Forfatter Emne: MC ramt af Tysker  (Læst 3794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
MC ramt af Tysker
« Dato: Maj 22, 2011, 03:05:03 pm »
Jeg personligt krydser fingre for, at de klare den.

Det kan ikke opfordres nok til, at regne med bilister køre i deres egen lille verden. Så vær opmærksom.

her er linket http://ekstrabladet.dk/112/article1558534.ece

Af tilstanden af den mc, har det været et sindsygt sammenstød. Den mc er total skadet.!
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #1 Dato: Maj 22, 2011, 11:19:59 pm »
Kørte hjem fra Svendborg MC i fredags, kørte ruten, Svendborg-Fåborg-Assens... total lækre veje! Men mødte desværre også en der var pløjet ned af en bil..... Imellem svendborg og fåborg.... Så ikke ret godt ud ! Og vedkommende havde endda en gul reflexvest på......
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #2 Dato: Maj 22, 2011, 11:32:33 pm »
Kørte hjem fra Svendborg MC i fredags, kørte ruten, Svendborg-Fåborg-Assens... total lækre veje! Men mødte desværre også en der var pløjet ned af en bil..... Imellem svendborg og fåborg.... Så ikke ret godt ud ! Og vedkommende havde endda en gul reflexvest på......

... som INTET hjælper på synligheden, da der er kåbe, tank, tasker, forlygte og alverdens andre ting i vejen for at folk ser den...

Det er sgu surt...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #3 Dato: Maj 22, 2011, 11:53:59 pm »
Kørte hjem fra Svendborg MC i fredags, kørte ruten, Svendborg-Fåborg-Assens... total lækre veje! Men mødte desværre også en der var pløjet ned af en bil..... Imellem svendborg og fåborg.... Så ikke ret godt ud ! Og vedkommende havde endda en gul reflexvest på......

... som INTET hjælper på synligheden, da der er kåbe, tank, tasker, forlygte og alverdens andre ting i vejen for at folk ser den...

Det er sgu surt...

Har jeg nogensinde påstået det?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #4 Dato: Maj 23, 2011, 12:51:13 pm »
Har jeg nogensinde påstået det?
Det måtte du ellers gerne. Personligt har jeg fået tilkendegivet at jeg var meget nemmere at se, når jeg har haft gul vest på. Men folk har så mange gode undskyldninger, når de skal retfærdiggøre, hvorfor netop de ikke skal køre med sikkerhedsudstyr.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #5 Dato: Maj 23, 2011, 01:20:12 pm »
... og her er i øvrigt en tegning af en 180 cm høj mand på en nøgen 1000 (fra http://cycle-ergo.com). Dækker tanken for hans overkrop? Nej, vel.


Hvis du kører Goldwing, så kan vi snakke om det.

Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #6 Dato: Maj 23, 2011, 02:07:55 pm »
Sindsygt hvad man kan lave i photoshop nu til dags...  :shock: :shock: :shock: :shock: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #7 Dato: Maj 23, 2011, 02:12:05 pm »
Det måtte du ellers gerne. Personligt har jeg fået tilkendegivet at jeg var meget nemmere at se, når jeg har haft gul vest på. Men folk har så mange gode undskyldninger, når de skal retfærdiggøre, hvorfor netop de ikke skal køre med sikkerhedsudstyr.
Jeg er imod gule/neongrønne veste 8)
Når jeg ser en gul/grøn farve i trafikken bliver jeg extra opmærksom, det er fordi jeg regner med at det er snupperJensen eller en arbejdsmand (m/k).
Når eller hvis det bliver lovbefalet at alle mc'ister - knallertkørere - scooterfjæs skal køre med gul/neongrøn vest, vil det blive så almindeligt i trafikken at ingen ser dem -  :dead:

Een ting er at jeg skal køre med hat - no problemo, det har jeg (næsten) altid gjort. Men staten skal f.... ikke bestemme hvad for noget tøj jeg skal køre i  :brok:
Det skal måske lige siges at jeg kører med vest på min arbejdsplads (lufthavnen) Men det er nemlig en arbejdsplads  8) ligesom man bruger hjelm på en byggeplads.
Og den vest ryger af ligeså snart jeg er ude for porten  :mrgreen:

Bare kald det en dårlig undskyldning, jeg kan leve med det  :D
 
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #8 Dato: Maj 23, 2011, 04:07:17 pm »
Det måtte du ellers gerne. Personligt har jeg fået tilkendegivet at jeg var meget nemmere at se, når jeg har haft gul vest på. Men folk har så mange gode undskyldninger, når de skal retfærdiggøre, hvorfor netop de ikke skal køre med sikkerhedsudstyr.
Jeg er imod gule/neongrønne veste 8)
Når jeg ser en gul/grøn farve i trafikken bliver jeg extra opmærksom, det er fordi jeg regner med at det er snupperJensen eller en arbejdsmand (m/k).
Når eller hvis det bliver lovbefalet at alle mc'ister - knallertkørere - scooterfjæs skal køre med gul/neongrøn vest, vil det blive så almindeligt i trafikken at ingen ser dem -  :dead:

Een ting er at jeg skal køre med hat - no problemo, det har jeg (næsten) altid gjort. Men staten skal f.... ikke bestemme hvad for noget tøj jeg skal køre i  :brok:
Det skal måske lige siges at jeg kører med vest på min arbejdsplads (lufthavnen) Men det er nemlig en arbejdsplads  8) ligesom man bruger hjelm på en byggeplads.
Og den vest ryger af ligeså snart jeg er ude for porten  :mrgreen:

Bare kald det en dårlig undskyldning, jeg kan leve med det  :D

Har samme indstilling til gule veste på 2 hjulede  :dead:
Jeg skal osse rende rundt i en antistatisk "high visibility" vest 37 timer om ugen, og det må sgu være nok !

Olfert, hils forresten Gert Madsen fra mig ude i Kastrup, hvis du kender ham (sindig Nordjyde...)
Bare hils fra Sperik, så ved han hvem det er ;-)
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #9 Dato: Maj 24, 2011, 07:06:51 am »
Når jeg ser en gul/grøn farve i trafikken bliver jeg extra opmærksom....
Taadaaaa.... præcist formålet med vesten  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #10 Dato: Maj 24, 2011, 09:20:58 am »
Når jeg ser en gul/grøn farve i trafikken bliver jeg extra opmærksom....
Taadaaaa.... præcist formålet med vesten  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
Hehe ja da  :lol: men hvis du læser lidt videre.......... Når trafikbilledet flyder over med gule veste bliver de usynlige, så er ideen ligesom væk.
Istedet burde man køre med omtanke, se lidt længere frem i trafikken - samt betragte alle andre trafikkanter som blinde spassere. Det har da holdt mig fra skadestuen i en 30 års tid  :D
Og så synes jeg vi skal lade dem som arbejder i trafikken om at gå klædt i gult.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

SValle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #11 Dato: Maj 24, 2011, 09:50:16 am »
Jeg har lidt svært ved at lure de der gule reflexveste. Den har vel ikke sin store betydning når bilen kommer fra en sidevej (mange mc-uheld omhandler biler fra sideveje).. Så rammer lyset fra bilen jo aldrig mc 'isten? Eller er jeg helt gal på den her?

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: MC ramt af Tysker
« Svar #12 Dato: Maj 24, 2011, 10:59:16 am »
Jeg har lidt svært ved at lure de der gule reflexveste. Den har vel ikke sin store betydning når bilen kommer fra en sidevej (mange mc-uheld omhandler biler fra sideveje).. Så rammer lyset fra bilen jo aldrig mc 'isten? Eller er jeg helt gal på den her?
De gule veste er synlige i trafikken (endnu  :mrgreen: ) Det der med at blive totalt overset sker også for strissere og vejarbejdere. Der er vi nok ovre i blinde spassere, var det ikke for et par uger siden at en redningsarbejder blev kørt ned på Hillerød motorvejen, mens han var ved at udføre sit arbejde ?
 :shock: Prøv lige at overse ambulancer, brandbiler og skiltevogne, med tilsammen 50 blå blink og ligeså mange gule veste  :shock:
Lettere overdrevet måske   8)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta