeg slap for bånd omkring potten. Og så kan man lukke hullet igen med en bolt
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #6 Dato: Juni 19, 2011, 10:54:40 am »
Det sjove:  "Hey, din cykel ryger helt vildt, men hvorfor dufter her af jordbær?"   :mrgreen:

:lmao: :lmao: :lmao: :thumbsup:

Jeg glæder mig til at se en video når du har monteret systemet  :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juni 19, 2011, 12:04:40 pm »
jamen er det ikke bare et spørgsmål om at få det gevind lavet det er mindst synligt og så kan du jo bare skrue en bolt i til at lukke det med den dag du ikke ønsker systemet længere

Jo det kan man også, hvis den sidder et ikke-synligt sted.

Jeg vil tro at mellem røret er det bedste og billigste sted, evt slutningen af manifold. Synes det med gevind er en super ide, jeg har selv brugt gevind bøsninger på udstødningen så jeg slap for bånd omkring potten. Og så kan man lukke hullet igen med en bolt

Nu er jeg ikke lige i nærheden af cyklen, men har hver cylinder sin egen udstødning, således at jeg enten skal nøjes med røg ud af een, eller sætte 2 gevindstykker på??

Jeg kan desværre ikke huske alt fra dengang med bilen, hvad kan man bruge som "dyse", så kan sættes i gevindet??
Mvh Henrik

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Juni 20, 2011, 12:55:05 pm »

:lmao: :lmao: :lmao: :thumbsup:

Jeg glæder mig til at se en video når du har monteret systemet  :mrgreen:

X2

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ThySen

• Søndagskører
  • **
  • Forbyd muskelkatte
« Svar #9 Dato: Juni 20, 2011, 08:34:08 pm »
Jeg har set flere eksperimentere med røg på modelfly. Her skal dysen sidde meget tæt på cylinder/topstykke for at have varme nok på udstødningsgassen.
Så vidt jeg husker er temperaturen omkring 600 gr. fra starten, mens du nemt kan holde hånden lige bag potten. Vurder selv hvor meget varme det kan blive til midt på systemet.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juni 20, 2011, 10:07:20 pm »
Jeg har set flere eksperimentere med røg på modelfly. Her skal dysen sidde meget tæt på cylinder/topstykke for at have varme nok på udstødningsgassen.
Så vidt jeg husker er temperaturen omkring 600 gr. fra starten, mens du nemt kan holde hånden lige bag potten. Vurder selv hvor meget varme det kan blive til midt på systemet.

Jeg må lige teste hvornår væsken bliver til røg, og så undersøge temperaturen gennem systemet.

Jeg må nok også hellere se at finde en der er god til at svejse, ved det kan være besværligt at svejse møtrikker på noget uden at gevindet ryger...

Hvad bruges der af dyse på modelflyene??
Mvh Henrik

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juli 15, 2011, 11:51:04 am »
Ingen der har et forslag til en dyse man kan bruge, som passer i et gevind, og kan tåle noget varme??
Mvh Henrik

GreenDevil

• Plastikrocker
  • ZX-6 aka kællingen
« Svar #12 Dato: Juli 15, 2011, 12:49:16 pm »
har ikke rigtigt nogen ide til dyse, men hvis du har powercommander med O2 eliminators, så vil hullet fra lambdasonden da være oplagt bare at genbruge til et eller andet?.. øhh.. hvad med dysen fra et oliefyr??
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #13 Dato: Juli 15, 2011, 02:52:00 pm »
laver man ikke bare en klods med passende gevind til lambdahullet - borer et fint hul igennem og sætter en slange på ? Sværere er det vel ikke ? Der er vel flow i røret og hvis du blæser noget væske ind skal det vel nok blive forstøvet fint eller ???

bare igang med at bygge - ellers sker der jo aldrig noget (og husk video)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Juli 15, 2011, 03:58:01 pm »
har ikke rigtigt nogen ide til dyse, men hvis du har powercommander med O2 eliminators, så vil hullet fra lambdasonden da være oplagt bare at genbruge til et eller andet?.. øhh.. hvad med dysen fra et oliefyr??

Ved ikke om min powercommander har O2 eliminators, men kan jeg se det på nogen måde??

Kender ikke noget til oliefyr, så jeg ved ikke hvordan sådan en dyse ser ud...

laver man ikke bare en klods med passende gevind til lambdahullet - borer et fint hul igennem og sætter en slange på ? Sværere er det vel ikke ? Der er vel flow i røret og hvis du blæser noget væske ind skal det vel nok blive forstøvet fint eller ???

bare igang med at bygge - ellers sker der jo aldrig noget (og husk video)

Det lyder mere besværligt end at finde en dyse der passer i hullet til lambdasonden, eller et hul man selv laver  :huh:

Ang. forstøvning, så tænker jeg at det er det mest økonomiske og praktiske mht. væskemængden. Hvis det bare kommer ind i en "tyk" stråle, så tror jeg det er svært at dosere, som i at det nemmere ender med at der ligger en anseelig mængde og fordamper over relativt længere tid, end bare lige "nu er der røg - og nu er der ikke". Det skal helst ikke være "nu er der røg - nu har jeg slukket for røgen, men det fortsætter i nogen minutter"  :lol:
Mvh Henrik