Forfatter Emne: Kørsel uden kort  (Læst 8305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Cobra

• Plastikrocker
Sv: Kørsel uden kort
« Svar #15 Dato: Juni 12, 2011, 09:23:57 pm »
Men samtidig tror jeg de fleste af os herinde kører for hurtigt, ikke sandt?

CarstenM

• Gæst
« Svar #16 Dato: Juni 12, 2011, 09:37:31 pm »
Men samtidig tror jeg de fleste af os herinde kører for hurtigt, ikke sandt?

Jo da, men derfor gør det stadig ikke det lovligt eller kan gradbøjes. Forkert er det og ingen undskyldninger hvis man bliver busted.  :brok:

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #17 Dato: Juni 13, 2011, 12:47:09 am »
Hvis folk har styr på hvad de laver, kan de for min skyld gøre som de vil.

Personligt syntes jeg den kommentar er lettere ****** .. Hvem skal vurdere på om de har styr på det eller ej!?.. Lovgivningen siger man ikke må køre uden kørekort og så er den vist ikke længere. At gradbøje lovgivningen er da  :puke:..

Men det er så bare min mening..  :innocent:

Lovgivningen siger så også at det er forbudt at køre for stærkt, så puds lige glorien bassemand.   :mrgreen:

Som Paw så smukt spørger - hvor går grænsen så for hvad man vil tillade, for din holdning er ret sort / hvid som jeg opfatter den - og det må vel så betyde at du aldrig gør noget ulovligt??

Nej det tænkte jeg nok...   :grin:

Det jeg mener, er at JEG ikke gider dømme folk på om de har et stykke papir på deres MC evner, men på om de er til fare for sig selv og andre eller ej. Kortet er absolut ingen garanti for at man har en SKID styr på noget, ligesom manglen på kortet ej heller er garanti for det modsatte.
Det er efter min mening en smule naivt at tro alle mennesker på MC har kørekort til den, og jeg nemt nævne dig de første 3-4 stykker som jeg uden tøven ville lægge mit liv i hænderne på når det handler om MC kørsel, men som ikke altid har haft MC kort mens de kørte MC på vej.

Det andet må være op til ordensmagten - det er sgu det de får deres løn for...
« Senest Redigeret: Juni 13, 2011, 12:50:49 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

SuneBB

• Søndagskører
  • **
« Svar #18 Dato: Juni 13, 2011, 01:27:55 am »
man har vel gjort så mange ting der ikke var helt efter bogen. personligt har jeg aldrig kørt uden kort og det synes jeg da man skal have, hvis man gerne vil køre mc, jeg ville aldrig lade nogen uden kort få en prøvetur på en cykel jeg skulle sælge. Forstår ikke helt meningen med debatten du skal nok ikke regne med en stående applaus eller en opfordring til at gøre noget ulovligt herindefra, omvendt har de fleste nok overtrådt loven på den ene eller den anden måde, du kan jo lave en anonym afsteming og se hvor mange der har trådt ved siden af.

CarstenM

• Gæst
« Svar #19 Dato: Juni 13, 2011, 02:10:36 am »
Som Paw så smukt spørger - hvor går grænsen så for hvad man vil tillade, for din holdning er ret sort / hvid som jeg opfatter den - og det må vel så betyde at du aldrig gør noget ulovligt??

Ja, hvis du snakker om at man kan gradbøje lovgivningen så den passer til ens behov og for godt befindende så er jeg nok meget sort/hvid.

Og det har jo INTET at gøre med om jeg kører for stærkt, laver sort arbejde eller snyder med sociale ydelser. Weee

Cobra

• Plastikrocker
« Svar #20 Dato: Juni 13, 2011, 08:21:44 am »
man har vel gjort så mange ting der ikke var helt efter bogen. personligt har jeg aldrig kørt uden kort og det synes jeg da man skal have, hvis man gerne vil køre mc, jeg ville aldrig lade nogen uden kort få en prøvetur på en cykel jeg skulle sælge. Forstår ikke helt meningen med debatten du skal nok ikke regne med en stående applaus eller en opfordring til at gøre noget ulovligt herindefra, omvendt har de fleste nok overtrådt loven på den ene eller den anden måde, du kan jo lave en anonym afsteming og se hvor mange der har trådt ved siden af.
Bare lige for at få det på det rene: jeg har skam mit mc kort og jeg kunne aldrig selv finde på at føre et køretøj som jeg ikke havde den rette tilladelse til, det er en ting som ligger meget fjernt for mig at gøre. Til gengæld kører jeg for hurtigt hver dag, ganske bevidst endda, ca. 10 km hurtigere end man må. Jeg er ingen engel.
Jeg var bare nysgerrig ang. dette emne, fordi jeg har fået indtryk af at der er rigtig mange som kører uden det rette pap.

Meningen med debatten? Såmænd ikke andet end at høre folks meninger/holdninger akkurat som i alle andre debatter.  :wink:

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Juni 13, 2011, 12:11:24 pm »
Sprut, coke, amf og en hel masse andre sansenedsættende stoffer er til fare for dig selv og ikke mindst andre.
Det er ulovligt, og ingen herinde kan vel påstå at det er det uden grund.

Et stykke pap som viser at du lovligt må køre på MC giver ingen garanti.
jeg er 45. Havde jeg taget kørekort som 18 årig havde det krævet 2-3 timers undervisning, en mundtlig teoriprøve som kunne sammenlægges med den jeg tog til bil, og så lige lidt frem og tilbage på en vej for at vise at jeg ikke falder af for hver anden meter.
Vupti, jeg var dermed lovlig.

Dertil undlader jeg så at køre efterfølgende og denne herlige pinsedag 2011 låner jeg en MC og triller tur for første gang i 27 år.
Ganske lovligt.
Men hvor mange herinde ville have lyst til at sidde bagpå, ud på de små snoede landeveje ?

Jo, loven kan gradbøjes og bliver det dagligt af os alle.

Lovgivning er nød til at være firkantet og kan ikke undgå at virke uhensigtsmæssig fra tid til anden.

Samfundsnormer som indbrud, vold, seksuel overfald m.m. kan ikke sammenlignes med ovenstående.
Ikke i min verden.

Livet bliver aldrig simpelt, aldrig sort / hvid. Det er alt for kompleks en størrelse til at det kan proppes ned i en lille firkantet kasse hvor alt bare passer som fod i hose.
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #22 Dato: Juni 13, 2011, 12:20:13 pm »
Når vi taler kørekort er vi nød til at skelne mellem om det er en ny første gangs trafikant vi taler om, eller om vi taler om os gamle som kunne trække kortet i en automat.

Starter man i dag, mener jeg helt klart at man skal tage kortet, undervisningen er i den grad blevet lysår bedre. Ja, for den var der jo ikke for 25 år siden.

Vi kender med garanti diverse gamle hønisser, tanter, onkler, bedste forældre fra provinsen, som lovligt må køre, men som ved gud kører bil så man hellere vil gå.
Luk dem ind til København i myldertiden og du er sikret uendelig mange nærdødsoplevelser såfremt du synes dit liv er for kedeligt.
Se det jo lovligt.
Så er alt jo fint, eller er det ?
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Juni 13, 2011, 12:21:26 pm »
Købte mc i april 1998 og kørte da på den, da jeg så kom igang med kortet i juni samme år, var det da på mc ud til kørelæreren. Og der var ingen brok der, andet end jeg nok ikke lige skulle komme på den til køreprøven ;-)
Jeg syntes dog stadigt det er dumt at køre uden at have styrebeviset i orden..
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #24 Dato: Juni 13, 2011, 01:09:08 pm »
Nu er det med styrebrevet vel også i relation til forsikring og dækning af skade(r).
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #25 Dato: Juni 13, 2011, 01:37:01 pm »
hmm,,,   
har kørt på dit og dat inden div kort..
købte som 14-15årig en vw rygbrød med henblik på at gøre den istand....kørte den selv fra sælger til ungdomsskolen i gladsaxe hvor den skulle istandsættes....  fik dog ræset for meget i den på ungdomskolens område så den aldrig blev fixet.
havde en suzuki gs 500 som 16 årig  som jeg fik kørt nogle køre ture på...  byttede den så væk igen..
som 17 årig købte jeg en chrevrolet el-camino...  det var sku usmart...  for dam den var svær at styre  v8 power...powerstyring og så en let røv.....det gav nogle snoreturer... og fik smadret fronten på den v at ramme nogle sten...   min første bøde uden kort...

