Forfatter Emne: Michelin Road 3  (Læst 8113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

JohnnyE

• Søndagskører
  • **
Michelin Road 3
« Dato: Maj 13, 2011, 08:49:12 am »
Hej :)

Har fået en hæfteklamme i dækket :( og skal derfor have et helt nyt sæt, den er ikke punkteret, men vil ikke tage chancen, har kigget lidt rundt på forum, og er endt med at vælge en af de tre følgende, både for og bagdæk:
1. Pirelli Angel st.
2. Michelin road 3 ( kender det ikke og har ikke hørt noget om det, men kan vel ikke være dårligt?)
3. Brigdestone 23

Vil gerne have noget jeg føler mig sikker på, for har de originale dunlop nu, og dem tør jeg ikke rigtig ligge mig ned i svingene på.
Har tænkt mig at købe på nettet, så hvordan er det med at få dem monteret? kan jeg selv skrue fælgende af? og hvor svært er det?

Hilsen Johnny
SV 650 K9

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Michelin Road 3
« Svar #1 Dato: Maj 13, 2011, 09:24:56 am »
Hey...

Hvis det ikke er punkteret, så er det vist kun en undskyldning over for dig selv at bruge hæfteklammen som grund til at skifte.  :blink:

Hvor i landet bor du?

Det tager ca 10 min at pille både forhjul og baghjul af, så det er ikke svært.  :thumbsup:

Op på bagløfter og derefter på forløfter.

Foran: bremsecaliperene af, løsne de 2 bolte der holder akslen i den side med den store unbraco. 1 stk M16 møtrik og et topnøglesæt og skru akslen ud.

Bag på: Bremsecaliperen af, 36 top på møtrikken på bagakslen og af med den, ud med akslen, skub hjulet helt frem og hæng kæden ud over bagsvingeren i venstre side, tag hjulet ud, tag spacerring og shockkoblingen af (den løse del hvor bagerste tandhjul sidder på)

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

JohnnyE

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Maj 13, 2011, 09:34:56 am »
Ja det er nok også lidt en undskyldning, er bare træt af mine dunlop og at jeg ikke føler mig sikker med dem :) bor i hundige syd for kbh.  har den billige forhjulsløfter fra t-hansen kan den bruges foran eller står den for ustabilt hvis man ikke sætter de der skinner op langs gaflen?  det lyder ikke umidelbart særlig svært men hvordan
er det med at samle det igen, det er somregel der jeg ikke lige føler mig så kvaliceret :) og ved at hvis jeg er i tvivl vil jeg køre rundt med det i baghovedet hver gang der bare kommer den mindste ujævnhed :)
SV 650 K9

Sortberg

• Roadracer
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
« Svar #3 Dato: Maj 13, 2011, 09:38:13 am »
Overvejeg Pilot 2 fra Michelin? De gode til sving, og findes billigt på ebay

JohnnyE

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2011, 09:39:54 am »
Det kunne også være en mulighed, så bare at der var kommet en 3'er så tænkte at det var nummeret bedre end 2'eren? eller er det mig der er helt forkert på den?
SV 650 K9

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 13, 2011, 10:59:13 am »
Det kunne også være en mulighed, så bare at der var kommet en 3'er så tænkte at det var nummeret bedre end 2'eren? eller er det mig der er helt forkert på den?
Det er den nye model, men den "gamle" er jo ikke blevet dårligere af den grund, og er stadigt et kanon godt dæk. :thumbsup:

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Maj 13, 2011, 11:02:20 am »
Ja det er nok også lidt en undskyldning, er bare træt af mine dunlop og at jeg ikke føler mig sikker med dem :) bor i hundige syd for kbh.  har den billige forhjulsløfter fra t-hansen kan den bruges foran eller står den for ustabilt hvis man ikke sætter de der skinner op langs gaflen?  det lyder ikke umidelbart særlig svært men hvordan
er det med at samle det igen, det er somregel der jeg ikke lige føler mig så kvaliceret :) og ved at hvis jeg er i tvivl vil jeg køre rundt med det i baghovedet hver gang der bare kommer den mindste ujævnhed :)

Pladerne skal bare pege nedaf, og hvis du sikre dig at den står stabilt inden du piller hjulet af, så er den løfter lige så god som alle de andre.

BARE HUSK DEN IKKE MÅ STÅ PÅ FORGAFFELLØFTER ALENE, DA DET ER BAGGAFFELLØFTEREN DER GIVER STABILITET!!!

Der er ikke noget i det, så længe du har spændt alt bagefter uden at knoklespænde så er den fjong.  :blink:

JohnnyE

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Maj 13, 2011, 11:05:01 am »
så jeg behøver ikke gå ud og købe en moment nøgle? det burde være nok at bare spænde den godt til med hånden ?
Og hvad med dæk..? er der nogel der har prøvet de forskellige og kan sige at de ikke skrider ved nedlægning ?
SV 650 K9

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Maj 13, 2011, 11:09:06 am »
Alle dæk skrider ved nedlægning, det er kun et spørgsmål om hvor langt ned du lægger dem.  :blink:

Pilot power holder til fin nedlægning.  :evil:

JohnnyE

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Maj 13, 2011, 11:14:03 am »
ja det er jo rigtigt :)

MEn hvor mange kilometer er der i sådan nogle pilot power? vil hellere ikke skifte efter hver 3.000 km :) syntes jeg ikke lige pengepungen er til.. :(
SV 650 K9

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Maj 13, 2011, 12:20:26 pm »
ja det er jo rigtigt :)

MEn hvor mange kilometer er der i sådan nogle pilot power? vil hellere ikke skifte efter hver 3.000 km :) syntes jeg ikke lige pengepungen er til.. :(
Jeg kører mellem 12 og 16.000 km på et sæt, men jeg kører aldrig motorvej kun små veje, og min affjedring og dæktryk står som det skal.

JohnnyE

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Maj 13, 2011, 12:31:56 pm »
ja jeg har original  affjedring, men dæk tryk for jeg da checket en gang i mellem :) eller det e måske for meget sagt. er det så 2ct eller det almindelige?

Bruger min til at pendle til og fra arbejde hver dag, ca. 10 km hver vej, der er dog på veje og ikke motorvej, men kan godt lide at udfordre den, for det kan ikke være rigtigt at den cykel jeg tog kortet på kunne jeg køre med fodhvileren i asfalten, men tør jeg ikke på min egen, køreer også i regnvejr, hvordan er de der?

Ja masser af spørgsmål.. gider bare ikke ende op med noget jeg ikke er glad for :)
« Senest Redigeret: Maj 13, 2011, 12:42:16 pm af JohnnyE »
SV 650 K9

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #12 Dato: Maj 13, 2011, 12:39:58 pm »
Jeg bor i Havdrup lige syd for Roskilde - jeg skifter dine dæk for 200 kr hvis du kommer med dem og fælgene.

Kommer du på cyklen kan det også sagtens lade sig gøre - så kan du bare bestille dækkene til levering hos mig.   :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Maj 13, 2011, 12:46:51 pm »
ja jeg har original  affjedring, men dæk tryk for jeg da checket en gang i mellem :) eller det e måske for meget sagt. er det så 2ct eller det almindelige?

Bruger min til at pendle til og fra arbejde hver dag, ca. 10 km hver vej, der er dog på veje og ikke motorvej, men kan godt lide at udfordre den, for det kan ikke være rigtigt at den cykel jeg tog kortet på kunne jeg køre med fodhvileren i asfalten, men tør jeg ikke på min egen, køreer også i regnvejr, hvordan er de der?

Ja masser af spørgsmål.. gider bare ikke ende op med noget jeg ikke er glad for :)

Jeg ville smide Pilot Power på, dem kender jeg rigtigt godt og kan sige god for dem også i regn. (jeg har kørt ca. 55.000 ægte km på sådan nogle)

JohnnyE

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: Maj 13, 2011, 12:55:04 pm »
så pilot power alm. ikke 2 ct? for så bestiller jeg nogle i tyskland nu :)
SV 650 K9