Forfatter Emne: Kørsel uden kort  (Læst 8293 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Kørsel uden kort
« Svar #30 Dato: Juni 13, 2011, 09:26:24 pm »
Som Paw så smukt spørger - hvor går grænsen så for hvad man vil tillade, for din holdning er ret sort / hvid som jeg opfatter den - og det må vel så betyde at du aldrig gør noget ulovligt??

Ja, hvis du snakker om at man kan gradbøje lovgivningen så den passer til ens behov og for godt befindende så er jeg nok meget sort/hvid.

Og det har jo INTET at gøre med om jeg kører for stærkt, laver sort arbejde eller snyder med sociale ydelser. Weee

Det har da ALT med at gøre om du kører for stærkt, laver sort arbejde eller snyder med sociale ydelser. I så fald er du da ikke et hak bedre end de mennesker du sidder og dømmer, når du gradbøjer lovgivningen så den passer til dine egne behov og for dit velbefindende.   :lmao:

Tag nu ikke fejl af at det ikke er noget jeg vil råde nogen til at gøre, men jeg gider bare ikke gøre mig til dommer over en smule civil ulydighed.

Thats all.  :grin:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

• Gæst
« Svar #31 Dato: Juni 14, 2011, 08:22:59 am »
Det er korrekt at det ikke er kørekortet der bestemmer om man er god til at køre MC eller ej. Men jeg synes der mangler et meget væsentligt synspunkt
i denne diskution...sikkerhed for ANDRE trafikkanter!

Det er jo sådan at når man tager et kørekort i dag så skal man igennem noget teori som gør at man som minimum bliver bekendt med vigepligtsregler, betygning
af skilte, bremselængde osv. En person som køre rundt i bil eller på MC uden kørekort og aldrig har lært den "grundlæggende teori" er i mine øjne vanvittig farlig
for sig selv men også for alle andre trafikkanter.

Ja...og så ved jeg godt at der er nogle som tog kørekort for 30 år siden og fik 5 min. teoriundervisning og så var det fint, men sådan var det dengang og man er
heldigvis blevet klogere på teoriundervisning.
« Senest Redigeret: Juni 14, 2011, 11:42:25 am af René T »

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #32 Dato: Juni 14, 2011, 09:19:35 am »
Det er korrekt at det ikke er kørekortet der bestemmer om man er god til at køre MC eller ej.

Nemlig! Man lærer trafikkens regler, og derfor skal man have kortet inden man bevæger sig ud i trafikken.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #33 Dato: Juni 14, 2011, 10:38:40 am »
For mig LYDER det meget som om at nogle af jer siger - hvis du bryder en regel kan du lige så godt bryde dem allesammen, for det gør ikke nogen forskel så... Lige så vel som man kan tolke det der bliver sagt som - hvis du bryder en regel er du ikke et hak bedre end alle de andre der bryder alle de andre regler...

Come on!

Jeg er enig i at det ikke er det faktum om du har et kørekort eller ej der afgør hvor erfaren/dygtig MC-fører du er - det siger jo sig selv... MEN kortet er nu en gang en af grundspillereglerne i det at føre MC og respekten for de paragraffer der omhandler førerretten er grundlaget for sikker trafik!

I forhold til dem måde man sanktionerer folk som IKKE kan finde ud af at køre MC (uden at være til fare for sig selv eller andre) så svarer kørekortet til den brik man rykker rundt med i Matador. Det BURDE være sådan at hvis ikke man har en spillebrik, så spiller man ikke med i spillet. Og nej, man må ikke bruge en ølkapsel!

Det er jo det loven lægger op til... Man burde kunne tage for givet at folk som fører MC har kørekort og politiet burde kunne bruge deres tid på at fange tyveknægte, bandeledere og voldtægtsforbrydere. At sige det er deres job at checke om folk har kørekort er virkeligt kun en alternativ måde at sige man er enig i at politiet skal bruge deres ressourcer på sådan noget pjat... For det ER da på ALLE måder noget pjat!

Hvis man da siger - jamen den lov er latterlig, for den virker ikke - så siger man jo samtidigt også, at vi skal straffe synderne hårdere og bruge magtmidler til at sikre de ikke kører igen (konfiskation af køretøjer etc.). Kørekortsystemet er en at lægge ansvaret for sikker trafik over på befolkningen og hvis folk ikke kan være enige om at respektere det - så må vi jo bare indføre skrappere kontrol og hårdere straffe... JEG VED at ingen af os (mig selv inkl.) er interesseret i den udvikling!  :police: :police: :police:

Desuden...

Det kan godt være at ANSVARSFORSIKRINGEN dækker overfor modparten hvis man kører galt uden kørekort, fordi den er knyttet til køretøjet (IKKE FØREREN). Dog kan man være sikker på at KASKOFORSIKRINGENS dækning IKKE gælder hvis køretøjet føres af en klaphat uden kørekort. Forsikringsselskabet har desuden grundlag for at stævne dig for det beløb der er udbetalt fra ansvarsforsikringen hvis ikke du juridisk set burde have ført køretøjet på offentlig vej.

Det er muligt at der eksisterer et fåtal af garvede MC-rotter som af den ene eller den anden årsag ikke har MC kort .... (hrrr hrmmmmm... TÆNKEPAUSE  :lol:) .... Og de er sikkert meget erfarne og dygtige MC-førere (nogle måske "for" dygtige til at færdes på offentlig vej på en måde som er sikker for alle parter)... At de kører rundt uden kort skal dog ikke på nogen måde legetimere at andre gør det samme - så at bruge dem og deres evne til at vurdere deres egne evner som argument er i mine øjne ikke specielt konstruktivt.

Noget helt andet er at jeg synes det er forkert at forum bliver brugt til at diskutere om det er OK eller forkert at bryde loven (uagtet af hvad vi hver især gør og synes). Den generelle/officielle holdning fra forums side bør ALTID være at vi skal overholde loven!

Jeg ser gerne at folk debaterer politiets evne til at forvalte den gældende lov eller om loven bidraget til trafiksikkerheden - men at diskutere om vi skal overholde den er virkeligt tåbeligt  :loser:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

melander

• Roadracer
« Svar #34 Dato: Juni 14, 2011, 10:50:10 am »
For mig LYDER det meget som om at nogle af jer siger - hvis du bryder en regel kan du lige så godt bryde dem allesammen, for det gør ikke nogen forskel så... Lige så vel som man kan tolke det der bliver sagt som - hvis du bryder en regel er du ikke et hak bedre end alle de andre der bryder alle de andre regler...

Come on!

Jeg er enig i at det ikke er det faktum om du har et kørekort eller ej der afgør hvor erfaren/dygtig MC-fører du er - det siger jo sig selv... MEN kortet er nu en gang en af grundspillereglerne i det at føre MC og respekten for de paragraffer der omhandler førerretten er grundlaget for sikker trafik!

I forhold til dem måde man sanktionerer folk som IKKE kan finde ud af at køre MC (uden at være til fare for sig selv eller andre) så svarer kørekortet til den brik man rykker rundt med i Matador. Det BURDE være sådan at hvis ikke man har en spillebrik, så spiller man ikke med i spillet. Og nej, man må ikke bruge en ølkapsel!

Det er jo det loven lægger op til... Man burde kunne tage for givet at folk som fører MC har kørekort og politiet burde kunne bruge deres tid på at fange tyveknægte, bandeledere og voldtægtsforbrydere. At sige det er deres job at checke om folk har kørekort er virkeligt kun en alternativ måde at sige man er enig i at politiet skal bruge deres ressourcer på sådan noget pjat... For det ER da på ALLE måder noget pjat!

Hvis man da siger - jamen den lov er latterlig, for den virker ikke - så siger man jo samtidigt også, at vi skal straffe synderne hårdere og bruge magtmidler til at sikre de ikke kører igen (konfiskation af køretøjer etc.). Kørekortsystemet er en at lægge ansvaret for sikker trafik over på befolkningen og hvis folk ikke kan være enige om at respektere det - så må vi jo bare indføre skrappere kontrol og hårdere straffe... JEG VED at ingen af os (mig selv inkl.) er interesseret i den udvikling!  :police: :police: :police:

Desuden...

Det kan godt være at ANSVARSFORSIKRINGEN dækker overfor modparten hvis man kører galt uden kørekort, fordi den er knyttet til køretøjet (IKKE FØREREN). Dog kan man være sikker på at KASKOFORSIKRINGENS dækning IKKE gælder hvis køretøjet føres af en klaphat uden kørekort. Forsikringsselskabet har desuden grundlag for at stævne dig for det beløb der er udbetalt fra ansvarsforsikringen hvis ikke du juridisk set burde have ført køretøjet på offentlig vej.

Det er muligt at der eksisterer et fåtal af garvede MC-rotter som af den ene eller den anden årsag ikke har MC kort .... (hrrr hrmmmmm... TÆNKEPAUSE  :lol:) .... Og de er sikkert meget erfarne og dygtige MC-førere (nogle måske "for" dygtige til at færdes på offentlig vej på en måde som er sikker for alle parter)... At de kører rundt uden kort skal dog ikke på nogen måde legetimere at andre gør det samme - så at bruge dem og deres evne til at vurdere deres egne evner som argument er i mine øjne ikke specielt konstruktivt.

Noget helt andet er at jeg synes det er forkert at forum bliver brugt til at diskutere om det er OK eller forkert at bryde loven (uagtet af hvad vi hver især gør og synes). Den generelle/officielle holdning fra forums side bør ALTID være at vi skal overholde loven!

Jeg ser gerne at folk debaterer politiets evne til at forvalte den gældende lov eller om loven bidraget til trafiksikkerheden - men at diskutere om vi skal overholde den er virkeligt tåbeligt  :loser:
  :thumbsup: Og så er den røv vist barberet!
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #35 Dato: Juni 14, 2011, 12:15:25 pm »
 :respekt: Skurk  :thumbsup:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #36 Dato: Juni 14, 2011, 10:11:37 pm »
Jeg har på intet tidspunkt sagt det er ok at bryde loven - jeg brækker mig bare i lårtykke stråler over folk som bliver super forargede over at EN regel bliver brudt, men samtidig selv bryder en masse andre som er mindst lige så meget til fare for andre, som manglende kørekort MÅSKE er.

Selvfølgelig skal vi da allesammen overholde loven - den ser jeg gerne udlevet på næste fællestur...   :lmao:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #37 Dato: Juni 16, 2011, 10:23:16 pm »
Jeg har på intet tidspunkt sagt det er ok at bryde loven - jeg brækker mig bare i lårtykke stråler over folk som bliver super forargede over at EN regel bliver brudt, men samtidig selv bryder en masse andre som er mindst lige så meget til fare for andre, som manglende kørekort MÅSKE er.

Selvfølgelig skal vi da allesammen overholde loven - den ser jeg gerne udlevet på næste fællestur...   :lmao:
kanon ide, husk at se kort inden der køres. ingen kort, spis en is endtil vi er tilbage. :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #38 Dato: Juni 16, 2011, 11:45:51 pm »

kanon ide, husk at se kort inden der køres. ingen kort, spis en is endtil vi er tilbage. :mrgreen:

Kort, det har vi nok alle.......
Men jeg tvivler på at det er det, Sajmon tænker på, men når færdselsloven brydes af en skal han/hun køre ind til siden og blive stående, og selvom personen bliver stående passerer vedkomne ikke start og modtager 200 kr.
 :lmao: :lmao: :lmao:

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

claus 1000 exmc

• Roadracer
    • www.exterminators.dk
« Svar #39 Dato: Juni 17, 2011, 02:36:48 am »
har kun en ting at sige tænk jer om hvad i skriver der kunne jo være folk her inde der arbejder for Bent og Helge
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.

Bane : noget Kawaski

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #40 Dato: Juni 19, 2011, 10:24:18 am »
man kan ikke straffes for kørsel uden kort med tilbagevirkende kraft da det jo kun er skrevet af vedkommende for at virke "interesant" eller holde gryden i kog. :innocent:
bent og helge er forøvrigt travlt optaget af at hente kage til kaffen. :hand:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Sveas glædespige fra Jylland

• Roadracer
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
« Svar #41 Dato: Juni 20, 2011, 03:20:17 am »
Jeg købte fighteren 10 dage før jeg fik kortet.. Så jeg lå og "drønede" frem og tilbage i vores LUKKEDE garageanlæg mere eller mindre hver aften indtil jeg fik kortet.. Det skal lige siges at det var en fin "stribe" hvor man lige med lidt god vilje kunne banke den op i 2. gear inden man skulle bremse ned igen, vende rundt og så tilbage igen.. Drengene jeg delte garage med var da ikke særlig trætte af mig  :innocent:
Kan huske at det da var den fedeste fornemmelse da jeg fik kortet, og kørte ud af garageanlæget for allerførste gang.. direkte ned på tanken for at tanke.. :lmao:

Jeg går ud fra at folk har mc-kort når de kører mc.. Og jeg skal da blankt indrømme at jeg vil sidde og klappe med mine blege bacon-fede fingre hvis de bliver knaldet uden kort..  :loser:
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..