Fra 0-100 er der ikke ret stor forskel - det er der til gengæld fra 100-200. Det skyldes især, at de ekstra kræfter 1000'eren har, er svære at udnytte i den første acceleration, fordi fronten gerne vil i vejret.
Ja, 1000'eren er pænt meget mere villig til at hoppe på hjul, men det kan altså sagtens styres. Det handler jo bare om at bruge gassen rigtigt, i stedet for altid bare at give fuld hane. Alene tanken om at der er mere at give af, selvom fronten lige løfter sig 10 cm, er i mine øjne lidt lækker.
Jeg kører stort set aldrig over 160, alligevel er jeg ikke i tvivl om at 1000'eren er den helt rigtige for mig. Fra 70-160 er der i mine øjne stor forskel, og så elsker jeg det ekstra overskud der er, også når den bare får gas fra 4-5k rpm.
Grislingen er til gengæld lettere, og motoren går mere roligt. Men netop den brutale motorgang er noget af det jeg elsker ved SV'eren.
Der er vist ikke andet for, end at du må ud og prøve.