har efterfølgende kørt mc mange gange med vel 4 bøder...   en gang slap jeg uden bøde,,, da betjenten spørg efter kort fik han det til bil,,,   han tjekkede ikke katogorier...
anden gang jeg forsøgte det nr blev betjenten ret sur og råbte af mig,,,,   du har jo ikke noget mckort...  nej sagde jeg roligt...du spurgte jo også kun efter et kørekort...

dengang lå bøderne mellem 500 til 1000kr...    de er jo strammet gevaldigt op på det........

nå men fik endelig mc kort til mc maj 2007...   så har fuld plade når trailerkort til bus/lastbil er opnået
nu med yamaha fz1 2008

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #26 Dato: Juni 13, 2011, 01:51:37 pm »
Min personlige holdning er at har man ikke pappet, må man holde sig på lukkede områder. Om det så er en MC, lastbil, what ever.
(Dog er der andre regler når man er på tur i forsvarets bus i Kuwait - så må man godt prøve om det der buskort er noget man vil gå efter for at få "pladen fuld"  :innocent: )

Når det så er sagt så går jeg ikke rundt og spørger folk om de har kortet og hvor længe de har haft det osv. Det må være folks egen sag, så længe de køre forsvarligt.
Kender flere der køre/har kørt med lille pap på stor maskine/uden pap over været væsentligt mindre til fare i trafikken end så mange andre jeg kender der har pappet.

Ingen tvivl om det er dumt at køre uden og jeg kvittere ynk over at blive taget på noget man ikke må køre, med en dummeflad over nakken, men bortset fra det. Er man mand nok til at gøre det og mand nok til at tage skraldet - så må man selv ligge og rode med det.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Daniel Laima

• Søndagskører
  • **
« Svar #27 Dato: Juni 13, 2011, 03:29:02 pm »
Hvis folk har styr på hvad de laver, kan de for min skyld gøre som de vil.

Personligt syntes jeg den kommentar er lettere ****** .. Hvem skal vurdere på om de har styr på det eller ej!?.. Lovgivningen siger man ikke må køre uden kørekort og så er den vist ikke længere. At gradbøje lovgivningen er da  :puke:..

Men det er så bare min mening..  :innocent:

x2
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Mr.Bean

• Plastikrocker
« Svar #28 Dato: Juni 13, 2011, 05:09:20 pm »
1 af mine bedste venner som jeg kører meget sammen med
fik sit kørekort til mc for ca 10år siden
Det var da han var udstationeret til USA for Danfos
Det var i en computer simulation både terori op kørerprøve
Pris ca 12 Dolla mener jeg
Det fik han overført til Danmark da de flyttede hjem igen
Og han ku ikke køre MC ,selv med lovlig kørekort
ifølge ham selv
 :mrgreen:
Så jeg ved sku ikke hvad der er bedst

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #29 Dato: Juni 13, 2011, 07:32:06 pm »
Nu er det med styrebrevet vel også i relation til forsikring og dækning af skade(r).
det var også det der ville bekymre mig mest, en gennemsnits personskade koster ca 2 mil og der er kun en til at betale hvis det går galt. (hvis man selv overlever). tænk at skulle betale resten af livet fordi man ikke tog et kort til 10000
kører man uden kort er det førerens (ikke ham fra tyskland) ansvar ene og alene. at blive taget af  :police: er det mindste problem.
ville jeg selv køre uden, aldrig!!!
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr