Forfatter Emne: Kørsel uden kort  (Læst 8310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Cobra

• Plastikrocker
Kørsel uden kort
« Dato: Juni 11, 2011, 07:32:31 pm »
Er der nogle af Jer som har kørt mc før I fik kortet i hus?
Hvad er Jeres holdning til det, er der forskel på om man gør det når man kun står og mangler selve køreprøven før man har kortet eller om man gør det i starten af forløbet når man er ved at tage kortet?

Og hvad med Jer der har købt cyklen før I fik kortet i hus, afprøvede I dyret inden eller tog I bare chancen, at cyklen passede til Jer og ikke fejlede noget?

CarstenM

• Gæst
Sv: Kørsel uden kort
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2011, 07:43:42 pm »

Og hvad med Jer der har købt cyklen før I fik kortet i hus, afprøvede I dyret inden eller tog I bare chancen, at cyklen passede til Jer og ikke fejlede noget?

Jeg kørte min cykel hjem fra Odense før jeg stod med kortet. Havde ikke flere køretimer så tog chancen. Vidste godt det var forkert.

Prøvekørte ikke cyklen så der tog jeg chancen. Om den fejlede noget mente jeg alligevel jeg ikke var i stand til at vudere på kørekort eller ej, så jeg fik lavet en FDM test og betalte mig fra det.

motormouth

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2011, 08:11:53 pm »
Jeg kørte til køretimerne og teoritimerne på min egen MC og parkerede den i en sidegade til Finsensvej. Jeg må dog nok afsløre at det var i 1975, så chancerne for at blive snuppet var meget ringe. :lol:

Mr.Bean

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2011, 08:35:59 pm »

Jeg købte min første mc omkring min 17års fødselsdag 
Mange af mine venner kørte dengang på ulovlig knallert og blev stoppet mange gange og det var dyrt
Derfor købte jeg mig en Mc
En 250cc kawa 3cyl 32hk
det var sjovere og man blev aldrig stoppet hvis man kørte ordenelig
Blev dog stoppet 1gang da mit baglys var røget, det kostede 300kr fordi jeg kørte uden kort
det var i 1974

Mr.Bean

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Juni 11, 2011, 08:40:26 pm »
Havde så også kun 1 køretime til mc
og 3 til bil
kørekort ialt 540kr
Det var tider :D

draugluin

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2011, 09:24:39 pm »
Havde så også kun 1 køretime til mc
og 3 til bil
kørekort ialt 540kr
Det var tider :D

Dengang kunne man købe et vognlæs bismarcksklumper for 540,-

Husum

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Juni 11, 2011, 11:05:35 pm »
Har aldrig kørt helt uden kort, men kørte omkring 9 måneder på stor MC med lille kort. Egentlig utroligt at jeg aldrig blev stoppet, taget i betragtning af at de har hevet mig ind 3 gange de sidste 2 måneder. Det blev jeg så også til sidst, men der havde jeg heldigvis lige taget kontakt til min kørelærer for at komme til stor køreprøve, så fik på magisk vis snakket mig ud af de 5000,-

Vidste godt at det var forkert at køre uden, men da det foregik på en 45-hestes maskine, havde jeg egentlig ikke så dårlig samvittighed.

Jeg synes folk der laver alt muligt andet end at køre bilen når de sidder i den er langt værre, end dem der kører uden kort men kører ordentligt. Men derfor er det jo stadig ikke i orden.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #7 Dato: Juni 12, 2011, 12:57:13 am »
Jeg fik mit MC kort længe før jeg fik bil kortet (MC kort i 1994 til en pris på 2100 kroner med alt), men fik først råd til en gade MC her for 5 år siden.

Jeg har flere gange haft kørt både bil og MC uden kortet, men det er mange år siden.

Hvis folk gør det og ikke har en skid styr på hvad de laver, så bliver jeg sgu gal og så er jeg den første til at melde dem til ordensmagten, ligesom jeg melder spritkørsel uden at blinke med øjnene hvis der er bare så meget som en mistanke fra min side.

Hvis folk har styr på hvad de laver, kan de for min skyld gøre som de vil.

Der er sikkert en eller anden som vil påstå at forsikringen ikke dækker når man mangler kørekortet, men det er altså IKKE tilfældet. Om forsikringen dækker eller ej, handler udelukkende om hvordan et uheld / en ulykke sker og hvad opførsel som er skyld i det - ikke om man har gyldigt kørekort.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
« Svar #8 Dato: Juni 12, 2011, 05:34:38 am »
Jeg kørte MC i 2 år uden styrebrevet.  :lipsrsealed:

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #9 Dato: Juni 12, 2011, 02:00:54 pm »
Selvfølgelig skal man ikke køre noget som helst uden det rette kørekort. I min verden er det idioti på højt plan, og jeg kan ikke lade være med at tænke over, hvor man egentlig sætter grænsen, hvis man synes det er i orden.

Hvad er ellers i orden?

- Spritkørsel?
- Hit-and-run?
- Tyveri?
- Vold?

Find selv på flere...

Tosset tanke! Glem den, og få taget kortet...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #10 Dato: Juni 12, 2011, 03:06:59 pm »
Selvfølgelig skal man ikke køre noget som helst uden det rette kørekort. I min verden er det idioti på højt plan, og jeg kan ikke lade være med at tænke over, hvor man egentlig sætter grænsen, hvis man synes det er i orden.

Hvad er ellers i orden?

- Spritkørsel?
- Hit-and-run?
- Tyveri?
- Vold?

Find selv på flere...

Nu er det ikke pap'et der føre køretøjet, MEN jeg ville personligt heller aldrig føre et køretøj uden de rigtige kvalifikationer. Konsekvenserne kan blive for store..
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

melander

• Roadracer
Kørsel uden kort
« Svar #11 Dato: Juni 12, 2011, 03:38:07 pm »
Hvorfor ikke bare følge de udstukket regler??? Har en studiekammerat der også valgte at købe MC før han havde erhvervet kortet, da "man" bare kunne køre alligevel, som han sagde! Det var vi en del der ikke mente var helt ok, og han stoppede ret hurtigt med at benytte den til og fra studiet.
Nu har han så ikke råd til at tage det (pga af MC købet)og tør desuden (heldigvis) heller ikke bruge MC' en. Må sgu være nederen at være så usmart ;-(
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

V2 virgin

• Gæst
« Svar #12 Dato: Juni 12, 2011, 04:18:20 pm »

Hvad er ellers i orden?

- Spritkørsel?
- Hit-and-run?
- Tyveri?
- Vold?

Find selv på flere...

Paw har en rigtig god pointe her!

Der er sikkert mange, der kan diske op med undskyldninger og bortforklaringer om born to be free og alt det crap, men det er forkert og det er tosset. Skal du køre mc, tager du kortet før du sætter nøglen i tændingen.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Kørsel uden kort
« Svar #13 Dato: Juni 12, 2011, 06:09:26 pm »

Hvad er ellers i orden?

- Spritkørsel?
- Hit-and-run?
- Tyveri?
- Vold?

Find selv på flere...

X 2 man kan ligesom ikke gradbøje...jeg tænker handlig og konsekvens...
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

CarstenM

• Gæst
« Svar #14 Dato: Juni 12, 2011, 09:16:10 pm »
Hvis folk har styr på hvad de laver, kan de for min skyld gøre som de vil.

Personligt syntes jeg den kommentar er lettere ****** .. Hvem skal vurdere på om de har styr på det eller ej!?.. Lovgivningen siger man ikke må køre uden kørekort og så er den vist ikke længere. At gradbøje lovgivningen er da  :puke:..

Men det er så bare min mening..  :innocent: