Forfatter Emne: skille koblingsslaven og pille hastighedssensoren af - Hjælp  (Læst 2275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Basler

• Roadracer
  • Alexander
skille koblingsslaven og pille hastighedssensoren af - Hjælp
« Dato: Juni 08, 2011, 01:38:14 pm »
Hvis i kigger i dette link som er linket til min MC kan i se det sidste billed, der er et flækket dæksel. Det dækker for det lille tandhjul til kæden. Men for at få det af skal jeg fjerne koblingsslaven, er der nogen der ved hvad jeg skal passe på? Vil der ryge olie ud ?

http:/www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=38309&ipc=12727

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Sv: skille koblingsslaven og pille hastighedssensoren af - Hjælp
« Svar #1 Dato: Juni 08, 2011, 01:45:21 pm »
Du kan roligt pille begge dele af uden at der ryger olie ud  :)

Hvad er der sket?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Husum

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2011, 01:47:31 pm »
Ingen olie - du skruer bare

EDIT: Det er garanteret bolten til sensoren der ikke har fået gevind-sikring. Så kan den skrue sig selv ud og flække dækslet.
« Senest Redigeret: Juni 08, 2011, 01:49:15 pm af Husum »
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Basler

• Roadracer
  • Alexander
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2011, 01:56:17 pm »
Okay så selvom det ser ud til at der burde være olie i de der sorte slanger skal jeg ikke være bekymret :)

Hvis der så er en af jer drenge/piger der evt. havde et nyt/brugt dæksel liggende ville jeg da være utroligt glad for en handel der :)
« Senest Redigeret: Juni 08, 2011, 02:01:57 pm af Basler »

Husum

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Juni 08, 2011, 02:01:26 pm »
OBS!

Slangerne er fyldt med væske - og dem må du bestemt ikke pille fra!!

Du skal pille hele koblings-slaven af samlet. Det gør du ved at løsne de 2 bolte den er monteret med - de 2 der er rettet ind mod stellet. Vær opmærksom på at der sidder en 3. "tap" som styr.

Du skal altså IKKE skille slaven ad - tag den af som en samlet del.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Juni 08, 2011, 02:04:21 pm »
OBS!

Slangerne er fyldt med væske - og dem må du bestemt ikke pille fra!!

Du skal pille hele koblings-slaven af samlet. Det gør du ved at løsne de 2 bolte den er monteret med - de 2 der er rettet ind mod stellet. Vær opmærksom på at der sidder en 3. "tap" som styr.

Du skal altså IKKE skille slaven ad - tag den af som en samlet del.

Ha ha ha ja - good point!!!

Så kan du se hvordan det virker når du tager koblingshåndtaget og det hele er adskildt :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4