Forfatter Emne: komunikation fører og passager ?  (Læst 3815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mr.Andreas

• Søndagskører
  • **
komunikation fører og passager ?
« Dato: Maj 17, 2011, 01:31:15 pm »
Hej!
 Nogen af jer som har erfaringer med noget godt og dog billigt komunikations udstyr imellem fører og passage
jeg har kiggede lidt på ting som f.eks Cardo Scala Rider Q2 MultiSet.. men det er nok lige dyrt nok, især fordi jeg ikke altid har en bag på ;) det må gerne være behaligt da der ikke er så meget plads i min hjelm:)
nogen forslag?
 Har btw prøvet med et fra en ti'er butik eller hvor den var fra og den sad rigtig dårligt i hjelmen og det var svært at høre hinanden..

KoksGrå SV1000SK6, med en del af det dejlige ;).

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Sv: komunikation fører og passager ?
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2011, 01:52:50 pm »
mener der var en test i forrige nummer af touring nyt, men hæng mig ikke op på det.

Måske nogen vil kigge efter og scanne?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #2 Dato: Maj 17, 2011, 02:43:40 pm »
Hos mig foregår det som regel således: Shut up, hang on, I'll fuck you later  :afro:    ( :whatever: :whatever:  )

Jeg har aldrig prøvet kommunikationsudstyr i hjelmen, men jeg kan næsten ikke forestille mig at det er godt. Hvis man kører som transport, kan jeg måske se det, men hvis det er en køretur for sjov, og for at se "bøhlandet" så er det rart med ro og egne tanker (vil jeg tro!).
Nogle hjelme har indbygget bluetooth, og de kan så parres med hinanden. Det var måske en idé?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #3 Dato: Maj 17, 2011, 02:51:05 pm »
Jeg har prøvet dette (i den "gamle"/originale version) og det var sgu godt!

http://www.interphone.cellularline.com/en/hp_en.html

/bo
MC-løs :-/

Mr.Andreas

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Maj 17, 2011, 04:23:57 pm »
det skal nu kun bruges når jeg har damen eller en ven med på hyggeture =)
Interphone F3 passenger set nice nok ud så er det vel bare at se om jeg skal bruge penge på det ;D
så på en side at det kostede 1799.
KoksGrå SV1000SK6, med en del af det dejlige ;).

CarstenM

• Gæst
« Svar #5 Dato: Maj 17, 2011, 04:34:12 pm »
Jeg har aldrig prøvet kommunikationsudstyr i hjelmen, men jeg kan næsten ikke forestille mig at det er godt.

Der kan jeg så sige for eget vedkommende så er vores ture (konen og jeg) blevet 10 gange bedre og sjovere med snak frem og tilbage. Kan kun anbefales.  :wink:
Vi bruger Interphone F3 og det virker bare.

soldier

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2011, 04:41:36 pm »
det skal nu kun bruges når jeg har damen eller en ven med på hyggeture =)
Interphone F3 passenger set nice nok ud så er det vel bare at se om jeg skal bruge penge på det ;D
så på en side at det kostede 1799.

Kører selv med Interphone. Dog en F4 istedet. Den har bluetooth med andre enheder op til 500 m og er Klart anbefalesværdigt og alle pengene værd. Modtagerne kan sagtens høre dig til langt over 140KMT. Dog er det svært at høre dem.

De kan findes på Ebay for ca halv pris ift herhjemme.
Jeg har en enkelt F4 liggende hvis det har interesse?

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #7 Dato: Maj 17, 2011, 04:54:07 pm »
Aldi har somme tider en lednings model til 100 kr virker fint og kan sagtens bruges... Fri tale... Men på sigt og ved ofte brug ville jeg selv vælge en trådløs løsning integreret i hjelmen men som skal kunne flyttes nemt mellem hjelme ...
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #8 Dato: Maj 17, 2011, 06:21:24 pm »
Den har bluetooth med andre enheder op til 500 m og er Klart anbefalesværdigt og alle pengene værd. Modtagerne kan sagtens høre dig til langt over 140KMT. Dog er det svært at høre dem.

Huh?? Hvis man følges ad ved f.eks. 150km/t kan man altså ikke høre en skid? Og hvis den ene holder sig til de 80km/t på landevejen, bliver afstanden hurtigt mere end de 500m   :huh:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #9 Dato: Maj 17, 2011, 08:26:41 pm »
Den har bluetooth med andre enheder op til 500 m og er Klart anbefalesværdigt og alle pengene værd. Modtagerne kan sagtens høre dig til langt over 140KMT. Dog er det svært at høre dem.

Huh?? Hvis man følges ad ved f.eks. 150km/t kan man altså ikke høre en skid? Og hvis den ene holder sig til de 80km/t på landevejen, bliver afstanden hurtigt mere end de 500m   :huh:

Tror der menes ved brug af mobilen så mutter hjemme i sofaen sagtens kan høre dig når du kører 140 i timen men at du ikke kan høre hende, han får det dog til at lyde som noget negativt  :innocent:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

soldier

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Maj 17, 2011, 08:31:45 pm »

Niels bemærk der er punktumer imellem hver beskrivelse.  :innocent:   Jeg kan ikke forklare hvordan den virker med bluetooth med andre enheder, da jeg ikke selv har prøvet det. Men du kan med telefon sagtens snakke med over 150 kmt. Egne erfaringer er op til 180 med schuberth hjelm og ørepropper. Dog var koncentrationen og fokus lidt andetsteds. Og ganske rigtigt som Sircajun skriver.

MKN

• Sandt SVin
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
« Svar #11 Dato: Oktober 14, 2011, 12:34:31 am »
Jeg ripper lige op i en gammel tråd, for ikke at starte en ny.

Jeg har besluttet mig for at købe et Interphone F4, da de får topkarakter i alle test.

Spørgsmålet er så bare nu, hvordan jeg får det billigst? Har set det til 2700 hos en dansk netbutik, og ca. 1800 inkl forsendelse på eBay. Men er det chancen værd på eBay, iht. At blive snuppet i tolden? Kan det undgåes? :D

På forhånd tak.

Martin N
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

soldier

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Oktober 14, 2011, 08:26:47 am »