Forfatter Emne: Jeg er i vildrede...  (Læst 9588 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Sv: Jeg er i vildrede...
« Svar #15 Dato: Maj 27, 2011, 01:00:20 pm »
Jeg har lige købt mig en Hornet pc41 - fremragende cykel!
Den har masser af kræfter til at løfte snuden med standard gearing.
Den er meget styrevillig og virker letkørt i sving.

Affjedringen virker god – den er hårdere sat op end sv’eren.

Topfart kan jo være ligegyldigt på en naked – så længe den er frisk op til 100 km/t  :lmao:

Af med katalysatoren og en ny potte på, så er der mere end rigeligt brøl i 600ccm motoren  :innocent:

Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #16 Dato: Maj 27, 2011, 01:02:04 pm »

Hårdere? Jeg oplevede den egentlig bare som markant bedre. Den virkede smooth og godt sat op til mine ca 70kg..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
« Svar #17 Dato: Maj 27, 2011, 01:08:10 pm »

Hårdere? Jeg oplevede den egentlig bare som markant bedre. Den virkede smooth og godt sat op til mine ca 70kg..

Ja, præcis.
Affjedringen på den sv650-n 99'er jeg havde, var meget blød i affjedringen.
Synes ikke jeg kunne justere den ordentligt ind.

Så det er en helt klar forbedring at komme på Hornet'en  :thumbsup:
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #18 Dato: Maj 27, 2011, 01:22:35 pm »
Er der forresten nogen af jer fra det Jyske der enten har eller kender en med en MT-03? Jeg kunne godt tænke mig at bruge lidt mere tid på den end en kort prøvetur, for jeg er lidt bange for den render tør for kræfter :-)
jep, min kammi har en. Den er altså fantastisk. Han har så gearet den lidt op, da 1 gearet var for kort, og der manglede wheelie kræfter i 2..
Desuden er der kommet leo vince potter på, så den lyder helt fantastisk. Han prøvede uden db-killer, men der larmer den ALT for meget.

Så hvis du kommer mod århus, er jeg sikker på han vil lege med en dag.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Bubbi

• Søndagskører
  • **
« Svar #19 Dato: Maj 27, 2011, 01:30:04 pm »
Jeg tror aldrig jeg kommer på en række-4'er igen. Selvom man sætter en god potte på, lyder og føles det som at sidde på et stort batteri der bare ssssuummmmmmer deruda'. Jeg overvejede også en Hornet, den ser jo fed og brutal ud, meeen den motor er lidt klinisk... Nææh gi' mig det dybe brøl og moment fra en V2'er anyday, eller endda den lækre thumping fra en single, så er der dømt både vibrations-orgasme i klokkeværket og grineflip i hjelmen  :mrgreen:
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

Damage

• Gæst
« Svar #20 Dato: Maj 27, 2011, 01:40:54 pm »
Kan formanden tillade sig at køre på andet end en SV´er...  :mrgreen:

Pas hellere på med den sætning ;)

Kom engang til at skrive herinde om en af "formændene" der kørte på en Kawa... Det var lige før det starte 3 verdenskrig...

Men vi fik den begravet inden våbene kom frem ;)

Det var også bare gas, der er jo mange herinde som køre på andet end SV´er.  :blink:

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Maj 27, 2011, 01:47:39 pm »
jep, min kammi har en. Den er altså fantastisk. Han har så gearet den lidt op, da 1 gearet var for kort, og der manglede wheelie kræfter i 2..
Desuden er der kommet leo vince potter på, så den lyder helt fantastisk. Han prøvede uden db-killer, men der larmer den ALT for meget.

Perfekt.. Jeg er i Århus ca. en gang om ugen, så det er ikke noget problem.. I skulle vel ikke et smut ned til Vagn Jensen til Triumph Road Show på torsdag, vel?
Ole

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #22 Dato: Maj 27, 2011, 04:17:15 pm »

Perfekt.. Jeg er i Århus ca. en gang om ugen, så det er ikke noget problem.. I skulle vel ikke et smut ned til Vagn Jensen til Triumph Road Show på torsdag, vel?
kristi flyvedag? det er da en go ide, jeg hører lige om han har tid.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jens Bjørn

• Roadracer
  • Hvaffor noget rullegrus??
« Svar #23 Dato: Maj 27, 2011, 11:51:15 pm »
Hvad med at komme herover på øen og kigge lidt hos de her aber :

http://www.wrenchmonkees.com/index.html
Nu med Flystøj

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #24 Dato: Maj 28, 2011, 12:06:11 pm »
Nu kender jeg ikke budgettet og ved ikke det store om de maskiner du nævner. Men var forbi den lokale suzukiforhandler og kigge i går og må indrømme GSR750 kunne være et bud på en cykel jeg skulle have et tidspunkt.

En ny potte og en ny nummerpladeholder, så er det vist stort set i mål.  :respekt:
« Senest Redigeret: Maj 28, 2011, 12:09:52 pm af Hippie Hansen »
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #25 Dato: Maj 28, 2011, 12:34:55 pm »
Nu kender jeg ikke budgettet og ved ikke det store om de maskiner du nævner. Men var forbi den lokale suzukiforhandler og kigge i går og må indrømme GSR750 kunne være et bud på en cykel jeg skulle have et tidspunkt.

En ny potte og en ny nummerpladeholder, så er det vist stort set i mål.  :respekt:

Kan ikke forstå at Suzuki ikke har taget den hjem med ABS (den model) !!???  :shock:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #26 Dato: Maj 29, 2011, 11:21:44 am »
Kom engang til at skrive herinde om en af "formændene" der kørte på en Kawa... Det var lige før det starte 3 verdenskrig...

Men vi fik den begravet inden våbene kom frem ;)

Ja, vi var helt bange for du blev så skuffet, du aldrig kom tilbage - men du er her endnu :-)

Det er de små ting vi kommer ud for herinde, men klap på skulderen til os alle. Vi kommer ud med et smil på den anden side :)

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #27 Dato: Maj 29, 2011, 11:23:07 am »
Hej,

Suk. Jeg må lige af med lidt frustrationer, så nu går det ud over jer! :-)

Jeg vil snart have noget andet end min gamle SR500 at trille på. Den er vældig hyggelig og faktisk også ganske morsom på de helt små veje den elendige (eller måske netop derfor) affjedring til trods.

Jeg har så luret på ALT muligt. Fornuften siger mig, jeg skal købe en SV650N. Den kan fås til små penge med ABS og jeg prøvede Blinklys' og den kører jo som man forventer af sådan en. Affjedringen kunne dog være bedre, men det er der råd for.

Jeg er dog en kende lun på Yamaha MT-03 - den er lidt brystsvag, men for h**vede den kører godt på de små veje.. Jeg har så også prøvet en Ducati 696 Monster og den kører aldeles fantastisk! Og til sidst er jeg lidt smålun på en 600 Hornet.. Rigtig fin affjedring og en stærk motor, omend den mangler lidt bund..

Hvad skal jeg gøre? :-) Hjælp! (Nåhh.. I må også gerne bare komme med ideer.. )

Tag den du helst vil have.... Sige på beløbet..... Start maskinen.... Og du er glad :) Det er ikke  så svært ;)

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #28 Dato: Maj 29, 2011, 11:41:55 am »
Kan ikke forstå at Suzuki ikke har taget den hjem med ABS (den model) !!???  :shock:

Det handler helt og aldeles om pris. Det danske bil- og mc-marked er så hårdt påvirket af vores afgifter, at prisen bliver den væsenligste faktor, når der handles mc - så sikkerhedsudstyr fravælges lystigt for at spare penge..
Ole

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #29 Dato: Maj 29, 2011, 11:43:45 am »
Tag den du helst vil have.... Sige på beløbet..... Start maskinen.... Og du er glad :) Det er ikke  så svært ;)

Må jeg låne dit dankort? =)
Ole