Forfatter Emne: Jeg er i vildrede...  (Læst 9597 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Jeg er i vildrede...
« Dato: Maj 27, 2011, 10:51:22 am »
Hej,

Suk. Jeg må lige af med lidt frustrationer, så nu går det ud over jer! :-)

Jeg vil snart have noget andet end min gamle SR500 at trille på. Den er vældig hyggelig og faktisk også ganske morsom på de helt små veje den elendige (eller måske netop derfor) affjedring til trods.

Jeg har så luret på ALT muligt. Fornuften siger mig, jeg skal købe en SV650N. Den kan fås til små penge med ABS og jeg prøvede Blinklys' og den kører jo som man forventer af sådan en. Affjedringen kunne dog være bedre, men det er der råd for.

Jeg er dog en kende lun på Yamaha MT-03 - den er lidt brystsvag, men for h**vede den kører godt på de små veje.. Jeg har så også prøvet en Ducati 696 Monster og den kører aldeles fantastisk! Og til sidst er jeg lidt smålun på en 600 Hornet.. Rigtig fin affjedring og en stærk motor, omend den mangler lidt bund..

Hvad skal jeg gøre? :-) Hjælp! (Nåhh.. I må også gerne bare komme med ideer.. )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Nyrup

• Plastikrocker
Sv: Jeg er i vildrede...
« Svar #1 Dato: Maj 27, 2011, 11:02:40 am »
Hej,

Suk. Jeg må lige af med lidt frustrationer, så nu går det ud over jer! :-)

Jeg vil snart have noget andet end min gamle SR500 at trille på. Den er vældig hyggelig og faktisk også ganske morsom på de helt små veje den elendige (eller måske netop derfor) affjedring til trods.

Jeg har så luret på ALT muligt. Fornuften siger mig, jeg skal købe en SV650N. Den kan fås til små penge med ABS og jeg prøvede Blinklys' og den kører jo som man forventer af sådan en. Affjedringen kunne dog være bedre, men det er der råd for.

Jeg er dog en kende lun på Yamaha MT-03 - den er lidt brystsvag, men for h**vede den kører godt på de små veje.. Jeg har så også prøvet en Ducati 696 Monster og den kører aldeles fantastisk! Og til sidst er jeg lidt smålun på en 600 Hornet.. Rigtig fin affjedring og en stærk motor, omend den mangler lidt bund..

Hvad skal jeg gøre? :-) Hjælp! (Nåhh.. I må også gerne bare komme med ideer.. )

Jeg tog kørekort på en ducati monster 696, og det var en for fed maskine. Den er dog i en lidt for høj prisklasse, men skulle jeg vinde lidt i lotto ville jeg gå på sådan en. Så den kan jeg godt forstå du gerne vil have.
Ja jeg har ikke nogle ideer, ville bare lige dele min begejstring for den lille itali'æner!
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

Sortberg

• Roadracer
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
« Svar #2 Dato: Maj 27, 2011, 11:06:55 am »
 Og til sidst er jeg lidt smålun på en 600 Hornet.. Rigtig fin affjedring og en stærk motor, omend den mangler lidt bund..

Gear den ned, så du vidst godt på vej

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: Maj 27, 2011, 11:22:52 am »
Kan formanden tillade sig at køre på andet end en SV´er...  :mrgreen:

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #4 Dato: Maj 27, 2011, 11:46:13 am »
Hvad med en Yams TDM850 eller 900? Er de for store/dyre? Jeg kunne forestille mig at 850'eren efterhånden må være nede i pris.  Jeg er selv lummer i trussen på en TRX850, men jeg kan ikke helt huske om TDM'en har samme fantastiske motor med drejet krumtap (de første årgange har i hvert fald ikke!).
Hvad med en Honda Transalp? Jeg tænker at du gerne vil have noget med oprejst kørestilling, men jeg ved ikke om den lange affjedring er noget for dig?
Ellers er der jo også Kwakizaki'z ER-6 som Paw roser stort ift SV650. Jeg har kørt en uge på den i Spanien, og den kører ganske glimrende på de snoede bjergveje!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #5 Dato: Maj 27, 2011, 11:50:14 am »
Triumph Street Triple kunne også være et bud.  :evil:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #6 Dato: Maj 27, 2011, 11:53:23 am »

JAAAAAAAAAAA!   :D    Men for   :tie:  den er dyr i forhold til konkurrenterne (selvom nogle vil mene at den ingen konkurrenter har)!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Maj 27, 2011, 11:57:14 am »

JAAAAAAAAAAA!   :D    Men for   :tie:  den er dyr i forhold til konkurrenterne (selvom nogle vil mene at den ingen konkurrenter har)!
Men Ole er jo rig, for han har ikke skrevet en maks pris på, så det er jo ikke noget problem.  :innocent: :blink:

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Maj 27, 2011, 11:58:11 am »
Kunne det forresten ikke være en sv1000and???  :huh:

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #9 Dato: Maj 27, 2011, 12:27:04 pm »

Pas hellere på med den sætning ;)

Kom engang til at skrive herinde om en af "formændene" der kørte på en Kawa... Det var lige før det starte 3 verdenskrig...

Men vi fik den begravet inden våbene kom frem ;)

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Maj 27, 2011, 12:39:38 pm »

Det kan han helt og aldeles selv bestemme.. :-) Det er vist efterhånden 3 år siden, jeg solgte den, såhh... Jeg kunne selvfølgelig bare have lukket svrider.dk i samme omgang, meeeen det ville alligevel være synd for jer. Jeg er vist også mere selvudnævnt diktator end formand :P
Ole

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Maj 27, 2011, 12:40:25 pm »
Kom engang til at skrive herinde om en af "formændene" der kørte på en Kawa... Det var lige før det starte 3 verdenskrig...

Men vi fik den begravet inden våbene kom frem ;)

Ja, vi var helt bange for du blev så skuffet, du aldrig kom tilbage - men du er her endnu :-)
Ole

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Maj 27, 2011, 12:42:50 pm »

Suk.. Der er Triumph Days hos Vagn Jensen i næste uge, og de har hele programmet med. Problemet med at prøve en Street Triple er, at jeg er 100% sikker på den kører tosset godt - og så får man jo pludselig behov =)

SV1000 har jeg også overvejet - de bliver jo efterhånden foræret væk, men det kommer også lidt an på forsikringen.
Ole

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Maj 27, 2011, 12:44:31 pm »
Jeg tog kørekort på en ducati monster 696, og det var en for fed maskine. Den er dog i en lidt for høj prisklasse, men skulle jeg vinde lidt i lotto ville jeg gå på sådan en. Så den kan jeg godt forstå du gerne vil have.
Ja jeg har ikke nogle ideer, ville bare lige dele min begejstring for den lille itali'æner!

Det er dyr ja, ingen tvivl om det. Den har karakter og er hamrende flot.. Eneste problem med 696'eren er at 796'eren har monobagsvinger! :-) (Den koster så 160K i stedet.. suk)
Ole

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Maj 27, 2011, 12:45:35 pm »
Er der forresten nogen af jer fra det Jyske der enten har eller kender en med en MT-03? Jeg kunne godt tænke mig at bruge lidt mere tid på den end en kort prøvetur, for jeg er lidt bange for den render tør for kræfter :-)
Ole