Forfatter Emne: Powercommander / pipecross - SV1000 S  (Læst 13722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Marstrand

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Dato: Maj 24, 2011, 01:32:23 am »
Hej

Jeg står og skal have power commander og pipecross filter  på min SV1000 s model 2007. Er der nogle der har en billig powercommander til salg eller ved hvor det er billigst at købe henne? Jeg er selv meget snild på fingerne så jeg regner selv med at jeg kan montere dette. -  Dog får jeg den ruller efterfølgende af en erfarende. Kender I nogle der kan anbefales i nærheden af Esbjerg.

Ligeledes vil jeg hører om der er nogle der har nogle erfaring med at få sådan en ombygning lavet i tyskland? Har koster det?

Mvh MM


Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #2 Dato: Maj 24, 2011, 09:44:31 am »
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm    (Hvis den skal være ny)

Hvorfor egentlig pipercross filter?

Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #3 Dato: Maj 24, 2011, 11:12:22 am »
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm    (Hvis den skal være ny)

Hvorfor egentlig pipercross filter?

Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).

?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra...  :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen  :blink: (E-Dot laver det bla.)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #4 Dato: Maj 24, 2011, 11:40:50 am »
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm    (Hvis den skal være ny)

Hvorfor egentlig pipercross filter?

Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).

?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra...  :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen  :blink: (E-Dot laver det bla.)

Aaarh...

Tag en gang og læs på DOT-Engineerings egen hjemmeside:

http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849

Eller kig her:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371

Jeg skal ikke kunne afvise om K&N har fået lavet noget lignende efterhånden - men det havde de ikke da jeg fik ordnet min gamle SV1000S.

::EDIT::

Lige en indskydelse - jeg havde forresten K&N filter på min gamle inden jeg fik PiperX - det var et indsatsfilter til den originale luftfilterkasse. Kan som sagt ikke afvise at de har fundet på noget a'la PiperX men kan ikke finde det på Google.
« Senest Redigeret: Maj 24, 2011, 11:45:26 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #5 Dato: Maj 24, 2011, 02:01:44 pm »
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm    (Hvis den skal være ny)

Hvorfor egentlig pipercross filter?

Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).

?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra...  :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen  :blink: (E-Dot laver det bla.)

Aaarh...

Tag en gang og læs på DOT-Engineerings egen hjemmeside:

http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849

Eller kig her:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371

Jeg skal ikke kunne afvise om K&N har fået lavet noget lignende efterhånden - men det havde de ikke da jeg fik ordnet min gamle SV1000S.

::EDIT::

Lige en indskydelse - jeg havde forresten K&N filter på min gamle inden jeg fik PiperX - det var et indsatsfilter til den originale luftfilterkasse. Kan som sagt ikke afvise at de har fundet på noget a'la PiperX men kan ikke finde det på Google.

Jep jep??? Men det laver vel ikke om på at E-Dot montere K&N filtre på deres cykler? Den i Haslev gør, bla. Kan godt se de har beskrevet et pipercross filter skurk ;)
Men der er ikke forskel på pipercross og K&N ved ydelsen, og de bliver monteret på nøjagtig samme måde  :lol:
E-dot har jo feks ikke en pipercross stand på diverse udstillinger (efter hvad jeg ved), men derimod har de en K&N stand, hvor der er test og det hele. (siger ikke K&N er bedre)
« Senest Redigeret: Maj 24, 2011, 02:04:05 pm af Sortberg »

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #6 Dato: Maj 24, 2011, 03:02:15 pm »
http://123mc.dk/findparts/viewAd.php?directlinkID=845
http://www.power-commander-shop.com/010.140@324-411-00/Power-Commander-Suzuki-SV-1000.htm    (Hvis den skal være ny)

Hvorfor egentlig pipercross filter?

Fordi PiperX Stg. 2 er mere end bare et filter - der fjerner man halvdelen (oversiden) af luftfilterkassen og erstatter den med en alu-ramme som filteret ligger i. Hensigten er at øge air-flow til filteret... K&N er "bare" et filter der passer i standard luftboksen men har højere air-flow end det fra Suzuki og som kan vaskes/genbruges).

?? Ej det passer bestemt ikke og langt fra...  :wink:
K&N er da med alu-ramme, hvor du fjerner den øverste del af luftfilterkassen, og den hiver derved luft under tanken.. Uden topboksen  :blink: (E-Dot laver det bla.)

Aaarh...

Tag en gang og læs på DOT-Engineerings egen hjemmeside:

http://www.dot-e.dk/news/produkt/pipercross/ProBes.2004-06-11.2849

Eller kig her:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.msg118371#msg118371

Jeg skal ikke kunne afvise om K&N har fået lavet noget lignende efterhånden - men det havde de ikke da jeg fik ordnet min gamle SV1000S.

::EDIT::

Lige en indskydelse - jeg havde forresten K&N filter på min gamle inden jeg fik PiperX - det var et indsatsfilter til den originale luftfilterkasse. Kan som sagt ikke afvise at de har fundet på noget a'la PiperX men kan ikke finde det på Google.

Jep jep??? Men det laver vel ikke om på at E-Dot montere K&N filtre på deres cykler? Den i Haslev gør, bla. Kan godt se de har beskrevet et pipercross filter skurk ;)
Men der er ikke forskel på pipercross og K&N ved ydelsen, og de bliver monteret på nøjagtig samme måde  :lol:
E-dot har jo feks ikke en pipercross stand på diverse udstillinger (efter hvad jeg ved), men derimod har de en K&N stand, hvor der er test og det hele. (siger ikke K&N er bedre)

Geeeez.... Time out!

Det var Ove Bang himself fra ... DOT-E .... som lavede min cykel og jeg har skam også besøgt ham i Haslev ved flere lejligheder - samme sted som du har fået modded/rullet din og hvor de har K&N diller daller hængende over det hele. Alligevel var det den gang (2005/2006) et PiperX filter han smed i fordi der ikke fandtes et K&N filter med samme innovative design efter hans eget udsagn.

Men jeg har lige kigget på hans egen cykel (han kører tilfældigvis SV1000) og ser at de har fundet på noget de kalder DOT-E Stage 2 ramme. Lur mig om ikke de har kopieret rammen fra et PiperX filter og tilpasset den til et K&N filter?!

Oves egen cykel: http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=34826

Ikke desto mindre er jeg MEGET nysgerrig for at se hvordan det ser ud det han har sat i din cykel. For ej heller på K&Ns egen hjemmeside fører de et filter med alu-ramme til SV1000 - dette er det eneste:

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=SU-6503

Så kan du tage et billede???
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #7 Dato: Maj 24, 2011, 03:43:38 pm »
Ja naturligvis :) jo jo kender godt hans cykel, og det også k&n han har på, så det i torsdags da vi pillede med den. Skal nok tage billede når jeg får sat det på den nye jeg henter i morgen ;)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #8 Dato: Maj 25, 2011, 11:08:49 pm »
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.

/Ove.


Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på


skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #9 Dato: Maj 26, 2011, 04:16:43 pm »
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.

/Ove.


Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på

Stenet - han sagde præcis det modsatte til mig da han solgte mig et PiperX filter i forbindelse med at han rullede min cykel (hvor der i forvejen sad et K&N filter i).

Så må der da være sket et eller andet i forhold til deres produktudvikling siden da - for ellers har han stukket en af os en lodret løgn (sikkert mig - fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere). Under alle omstændigheder fandtes der ikke K&N filtre med aluramme da jeg fik min cykel rullet. Så det kan måske være forklaringen?

Jeg undrer mig dog stadigvæk over at der ikke findes et K&N filter som passer beskrivelsen på K&Ns egen hjemmeside. Så det ville da være interessant at vide om den der stage 2 ramme er noget de selv har snedkereret.

Hvor meget giver du for filter + ramme alene?

Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se billedet!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #10 Dato: Maj 26, 2011, 05:14:52 pm »
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.

/Ove.


Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på

Stenet - han sagde præcis det modsatte til mig da han solgte mig et PiperX filter i forbindelse med at han rullede min cykel (hvor der i forvejen sad et K&N filter i).

Så må der da være sket et eller andet i forhold til deres produktudvikling siden da - for ellers har han stukket en af os en lodret løgn (sikkert mig - fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere). Under alle omstændigheder fandtes der ikke K&N filtre med aluramme da jeg fik min cykel rullet. Så det kan måske være forklaringen?

Jeg undrer mig dog stadigvæk over at der ikke findes et K&N filter som passer beskrivelsen på K&Ns egen hjemmeside. Så det ville da være interessant at vide om den der stage 2 ramme er noget de selv har snedkereret.

Hvor meget giver du for filter + ramme alene?

Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se billedet!
Skurk du har ikke meget til overs for ham der????????
 Nu var det garanteret sådan, ret mig hvis det forkert, at dengang du fik sat dit pipercross på, var der IKKE stage to ramme til K&N, og pipercross derved gav mere "sug", om rammen er en de selv har udviklet kan da sagtens tænkes, det er en aluramme der bliver spændt rundt på filtret, det bliver sat på i næste uge. Melander har det også på så vidt jeg husker?
Nu er det sådan, at E-dot/Ove selv udvikler/videreudvikler mange af de ting der bliver sat på inklusiv PC, K&N, og de piller ved motoren bla på SVérne, og laver nok noget man ikke lige kan få at vide, med mindre man er gift med ham. Ved han har udviklet/videreudviklet luftfiltre til diverse motocross køre, og andre baneracere, så kunne sagtens tænke at K&N at rammen er "hjemmelavet", men derfra og så til at sige han sælger dig pipercross for at få det sidste væk, trods K&N er bedst?? Så tror jeg da man skal finde en anden at få kørt sin SV til af, hvis tilliden kan lægge på sådan et lille sted.....  :wink:
PS... Ingen sure miner ADMIN  :respekt:

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #11 Dato: Maj 26, 2011, 06:14:07 pm »
Pipercross er et mekanisk filter og K&N er et elektrostatisk filter.
K&N giver det bedste luftflow til motoren.
K&N er bedst.

/Ove.


Skal nok tage billede så du kan se rammen der skrues på

Stenet - han sagde præcis det modsatte til mig da han solgte mig et PiperX filter i forbindelse med at han rullede min cykel (hvor der i forvejen sad et K&N filter i).

Så må der da være sket et eller andet i forhold til deres produktudvikling siden da - for ellers har han stukket en af os en lodret løgn (sikkert mig - fordi det betød at han kunne sælge et PiperX filter mere). Under alle omstændigheder fandtes der ikke K&N filtre med aluramme da jeg fik min cykel rullet. Så det kan måske være forklaringen?

Jeg undrer mig dog stadigvæk over at der ikke findes et K&N filter som passer beskrivelsen på K&Ns egen hjemmeside. Så det ville da være interessant at vide om den der stage 2 ramme er noget de selv har snedkereret.

Hvor meget giver du for filter + ramme alene?

Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se billedet!
Skurk du har ikke meget til overs for ham der????????
 Nu var det garanteret sådan, ret mig hvis det forkert, at dengang du fik sat dit pipercross på, var der IKKE stage to ramme til K&N, og pipercross derved gav mere "sug", om rammen er en de selv har udviklet kan da sagtens tænkes, det er en aluramme der bliver spændt rundt på filtret, det bliver sat på i næste uge. Melander har det også på så vidt jeg husker?
Nu er det sådan, at E-dot/Ove selv udvikler/videreudvikler mange af de ting der bliver sat på inklusiv PC, K&N, og de piller ved motoren bla på SVérne, og laver nok noget man ikke lige kan få at vide, med mindre man er gift med ham. Ved han har udviklet/videreudviklet luftfiltre til diverse motocross køre, og andre baneracere, så kunne sagtens tænke at K&N at rammen er "hjemmelavet", men derfra og så til at sige han sælger dig pipercross for at få det sidste væk, trods K&N er bedst?? Så tror jeg da man skal finde en anden at få kørt sin SV til af, hvis tilliden kan lægge på sådan et lille sted.....  :wink:
PS... Ingen sure miner ADMIN  :respekt:
Har kun ros til overs for Ove(E-dot). Han ved hvad han laver.
Skurk: Du kan ikke blive ved med at være sur over han drænede dit SVin for benz, så du måtte lokke en lokal bonde mand til at tømme plæneklipperen (ellers en ret morsom historie) :-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #12 Dato: Maj 26, 2011, 06:56:50 pm »
Uanset hvad, er det jo ikke rocket science at købe en PX ramme og lave en kopi - endsige bruge den på KN filteret.   :mrgreen:

Hvor han har fået den fra, er jo som sådan ligemeget - bare det virker og brøler godt.  :evil:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #13 Dato: Maj 26, 2011, 07:04:13 pm »
Uanset hvad, er det jo ikke rocket science at købe en PX ramme og lave en kopi - endsige bruge den på KN filteret.   :mrgreen:

Hvor han har fået den fra, er jo som sådan ligemeget - bare det virker og brøler godt.  :evil:
Lige nøjagtigt... Nu var det heller ikke kun rammen jeg tænkte på....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Powercommander / pipecross - SV1000 S
« Svar #14 Dato: Maj 26, 2011, 07:56:50 pm »
Nu var det garanteret sådan, ret mig hvis det forkert, at dengang du fik sat dit pipercross på, var der IKKE stage to ramme til K&N, og pipercross derved gav mere "sug", om rammen er en de selv har udviklet kan da sagtens tænkes, det er en aluramme der bliver spændt rundt på filtret, det bliver sat på i næste uge.

Exactly - det var lige præcis det jeg skrev i min sidste post  :wink:

Skurk du har ikke meget til overs for ham der????????
Du kan ikke blive ved med at være sur over han drænede dit SVin for benz, så du måtte lokke en lokal bonde mand til at tømme plæneklipperen (ellers en ret morsom historie) :-)

 :lol: Så misforstår i mig - igennem hele tråden har jeg blot været dybt forundret over at jeg har fået det stik modsatte at vide fra samme person da jeg købte "det samme" af ham for 5 år siden. Som det fremgår af min egen tråd om mit eget SV1000-projekt var jeg utroligt tilfreds med resultaterne af hans arbejde. Han er helt klart stadigvæk mit førstevalg når det kommer til Dynojet produkter (PC3 etc.). Jeg regner med at give min nye SV hele omgangen hos ham senere på året eller når den næste sæson starter.

Af samme årsag er det MEGET interessant at finde ud af HVORFOR Sortberg og jeg har fået to forskellige ting at vide dengang og nu - NETOP så alle på forum (og jeg) kan blive klogere. Især når det viser sig at DOT-E sandsynligvis selv har udviklet halvdelen af løsningen selv når ikke et lignende produkt findes hos K&N.

Det er da rasende interessant! Mudderkasteri og bagtalelse hører hjemme på MCG, har ALDRIG været stilen på SVrider og det er bestemt ikke det der driver min interesse  :D Det må i virkelig forstå!

Som Melander selv siger er det med benzinen bare en sjov historie og har ikke noget med sagen at gøre...

...

Nå ja, en sidste ting. Det hedder altså DOT-E ikke E-Dot... DOT-E er en forkortelse for Dansk Off-road Teknik som senere blev tilføjet "Engineering". Lidt dobbelt-konfekt når man ved hvad DOT står for  :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4