Forfatter Emne: Benzinmængde når benzinlampen lyser  (Læst 9290 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Benzinmængde når benzinlampen lyser
« Dato: Maj 19, 2011, 08:39:00 am »
Hej SV'ere

Jeg er ret ny på sådan et kilosvin, og jeg er meget i tvivl om hvornår benzinlampen begynder at lyse, eller nærmere, hvor langt jeg har bagefter.

På en lang tur hjem fra Jylland, begyndte den at lyse efter ca. 200 km. Efterfølgende har jeg kørt en del bykørsel, og så begynder den at lyse ved ca. 120 km.

Jeg mener at have læst at der er 17 liters tank, men jeg kan kun tanke omkring 11 på når jeg fylder den umiddelbart efter den er begyndt at lyse - Vil det sige at jeg har hele 6 liter tilbage når den lyser?? (Det synes jeg nemlig er relativt meget)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Nyrup

• Plastikrocker
Sv: Benzinmængde når benzinlampen lyser
« Svar #1 Dato: Maj 19, 2011, 09:12:48 am »
Min gør ca det samme, det er dog kun en 650'er, men der går også mellem 11 og 13 liter på når jeg tanker. Så har den lyst og blinket nogle kilometer dog, så tror generelt at måleren er ret følsom, og lyser i meget god tid.

Har dog aldrig prøvet at kører den helt tør hehe.
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #2 Dato: Maj 19, 2011, 09:32:21 am »
Jeg tanker som regel 12-13 liter efter at den har blinket i et lille stykke tid. Jeg er aldrig nået så langt som at den er begyndt at lyse konstant.

Dog havde jeg det problem på min gamle SV1000S K3 at den aldrig blinkede - men bare startede med at lyse konstant (og så skulle der 12 liter på tanken).

Jeg er en gang prøvet at løbe tør for benz - det skete efter 220 km hvor den havde været på rullefelt hele dagen og klaphatten som havde kørt den ind havde glemt at komme benz på bagefter  :|
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Nyrup

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: Maj 19, 2011, 09:35:55 am »
Jeg tanker som regel 12-13 liter efter at den har blinket i et lille stykke tid. Jeg er aldrig nået så langt som at den er begyndt at lyse konstant.

Dog havde jeg det problem på min gamle SV1000S K3 at den aldrig blinkede - men bare startede med at lyse konstant (og så skulle der 12 liter på tanken).

Jeg er en gang prøvet at løbe tør for benz - det skete efter 220 km hvor den havde været på rullefelt hele dagen og klaphatten som havde kørt den ind havde glemt at komme benz på bagefter  :|

Ja det var en god historie!
Kbh Ø,  - Nu uden MC.

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Maj 19, 2011, 09:53:05 am »
Min blinker aldrig. Den begynder også bare at lyse. Det troede jeg lidt var meningen....

Men er der nogen derved om der virkelig ER en 17 liters tank på, for så burde man jo kunne fortsætte et godt stykke tid inden den løber tør (Hvis vi antager at den lyser når der er ca. 6 liter tilbage)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

melander

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Maj 19, 2011, 10:02:45 am »
Når den blinker er der 3 liter tilbage, og når den lyser er der 1 liter tilbage.  [afro|

Mener jeg læste det i noget man kalder en instruktionsbog  :innocent:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #6 Dato: Maj 19, 2011, 10:05:27 am »
Når den blinker er der 3 liter tilbage, og når den lyser er der 1 liter tilbage.  [afro|

Mener jeg læste det i noget man kalder en instruktionsbog  :innocent:

:lol:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Damage

• Gæst
« Svar #7 Dato: Maj 19, 2011, 10:06:18 am »
Jeg er lidt i tvivl om der reelt kan være 17L i tanken. Jeg har engang fyldt 15,9L som det højeste.  :?

Aborre

• Wannabe
« Svar #8 Dato: Maj 19, 2011, 11:01:00 am »
Min SV 650 begyndte at blinke igår på vejen hjem. På vej til job idag (ca. 45 km motorvejskørsel efter første blink) begyndte den så, at lyse konstant - så jeg kørte fra og kørte til nærmeste tank.

Fik 12,6 liter på  :?

Hmm...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Maj 19, 2011, 11:05:26 am »
Min blinker aldrig. Den begynder også bare at lyse. Det troede jeg lidt var meningen....

Men er der nogen derved om der virkelig ER en 17 liters tank på, for så burde man jo kunne fortsætte et godt stykke tid inden den løber tør (Hvis vi antager at den lyser når der er ca. 6 liter tilbage)

Jeg VED at det er en 17 L tank - det var hvad jeg fyldte på da jeg løb HELT tør og måtte vende bunden i vejret på en venlig bondes Klippo plæneklipper (heldigvis 4-takt) for at trille ind på den nærmeste tank :lol:

Da havde jeg kørt ca. 220 km. og har som regel kørt 160-165 km når den begynder at blinke. Så fylder jeg 12,5 L på ca. hvilket vil sige at der er 60 km tilbage hvis man regner med at den går mellem 12 og 15 km. på literen.

Det lyder da meget rimeligt  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Maj 19, 2011, 11:08:11 am »
Min SV 650 begyndte at blinke igår på vejen hjem. På vej til job idag (ca. 45 km motorvejskørsel efter første blink) begyndte den så, at lyse konstant - så jeg kørte fra og kørte til nærmeste tank.

Fik 12,6 liter på  :?

Hmm...

Jeg tror at konklusionen er, at man skal stole på at der er "RIGELIGT" med benz. på til at nå en tank hvis man bare begynder at kigge efter en når den begynder at blinke eller lyse.

Jeg har hørt om mange af de ældre årgangen der som min K3er aldrig blinkede men kun lyste konstant.

Egentlig syntes jeg at det er pudsigt at de ikke har byttet om så den lyser konstant til at starte med og begynder at blinke når det bliver alvorligt.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #11 Dato: Maj 19, 2011, 11:19:14 am »
Min er en K4 og lampen blinker ikke - lyser kun konstant....
Har aldrig tjekket hvor langt der er tilbage når den lyser...kunne være fint at tjekke - så man har det inde på computeren
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

ThySen

• Søndagskører
  • **
  • Forbyd muskelkatte
« Svar #12 Dato: Maj 19, 2011, 02:50:43 pm »
Jeg undredes også og spurgte herinde med en masse modstridende svar som resultat.

Svaret fandt jeg sådan:
Citér
Nu kunne jeg jo også bare have spurgt Mr. Haynes fra starten og undgået at skrive noget vrøvl øverst i tråden.
Haynes siger: 650 K3 og K4 har kun 1 sensor der får lampen til at lyse konstant.
K5 og fremad har derimod 2 sensorer hvor den øverste får lampen til at blinke og den nederste giver konstant lys.

Det lyder som noget lignende gælder kilosvinet.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Husum

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Maj 19, 2011, 03:00:33 pm »
Om den begynder at blinke og senere lyse konstant, eller den bare pludselig lyser konstant, er mig bekendt en årgangs-ting. 2004-2005?

Anyways, det vigtige at vide er, at når den lyser konstant (på dem der kun gør det), så svarer det til når den starter med at blinke på dem der kan det.

Der er omkring 4 liter tilbage når min lyser konstant (den blinker ikke). Hvis jeg fylder lige efter, fylder jeg omkring 11,5, og den ene gang hvor jeg hostede mig ind på tanken (mind mig om at 4l max er ca. 40 km. ved MEGET frisk kørsel), kunne jeg tanke ca. 15,5 liter.

Derfor kører jeg heller aldrig på tanken så snart den lyser. Den får altid 30 km ekstra, hvis ikke mere.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #14 Dato: Maj 19, 2011, 10:22:31 pm »
SV1K7... begynder at blinke når der er ca 5 liter tilbage - oftest omkring 180-190 km ved blandet kørsel. Lyser konstant ved 1-2 liter. Bruger som tommelfingerregel, at når den blinker har jeg 30-40 km til at finde en tankstation.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S