Forfatter Emne: Parkeringsregler i gård  (Læst 4839 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
Parkeringsregler i gård
« Dato: Maj 29, 2011, 08:43:50 pm »
Hej alle

Et (måske) hurtigt spørgsmål til jer kloge mennesker :-D

Jeg har cyklen stående i gården og har fået besked (fra gårdlauget) på at fjerne den pga brandmyndighederne, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad reglerne egentlig er på området. Jeg har prøvet at tegne gården som cyklen står i, her:

Cyklen står (som man kan se) på et område som ikke bliver brugt til noget og hvor der hverken er cykelstativer, plads til biler (hverken alm eller brandbiler) eller andet, så jeg forstår ikke at brandmyndighederne skulle "brokke" sig.

/bo
MC-løs :-/

melander

• Roadracer
Sv: Parkeringsregler i gård
« Svar #1 Dato: Maj 29, 2011, 08:56:44 pm »
Har fundet et eksempel på nettet der måske hjælper dig lidt til at forstå hvad de mener.  :D

Brandveje
Brandvæsenet skal have muligheder for at kunne udføre rednings- og slukningsarbejde. Derfor skal brandvæsenets køretøjer kunne bringes i en position, hvor de kan operere hensigtsmæssigt.
For det første skal brandvæsenet kunne opmarchere sine køretøjer på befæstet underlag i en afstand fra enhver bygnings adgangsveje på ikke mere end 40 meter.
For det andet skal brandvæsenets drejestige ("stigevogn") kunne rejses til vinduerne i boliger/opholdsrum, hvor vinduernes underkant er beliggende mere end 10,8 meter over terræn, normalt 4. sals højde eller mere. Dette stiller dels krav til arealet foran vinduerne (redningsareal) samt kørevejen dertil (brandvej).

http://www.frederiksberg.dk/Borgerservice/BoligOgMiljo/brandogberedskab/Arrangementerbrandsynogbyggesager/Brandveje.aspx

PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #2 Dato: Maj 29, 2011, 09:13:25 pm »
Hej Bo

Det er som regel gårdlauget eller bestyrelsen som 100% styrer hvad som må stå i en gård... så den er ikke meget længere end det :(

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Maj 29, 2011, 10:23:52 pm »
Hej Bo

Det er som regel gårdlauget eller bestyrelsen som 100% styrer hvad som må stå i en gård... så den er ikke meget længere end det :(

Jeg fik samme melding men var i stand til at smooth-talke gårdlauget som ser igennem fingre med at den holder der af og til (holder for det meste et andet sted).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

• Gæst
« Svar #4 Dato: Maj 30, 2011, 08:06:25 am »
Hej alle

Et (måske) hurtigt spørgsmål til jer kloge mennesker :-D

Jeg har cyklen stående i gården og har fået besked (fra gårdlauget) på at fjerne den pga brandmyndighederne, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad reglerne egentlig er på området. Jeg har prøvet at tegne gården som cyklen står i, her:

Cyklen står (som man kan se) på et område som ikke bliver brugt til noget og hvor der hverken er cykelstativer, plads til biler (hverken alm eller brandbiler) eller andet, så jeg forstår ikke at brandmyndighederne skulle "brokke" sig.

/bo

Da jeg boede i lejlighed havde jeg min mc stående i kælderen. Så var der en beboer der fik ondt i røven af det og klagede til ejendomskontoret. Det resulterede i at jeg
modtog et brev hvori der stor at jeg skulle fjerne min mc pga. brand. Det blev jeg selvfølgelig rasende over og gjorde følgende.

1. Jeg undersøgt reglerne i boligselskabet om der stod noget om at det ikke var tilladt at have mc i kælderen. (det gjorde der ikke)
2. Så kontaktede jeg kommunen og fik en aftale med en som inspicere bygninger for brandrisiko og ejendommens varmemester.

Vi gennemgik kælderen og konklutionen var at der ikke var yderligere brandrisiko ved at have motorcyklen holdene i kælderen, så jeg kunne godt blive holdende.

Jeg synes du skal undersøge sagen med kommune/brandmyndigheder og så tag den derfra. Som i mit tilfælde kan problemet jo godt være en beboer som er sur over at den
står der eller har en idé om at motorcykler brænder hvis de vælter.

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 01, 2011, 01:54:05 pm »
Hej Bo

fuldstændig korrekt.
Uanset hvad brand og kommune må mene såfremt det er en andelsbolig eller ejerboligforening.

Brandmyndigheder kan naturligvis gå ind i sagen, men ikke for at give tilladelse som overskrider ovenstående. Kun forbud.

Og ja, jeg er blevet tvangsforflyttet der hvor jeg bor.
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #6 Dato: Juni 01, 2011, 03:00:21 pm »
Hej Bo

Uden at kende reglerne lyder det som om at det ikke er brandmyndighederne der har bedt om at få din mc fjernet.

Det er nok nærmere en eller flere beboere der er mavesure over at din mc holder der (eller at den larmer før og efter den holder der).

Derfor KUNNE du skrive til brandmyndighederne og høre om det ER dem der har kommet med et påbud.
Når du så måske har fundet ud af at det ikke er dem, kan du sige til gårdlauget at det ikke kan passe at det er pga brandmyndighederne.
Hvad de så siger og gør er usikkert... Men man kunne være heldig at de trak pipen ind, da det de har sagt ikke passer.
Desværre kan de jo så bare sige at du skal fjerne den fordi de siger det :)

Kan godt forstå din irritation - og det havde været federe hvis dem der er generet af det bare sagde det som det var...
men det er der så mange der ikke tør...

Held og lykke med dine naboer
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #7 Dato: Juni 01, 2011, 03:23:29 pm »

Tak! Naboer (overboer) er nogle assholes  :club:
Sidste år fik vi alle besked på at holde i et bestemt hjørne (som jeg altid har parkeret i) af gården, fordi der blev klaget over at der blev kørt for stærkt i gården. Fair nok - en advarsel var åbenbart ikke nok.  :rolleyes:
Nu er vi så blevet smidt ud af gården fordi min overbo synes det lugter og larmer. F$ck U! Så længe den rådne bestyrelse ikke giver mig den garage jeg er berettiget til, og ikke engang svarer på en mail efter en måned selvom de lovede en uge, face-to-face, så bliver jeg sgu holdende! Iøvrigt larmer din hund helt åndssvagt når den galloperer afsted efter bolden, og min lampe ryster faretruende. Og så er der hundehår i både mit soveværelse, stue og køkken fra hver gang du lufter ud, og mit vindue står på klem.   :brok:
Iøvrigt trækker jeg mc'en ind og ud af gården, og starter den først ude på gaden.   (Dagens tip til Bo)

GAAAAAAAAH! Hvor er Dolph når man har brug for ham??  :club:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juni 01, 2011, 04:47:08 pm »

Og så er der hundehår i både mit soveværelse, stue og køkken fra hver gang du lufter ud, og mit vindue står på klem.

Øøøøvv!  :dead:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #9 Dato: Juni 01, 2011, 05:21:50 pm »
Tak for alle svarene - jeg må se om ikke jeg kan "tale" dem til fornuft :D  :innocent: :club:

/bo

Hedo

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Juni 01, 2011, 05:26:36 pm »
GAAAAAAAAH! Hvor er Dolph når man har brug for ham?? 

ULUBULU jeg er jo lige her.  :shock:
(Undskylder på forhånd for SPAM.)

Og for bare at retfærdiggøre dette indlæg, så hader jeg også min overbo.  :evil:
Det er aldrig forsent at opgi'

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juni 01, 2011, 06:16:45 pm »
Det skal så tilføjes at i mit tilfælde blev jeg og 2 andre smidt ud trods ingen af os NOGENSINDE havde kørt eller bare startet motoren i gården.
Vi trak dem ind og ud, netop for ikke at irriterer naboerne.
Lige fedt hjalp det.
 :tie:
SV650S AK47 til gaden

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #12 Dato: Juni 01, 2011, 06:18:51 pm »
Jeg kan vist bare konkludere at alle ikke-mc kørere er nogle idioter  :mrgreen: :mrgreen:

/bo

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juni 01, 2011, 09:47:09 pm »
Jeg kan vist bare konkludere at alle ikke-mc kørere er nogle idioter  :mrgreen: :mrgreen:

/bo

Intet nyt under solen der

:mrgreen:
SV650S AK47 til gaden

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #14 Dato: Juni 01, 2011, 10:38:36 pm »
ULUBULU jeg er jo lige her.  :shock:
(Undskylder på forhånd for SPAM.)

Ja, det må du nok sige ;-)  Her kalder man på Dolph, og så dukker Gollum op  :shocked: :facepalm:   :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(